מחירי הנפט שנפלו ביום שישי שחלף, הקפיצו את מניות חברות התעופה בארה"ב כלפי מעלה. היום ממשיך מחיר הנפט לרדת. מניית אל על עלתה לקראת הצהריים ב-1.74% ל-99.5 אגורות
אתמול (יום א') התנהל המסחר בבורסה בתל-אביב בעליות שערים, על רקע הסגירה החיובית ביום חמישי שחלף, והנעילה המעורבת בבורסות וול סטריט ביום ו'. מדד ת"א 35 עלה בכ-0.7%. בתוך כך בלטה מאוד עלייתה של מניית אל על ב-12%, לאחר נפילה מאז תחילת השנה של 41.3%. עליית מניית אל על זהה להמראת מניות חברות התעופה בארה"ב ביום שישי שעבר, שהתרחשה במקביל לנפילת מחיר הנפט.
נכון להיום (ב'), לקראת השעה 12:00 ממשיכה הירידה במחירי הנפט לגרום לעליית שווי מניות חברות התעופה: לופטהנזה עולה ב-2.7% בהמשך לעלייה של 1.8% ביום שישי ואייר פראנס עולה ב-1.3% בהמשך לעלייה של 2%. זה קורה כי הנפט מסוג ברנט יורד ב-1.2% ל-75.5 דולר לחבית, ה-WTI- יורד ב-1.6% ל-66.8 דולר לחבית.
יחד עם זאת, בבורסה בתל אביב, נכון לקראת הצהריים, רוב המדדים צבועים אדום, כשלמשל מדד ת"א 35 יורד ב-0.35%. מניית אל על עלתה לקראת הצהריים ב-1.74% ל-99.5 אגורות.
מניות חברות התעופה בארה"ב עלו
מניות חברות התעופה בארה"ב עלו ביום שישי במקביל לנפילת מחיר הנפט ומדד S&P500 של חברות התעופה עלה ב-3.6%. עליות שהקלו מעט על החששות שנוצרו בעקבות עליית מחירי הדלק בצורה תלולה, עד לירידה לקראת סוף השבוע החולף. כתוצאה מכך, מניית אלסקה אייר עלתה ב-4.58%, מניית אמריקן איירליינס עלתה ב-4.38%, מניית סאות'ווסט איירליינס עלתה ב-4.14%, מניית דלתא איירליינס עלתה ב-3.07% ומניית יונייטד קונטיננטל עלתה ב-2.78%.
מחירי הנפט ירדו בעקבות הודעת סעודיה ורוסיה, כי הן עשויות להקל ברמת שווי הנפט שעליו הוסכם לפני יותר משנה על ידי אופ"ק ויצואני נפט גדולים אחרים. ברנט גולמי, שהוא הסמן הבינלאומי בתחום, ירד ב-3.66% ל-76.06 דולר לחבית, לאחר שבשבוע שעבר מחירו הגיע לשיא של שלוש וחצי שנים ל-80.50 דולר לחבית, ומחיר נפט WTI ירד ב-4.2% ל-67.74 דולר לחבית.
ירידת מחיר הנפט הביאה להקלת מה בקרב חברות התעופה, שראו בעליית מחיר הנפט השנתית גורם הפוגע בעסקיהן ושגרם לירידות שווי מניותיהן. בחודש שעבר, למשל, הורידה אמריקן איירליינס את תחזית הרווח שלה לשנת 2018 בשל עלייה צפויה השנה של 2.3 מיליארד דולר בעלויות הדלק, וסאות'ווסט איירליינס מסרה אזהרה דומה.
כשברנט יורד ל-75.5 דולר לחבית וה-WTI יורד ל-66.8 דולר לחבית – עדיין מדובר במחירי נפט גבוהים, שידרשו מחברות התעופה לנהל במדוייק את התפעול התפעולי-מסחרי שלהן.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=83946