עלייה של 6.2% נרשמה בתנועת הנוסעים העולמית במאי 2014 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.תנועת הנוסעים הבינלאומית הגדולה ביותר נרשמה במזרח התיכון (13.2%) והקטנה ביותר באפריקה (1.9%)
ארגון יאט"א ( IATA) מדווח על גידול של 6.2% בתנועת הנוסעים העולמית בחודש מאי 2014 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד וירידה לעומת חודש אפריל 2014 בו נרשמה עלייה של 7.6%.
הקיבולת בחודש מאי 2014 עלתה ב-5.2% וגורם העומס טיפס ב-0.7 נקודות לרמה של 79%. "אנו רואים ביקוש בריא לתעבורה אווירית שתומכת בגידול הפעילות הכלכלית הגלובלית", אמר טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א.
תנועת נוסעים בינלאומיים
בחודש מאי נרשמה עלייה של 7% בתנועת הנוסעים הבינלאומית בהשוואה למאי 2013. הקיבולת עלתה ב-6% וגורם העומס טיפס ב-0.8 נקודות לרמה של 78.1%
אסיה– גידול של 7.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד הנובע מגידול בייצוא. הקיבולת עלתה ב-7.5%, גורם העומס עלה ב-1 נקודה לרמה של 74.1%.
אירופה– גם באירופה נרשמה עלייה של 6.1% בתנועת הנוסעים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הקיבולת טיפסה ב- 5.3% וגורם העומס גדל ב-0.6 נקודות לרמה של 80.3%. הנתונים האחרונים מצביעים על פעילות כלכלית חיובית בגוש האירו.
צפון אמריקה– נרשמה עלייה של 4.4% בתנועת הנוסעים לעומת מאי 2013. הקיבולת גדלה ב-4.8% וגורם העומס גדל ב-0.3 נקודות לרמה של 83%, אחד הגבוהים .
המזרח התיכון– רשם את אחוז הצמיחה הגדול ביותר, 13.2% כתוצאה מצמיחת הפעילות של חברות התעופה האזוריות במיוחד במחלקות העסקיות. הקיבולת צמחה ב-6.9% וגורם העומס טיפס ב-4.4 נקודות לרמה של 78%.
אמריקה הלטינית– עלייה של 9.1% בתנועת הנוסעים , הקיבולת גם היא עלתה ב- 6% וגורם העומס טיפס ב-2.2 נקודות לרמה של 79.6%. ביצועים טובים נרשמו בעיקר בקולומביה, פרו וצ'ילה למרות שהכלכלה הברזילאית נשארה חלשה.
אפריקה– צמיחה קטנה של 1.9% לעומת מאי 2013 עם גידול בקיבולת של 4.7% וגורם העומס שירד ב-1.8 נקודות לרמה של 64.4% כתוצאה מפעילות כלכלית חלשה.
תנועת נוסעים מקומית
גידול של 4.6% בתנועת המטוסים המקומית בחודש מאי 2014 לעומת מאי 2013 ועלייה בקיבולת של 3.8% , גורם העומס גדל ב-0.6 נקודות לרמה של 80.6%. התנועה הגדולה ביותר נרשמה בכלכלת סין ורוסיה.
טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א מבקר את החלטת איגוד בקרי התעופה בצרפת ובלגיה לשבות, דבר שפגע באלפי נוסעים לצאת לחופשות הקיץ."זו עוד תזכורת לממשלות אירופה לקחת מנהיגות ולבצע שינוי במערכת הניהול של התנועה האווירית", סיכם טוני טיילר.
https://www.youtube.com/watch?v=IATAtv
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=75455