תכנית ההתייעלות ,SCORE , תרמה לחיסכון של 618 מיליון אירו בשנה הראשונה ליישומה והכנסות הקבוצה ב-2012 הסתכמו ב- 30.1 מיליארד אירו,גידול של 4.9% לעומת 2011. שיא מזה שנים ברכישת מטוסים חדשים
הוועדה המייעצת של קבוצת לופטהנזה החליטה בסוף השבוע לרכוש 108 מטוסי נוסעים חדישים מתוצרת תאגיד המטוסים האירופי איירבוס ויצרנית המטוסים האמריקאית בואינג.
מדובר בשני מטוסים רחבי גוף מדגם איירבוס 380 A , המתווספים ל-17 שהוזמנו בעבר וששה מטוסים רחבי גוף מדגם בואינג ER777-300 B עבור חברת הבת סוויס.
בנוסף, הוחלט להזמין 100 מטוסים צרי גוף מדגם איירבוס NEO & CEO 320A.
ההזמנה, בשווי של כ-9 מיליארד אירו, הינה הגדולה ביותר בהיקפה מזה שנים והמטוסים יסופקו לחברות הבת של הקבוצה החל מ-2015 ועד 2025.
כמו כן, צבר הזמנות המטוסים של קבוצת לופטהנזה תעמוד עתה על מספר שיא של 236 מטוסים חדשים בשווי של יותר מ-22 מיליארד אירו.
הכנסות קבוצת לופטהנזה ב-2012 גדלו ב-4.9% והסתכמו ב-30.1 מיליארד אירו. הרווח התפעולי של הקבוצה ירד ב-36.1% ואילו הרווח הנקי גדל והסתכם ב-990 מיליון אירו, לעומת הפסד של 13 מיליון אירו שנרשם ב-2011. הגידול ברווח הנקי נובע בעיקר מפעולות חד פעמיות ומימוש אחזקות בחברת האחזקות של אמדאוס ומכירת בריטש מידלנד המפסידה.
כריסטוף פראנץ, יו"ר מועצת המנהלים של הקבוצה ומנכ"ל חברת לופטהנזה: "אנו מצויים בעיצומו של מהלך משמעותי בתולדות לופטהנזה הבא לידי ביטוי במימוש תכנית ההתייעלות SCORE. בנוסף לצעדים שנקטנו שנועדו להקטין את ההוצאות ולהגדיל את ההכנסות אנו מממשים שורה של פרויקטים אסטרטגיים ובהם מיצוב מחודש של חברת ג'רמן ווינגס, תכנית הבראה באוסטריאן אירליינס ואיחוד פעילויות בתחומי משאבי אנוש, רכש ומימון של הקבוצה.
"המטרה שלנו היא לחזק את לופטהנזה ולבסס את מעמדה כקבוצת התעופה המובילה באירופה, תוך שיפור הרווחיות שלנו בכל אחד מתחומי העסקים של הקבוצה. יחד עם זאת אנו ממשיכים בתוכנית ההצטיידות במטוסים חדשים ובשנה זו נקלוט לשירות 34 מטוסים חדישים וחסכוניים בדלק, מתוך צבר של 236 מטוסים חדשים שאנו צפויים לקבל בשנים הקרובות.", הוסיף כריסטוף פראנץ.
במהלך 2012 קבוצת לופטהנזה נקטה ב-800 פעולות שונות במסגרת תכנית ההתייעלות SCORE במטרה לשפר את הרווחיות ולהקטין הוצאות. הודות לצעדים הללו הקבוצה הצליחה לחסוך 618 מיליון אירו בשנה הראשונה ליישומה של התכנית, ב-300 מיליון אירו יותר מאשר תוכנן בתחילה. סינרגיה והתייעלות במגוון תחומים כמו רכש, התאמת לוחות זמנים וקיבולת לביקושים והקטנת עלויות כוח אדם תרמו לתוצאה זו. בין הצעדים הללו ניתן למנות את ההחלטה לסגור את חברת הבת לופטהנזה איטליה.
נתונים פיננסים עיקריים ל-2012
הרווח התפעולי צומצם בשנה החולפת בעיקר עקב עלייה במחירי הדלק למטוסים- סעיף אשר היה גבוה ב-1.1 מיליארד דולר ביחס לשנת 2011- מה שפגע ברווח התפעולי של חברות התעופה בקבוצה.
לופטהנזה: הפסד של 45 מיליון אירו ברווח התפעולי, ירידה של 161 מיליון אירו לעומת 2011.
סוויס: רווח תפעולי של 191 מיליון אירו, כ-68 מיליון אירו פחות ביחס ל-2011.
אוסטריאן אירליינס: רווח תפעולי של 65 מיליון אירו, שיפור של 127 מיליון אירו בהשוואה לנתוני 2011.
הוצאות התפעוליות התרחבו ב- 4.3% ל-37.1 מיליארד אירו עקב גידול של 1.1 מיליארד אירו בהוצאות על דלק מטוסים שהסתכם ב-7.4 מיליארד אירו. מדובר בגידול חד של 17.8% בהוצאות בסעיף זה.