בטרמינל 3 פועלים 5 טרקלינים והם הופעלו עד כה ע"י רשת מלונות דן וחברת קיו.אי.אס. הטרקלינים ישמשו את נוסעי מחלקה הראשונה ונוסעי מחלקות העסקים של חברות התעופה
רשות שדות התעופה פרסמה מכרז פומבי לניהול והפעלה של חמישה טרקליני אירוח, בשני מתחמים, בטרמינל 3 בנתב"ג. המכרז פורסם לקראת סיום תקופת ההתקשרות עם החברות המפעילות כיום את מערך טרקליני האח"מ בטרמינל: מלונות דן וחברת שירותי הקרקע קיו.אי.אס. הטרקלינים ישמשו את נוסעי מחלקה הראשונה ונוסעי מחלקות העסקים של חברות התעופה, חברי מועדוני לקוחות שהחברות בהם מקנה כניסה לטרקלין וכן יאפשרו כניסה בתשלום לכל יתר הנוסעים.
המכרז הינו לתקופה בת 6 שנים ואופציה להארכת ההתקשרות בתקופה נוספת בת 36 חודשים. כמו כן, המכרז כולל תקופת תכנון והקמת המערך הפנימי של טרקליני האירוח, כאשר מועד הפתיחה המחודש הינו במהלך חודש מאי 2025. המכרז פתוח לרשתות בתי מלון מקומיות או בינלאומיות, לחברות תעופה ולגופים נוספים בעלי נסיון בתחום.
שוק צומח של טרקליני אירוח
שוק טרקליני שדות התעופה העולמי חווה צמיחה חזקה והתאוששות ניכרת לאחר תום משבר נגיף הקורונה. כמו כן, ניכרת צפייה לגידול משמעותי בשנים 2024 – 2029 עם צפי הכנסות שיצמח מ- 4.21 מיליארד בשנת 2024 עד 9.44 מיליארד דולר עד שנת 2029. השוק נהנה מגידול באוכלוסיית מעמד הביניים, מהגידול בנסיעות הבינלאומיות ומהתרחבות השותפויות בין חברות כרטיסי האשראי ומפעילי הטרקלינים (מהווה כ- 45% מפעילות הטרקלינים). בנתב"ג עמד מחזור טרקליני האירוח על מחזור של למעלה מ- 60 מיליון ₪ בשנת 2023 (עד פרוץ מלחמת חרבות ברזל).
ברשות שדות התעופה אומרים כי במטרה לשפר את השירות לנוסע, להגביר את התחרות ולאפשר גמישות תפעולית, הוחלט לאפשר במכרז זה בחירה של עד שני זוכים ולא זוכה אחד כפי שהיה עד כה. הדבר יאפשר למתמודדים מקטגוריות פעילות שונות (חברות טרקלינים בינלאומית, חברות תעופה בינלאומית, חברות מלונאות וכו') להשתתף, להציע מגוון גדול יותר של שירותים ולשפר את השירות לציבור הנוסעים. לבעל ההצעה הכספית הגבוהה ביותר תינתן זכות ראשונית לבחירת המתחם אותו הוא יעדיף להפעיל, ככל שיגיש את ההצעה הגבוהה ביותר ל- 2 המתחמים.
על הזוכים יהיה להפעיל טרקלינים לאירוח נוסעי חברות התעופה, לרבות הגשת כיבוד טרי ומגוון, מתן שירותי משרד ותקשורת והפעלה של חדרי ישיבות בתוך טרקליני האירוח, בהם ניתן יהיה לקיים פגישות עסקיות ומתן שירותים – לפגישות העסקיות האמורות. בנוסף, קיימת אופציה למתן שירותים, בחלק משטח טרקליני האירוח (שלא יעלה על 50% משטחם הכולל), באופן בלעדי, ברציפות או לסירוגין, לנוסעי חברות תעופה ספציפיות, לפי שיקול דעת הזוכה.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=165782