מוניקה מגסטריקובה, מנהלת תפעול ב- IATA:" מ-2007 ל-2022 טיפול לא נכון בכבודה ירד בכ- 60%. הנוסעים מצפים לטוב יותר והתעשייה נחושה לבצע שיפורים נוספים"
ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA) פרסם היום דו"ח התקדמות עולמי על יישום מעקב אחר מזוודות. הסקר כלל 155 חברות תעופה ו-94 נמלי תעופה, בהתמקדות בהחלטה 753 של IATA, המחייבת מעקב אחר כבודה בקבלה, טעינה, העברה והגעה, מגלה כי:
44% מחברות התעופה יישמו במלואן את ההחלטה 753 ו-41% נוספים נמצאים בתהליך. שיעורי האימוץ המלאים של חברות התעופה נעות בין 88% בסין ובצפון אסיה, ל-60% ביבשת אמריקה, 40% באירופה ובאסיה-פסיפיק ו-27% באפריקה. ל-75% משדות התעופה שנסקרו יש את היכולת למעקב אחר מטען ברזולוציה 753.
מוכנות נמלי התעופה להחלטה 753 משתנה לפי גודל* (בינוני: 5-15 מיליון, גדול: 15-25 מיליון, מגה: מעל 40 מיליון): 75% ממגה נמלי התעופה מוכנים, 85% מנמלי התעופה הגדולים מוכנים, ו-61% מנמלי התעופה הבינוניים מוכנים.
סריקת ברקוד אופטית היא טכנולוגיית המעקב הדומיננטית המיושמת על ידי רוב נמלי התעופה (73%) שנסקרו. מעקב באמצעות טכנולוגיה RFID, שהוא יעיל יותר, מיושם ב-27% מנמלי התעופה שנסקרו. יש לציין שטכנולוגיית RFID רשמה שיעורי אימוץ גבוהים יותר במגה נמלי תעופה, כאשר 54% כבר מיישמים מערכת מעקב מתקדמת זו.
"בין 2007 ל-2022 טיפול לא נכון בכבודה ירד בכמעט 60%. אלו חדשות טובות. אבל הנוסעים מצפים לטוב יותר והתעשייה נחושה לבצע שיפורים נוספים", אמרה מוניקה מגסטריקובה (Monika Mejstrikova), מנהלת תפעול הקרקע של IATA.
בשנת 2022, השיעור העולמי של כבודה שלא טופלה היה 7.6 לכל 1,000 נוסעים, לפי SITA. רובם הוחזרו תוך 48 שעות. החלטה 753 מחייבת חברות תעופה להחליף הודעות מעקב אחר כבודה עם חברות תעופה. תשתית העברת הודעות הכבודה הנוכחית תלויה בטכנולוגיות יקרות מדור קודם המשפיעה לרעה על יישום החלטה 753 ותורמת לבעיות באיכות ההודעות, מה שמוביל לעלייה בטיפול שגוי בכבודה.
"אימוץ הודעות מודרניות מקביל להטמעת שפה סטנדרטית חדשה ומובנת לשימוש על ידי חברות תעופה, נמלי תעופה וצוות טיפול קרקע כדי שיוכלו לתקשר ביעילות על כבודת הנוסעים. בנוסף לסיוע בהפחתת הכבודה שלא טופלה, היישום גם מכין את הבמה לחידושים מתמשכים במערכות ניהול כבודה", הוסיפה מוניקה מגסטריקובה.
רקע כללי
החלטה 753 של IATA התקבלה ביוני 2018. בשנת 2024, IATA השיקה קמפיין לסיוע לחברות התעופה בתפעולו. הקמפיין מתמקד באיסוף נתונים על מצב היישום של חברות התעופה ומתן תמיכה לחברות התעופה החברות בפיתוח וביצוע תוכניות היישום שלהן. יוזמה זו מדגישה את המחויבות של IATA לשיפור היעילות התפעולית והסטנדרטים בכל התעשייה.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=156729