חברת התעופה סקנדינביאן איירליינס – SAS הודיעה הערב (ב') על כוונתה להפסיק טיסותיה לישראל החל מחודש אפריל 2016 . לדברי החברה היא נאלצת לוותר על הקו לתל אביב, בשלב זה, מסיבות טכניות
חברת התעופה "סקנדינביאן איירליינס" –SAS המפעילה טיסות ישירות ושבועיות בין ת"א לקופנהגן החל מיוני 2012, הודיעה כי מסיבות טכניות, ת"א לא תיכלל השנה בלוח טיסות הקיץ של החברה כך שהטיסות מת"א יתקיימו השנה עד סוף מרץ 2016 – לוח החורף של החברה. סאס מסרה כי בכוונת החברה לחזור ולהפעיל טיסות מת"א בעונה הבאה.
למרות הצלחתו של הקו מת"א לקופנהגן וגידול של כ-41% בתנועת הנוסעים במהלך שנת 2014 ושל כ-25% בחודש יולי 2015, נאלצה החברה לוותר על הפעלת טיסות בלוח הקיץ מסיבות טכניות הקשורות להיצע במטוסים לטווח בינוני במהלך שעות היום ועלויות תפעול גבוהות וזמינות של צוות הטייסים והדיילים בטיסות הלילה כפי שהיה בלוח טיסות הקיץ לת"א (הטיסות יצאו בשעה 22:45 מקופנהגן והגיעו לפנות בוקר לת"א ואז חזרו לקופנהגן).
כבר בקיץ 2015 למרות הגידול בביקוש, נאלצה החברה לצמצם את תדירות טיסות הלילה מת"א לקופנהגן, העניין נפתר בלוח טיסות החורף 2015-2016 כאשר שעות הטיסה מקופנהגן לת"א עברו לשעות היום (יציאה מקופנהגן ב- 8:30 בבוקר ומת"א יציאה ב-15:00) אך בלוח קיץ 2016 המעבר לשעות היום לא התאפשר.
סאס הודיעה לאחרונה על לוח טיסות קיץ 2016 במסגרתו תתמקד החברה בפתיחת קוים חדשים לטווח ארוך כמו טיסה יומית מקופנהגן לבוסטון, קופנהגן-מיאמי, קופנהגן-הונג קונג, שטוקהולם-מיאמי ושטוקהולם-לוס אנגל'ס, בנוסף תוסיף תדירויות לקו קופנהגן-ניו יורק ( 2 טיסות ביום), קופנהגן-שנחאי, שטוקהולם-ניו יורק ושטוקהולם – מיאמי. לשם כך סאס רכשה בשנה שעברה 4 מטוסים חדשים לטווח ארוך מסוג איירבוס A330-300 ואף שדרגה את מחלקות הנוסעים במטוסים הקיימים. מטוס האיירבוס החדש הראשון כבר החל לפעול לאחרונה בקו קופנהגן-שיקגו והשאר יכנסו לשירות ב-2015-2016. סאס גם תשיק מספר קוים חדשים לטווח קצר בתוך אירופה לדוגמא: מקופנהגן לוינה, מקופנהגן לקרקוב ומשטוקהולם לגדנסק וטיסות עונתיות לפורטוגל, סך החל תוספת של כ- 600,000 מושבים חדשים לעומת קיץ 2015. בנוסף, גם הטיסות למוסקבה ואנקרה לא תכללנה בלוח הטיסות בקיץ 2016 .
נציגות סאס בארץ תמשיך לפעול כרגיל, להעניק שירות ולמכור את טיסות החברה.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=73217