בואינג צופה שסין תהפוך לשוק התעופה הראשון בעולם, ב-20 השנים הבאות, בשווי של טריליון דולר ודרישה ל- 6810 מטוסים חדשים
בואינג, יצרנית המטוסים המובילה וספקית המטוסים המסחריים הגדולה ביותר בסין, פרסמה כי היא צופה דרישה ל-6,810 מטוסים חדשים במהלך 20 השנים הבאות, בשווי משוקלל של למעלה מטריליון דולר. בכך תהפוך סין לשוק התעופה הראשון בעולם בשווי כולל של טריליון דולר. עוד צופה בואינג השקעות של כ-5.9 טריליון דולר ברחבי העולם, ב- 39,620 מטוסים מסחריים חדשים, במהלך 20 השנים הבאות.
שוק התעופה והמסחר האווירי בסין מתבסס ברובו על מטוסי בואינג, המהווים למעלה ממחצית כלל המטוסים המסחריים הפועלים בסין.
רנדי טינסת', סגן נשיא בואינג לשיווק ומכירות: "הכלכלה הסינית עוברת הליך של שינוי ומתבססת כיום על צרכנות, אף יותר מבעבר. מאחר ותעופה ותיירות הם שירותים מובילים לצרכן, אנו צופים עלייה שנתית של 6.4% בתנועת הנוסעים, במהלך 20 השנים הקרובות. שינויים נוספים נובעים מהמשך התרחבותו של מעמד הביניים בסין והמדיניות החדשה בתחום מתן ויזות לתיירים סינים. זאת, בשילוב עם מגוון רחב של מטוסים רחבי גוף בעלי טכנולוגיות חדשות, המציעים יכולות מתקדמות ויעילות משופרת, גורמים לנו לצפות עתיד מבטיח לשוק הטיסות ארוכות הטווח בסין".
טינסת' מוסיף כי נתוני צבר ההזמנות מלקוחות בסין, מצביעים על כך שמטוסי ה-737-8 MAX החדשים ומטוסי ה-737-800 "דור חדש" של בואינג, הינם למעשה לב ליבו של שוק המטוסים צרי הגוף בסין.
בואינג צופה כי סין תזדקק ל-5,110 מטוסים צרי גוף חדשים עד 2035, המהווים כ75% מכלל המטוסים, וכי צי המטוסים רחבי הגוף הסיני צפוי לגדול פי 3, עם רכישת 1,560 מטוסים חדשים מדגמי ה-787, ה-777 והX-777. התחזית הצפויה לשנה הקרובה מייצגת את המשך המעבר ממטוסים גדולים מאוד, למטוסים בינוניים בעלי גוף רחב, או מטוסים קטנים ויעילים. זאת בשל הוספת מטוסים והרחבת השירותים מנקודה לנקודה הן ע"י חברות תעופה והן ע"י מפעילי טיסות מוזלות. כל זאת על מנת לתת מענה הולם לדרישה הגוברת של מעמד הביניים הגדל בסין וברחבי אסיה כולה, לטיסות במטרת חופשה או לטיסות במטרות עסקים.
סיכום צפי מסירת מטוסים חדשים לסין עד 2035
שווי בדולרים סה"כ נמסרו עד היום מס' מושבים סוג מטוס
$10מיליארד 140 90 ומטה מטוס קטן
$535 מיליארד 5,110 90-230 מטוס צר גוף
$240 מיליארד 870 200-300 מטוס רחב גוף קטן
$220 מיליארד 630 300-400 מטוס רחב גוף בינוני
$20 מיליארד 60 400 ומעלה מטוס רחב גוף גדול
$1.025טריליון 6,810 —— סה"כ
(17% מסה"כ עולמי) ( 17% מסה"כ עולמי)
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=71543