יורם גדיש חברה להנדסה בע"מ וברן הקמת פרויקטים בע"מ נבחרו לאחר הליך מכרז פומבי לנהל לתאם ולפקח על התכנון והביצוע של פרויקט נמל התעופה החדש ע"ש אילן ואסף רמון בתמנע
רשות שדות התעופה מחויבת להחלטת הממשלה להקמת שדה התעופה בתמנע, שיקרא על אילן רמון ונערכת לבצועה. בתאריך ה 11.3.2013 אישרה מועצת רשות שדות התעופה בראשות מר עובדיה עלי את הקמתו, הפעלתו ומימונו של שדה התעופה ע"ש רמון בתמנע בהתאם להחלטת ממשלה על פי לוח הזמנים ובהתאם למסגרת התקציבית המאושרת לאחר אישור ההיבטים המבצעיים של תכנון שדה התעופה בתמנע על ידי היועצים הבינלאומיים של משרד המתכננים והיועץ הבינלאומי .
נמל התעופה ע"ש אילן ואסף רמון בתמנע הוא נמל תעופה בינלאומי המתוכנן להחליף את נמלי אילת ועובדה וישמש כנמל תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל לטיסות פנים ולטיסות בינלאומיות. הנמל החדש בתמנע 19 ק"מ צפונית לאילת ישמש כשדה תעופה בינלאומי ופנים ארצי של מדינת ישראל בעיקר לטיסות לאירופה וממנה וכן לטיסות פנים ארציות. הנמל יאחד את פעילותם של שני נמלי התעופה הדרומיים (אילת ועובדה).
לראשונה בישראל יבנה נמל תעופה הבינלאומי בתמנע מן היסוד על כל מרכיביו זאת בשונה משדות התעופה העיקריים בישראל שנבנו בתקופת המנדט הבריטי ופותחו על ידי מדינת ישראל.
הנמל יכלול מסלול המראות ונחיתות באורך 3,100 מ"ר, שיאפשר למטוסי סילון גדולים להמריא ממנו לכל יעד באירופה ,מגדל פיקוח בגובה 45 מ"ר בהתאם לסטנדרטים מתקדמים, אזורי תפעול , טרמינל נוסעים מרווח בשטח של כ- 28,000 מ"ר, אשר ייתן מענה לכ- 1.8 מיליון נוסעים בשנה ברמת שירות גבוהה , 8 עמדות חנייה למטוסים רחבי גוף ובינוניים ,9 רחבות חנייה למטוסי טורבו- פרופ ,חנויות דיוטי פרי, מערך כבישים חדש ומגרשי חניה.
פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר את פיתוחה של העיר אילת, ישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי העיר ויגביר את רמת הבטיחות. עלות בניית שדה התעופה בתמנע נאמדת ב-1.7 מיליארד שקלים.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=78032