ריינאייר רק חידשה את טיסותיה לישראל בתחילת החודש ולאחר כשבועיים מבצעת ביטולי טיסות לחודשים הקרובים. האם הסיבה היא ביטחונית או כלכלית ? פרטים בכתבה
בחודש ינואר דיווחנו כי ריינאייר (Ryanair) , חברת הלואו קוסט האירית, בעלת צי המטוסים הגדול באירופה, ושנייה לקבוצת לופטהנזה, במספר הנוסעים, הודיעה על כוונתה לחזור ולחדש טיסותיה לישראל החל מה-1 בפברואר 2024, זאת לאחר שביטלה ב-9 באוקטובר את טיסותיה לישראל בעקבות מלחמת חרבות ברזל.
אכן, ריינאייר חידשה את הטיסות לישראל בתחילת החודש לשמחת הנוסעים הישראלים שהזדרזו והזמינו טיסות למספר יעדים קטן מזה שהפעילה לפני תחילת מלחמת 'חרבות ברזל', אך רבים ראו בזאת דרך טובה לחזור למסלול ובעיקר פתיחת השער לחברות לאו קוסט נוספות, שהכריזו על חזרתן לישראל, בקרוב.
בימים האחרונים נוסעי החברה הישראלים החלו לקבל ביטול לטיסותיהם לחודשים הקרובים, כולל הסרת הטיסות ממערכת ההזמנות. רבים חשבו שהסיבה נעוצה במצב הביטחוני והמשך הלחימה בדרום וצפון הארץ. כעת מתברר שהסיבה האמיתית היא אי חזרתה להפעיל טיסות מטרמינל 1 הסגור, אלא מטרמינל 3, שמשמעותו תשלום גבוה יותר לרשות שדות התעופה.
ביקשנו את תגובת רשות שדות התעופה (רש"ת), ממנה נמסר: "מפרוץ המלחמה, ועל רקע הירידה החדה בהיקפי הפעילות בנתב"ג וצרכי הביטחון, טרמינל 1 נסגר. כל הטיסות הבינלאומיות והפנים ארציות לאילת עברו לטרמינל 3. בהיקף הנוסעים הנוכחי אין הצדקה כלכלית להפעלת שני טרמינלים. טרמינל 1 יחזור לפעילות בהתאם לגידול בהיקף הנוסעים. טיסות היוצאות מטרמינל 3 מחויבות במיסי נמל בהתאם. כל חברות התעופה, ובכלל זה רינאייר, היו מודעות לכך טרם חזרתן לפעילות".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=152598