במהלך 20 השנים הבאות ידרשו במזה"ת 2610 מטוסים חדשים בהיקף של כ-550 מיליארד דולר. 900 מטוסים עתידים להחליף ציים קיימים ו-1800 יוכנסו בשל הגידול המהיר בציי המטוסים באזור
בואינג צופה כי חברות התעופה במזרח התיכון יזדקקו במהלך 20 השנים הבאות ל-2,610 מטוסים חדשים בהיקף של כ-550 מיליארד דולר. כ-900 מטוסים עתידים להחליף ציים קיימים ו-1,800 מטוסים יוכנסו לשירות בשל הגידול המהיר הצפוי בציי המטוסים של החברות באזור זה.
תחזית השוק של בואינג ל-20 השנים הבאות קובעת כי מטוסים רחבי גוף ובעלי טווח טיסה גדול כמו הבואינג 777 וה"דרימליינר" בואינג 787 ימשיכו להוביל את "סל" ההזמנות של חברות התעופה במזרח התיכון עובדה המשקפת את השינויים בסדרי העדיפויות של רשתות התעופה הגלובליות והבריתות הנחתמות בין חברות התעופה באזור.
"הגידול בהיקף הטיסות הבינלאומיות במזרח התיכון ממשיך "להכות" את שאר העולם", אמר רנדי טינסת', סגן נשיא שיווק בקבוצת התעופה האזרחית של בואינג. "אזור המפרץ הפרסי נהנה ממיקום גיאוגרפי ייחודי המאפשר טיסות ישירות, ללא נחיתות ביניים, בין אירופה, אפריקה, אסיה ואוסטרליה. בנוסף, במהלך העשור האחרון, ראינו גידול במספר חברות ה-low cost שנהנו מהמספר הגבוה של נוסעים צעירים, מהגרי עבודה והליברליזציה המסתמנת של השוק".
תחזית בואינג קובעת כי 50% מהמטוסים שיסופקו לאזור במהלך 20 השנים הבאות יהיו מטוסים רחבי גוף בהשוואה ל-24% בשאר העולם. היקף אספקת המטוסים צרי הגוף, כמו הבואינג 737, לאזור המזה"ת עד שנת 2032 יהיה 47% בעוד שמטוסים גדולים כמו הבואינג 747 יהוו 10% מכלל הביקוש הצפוי באזור. הביקוש למטוסים קטנים המיועדים לטיסות פנימיות ימשיך להיות 1%.
"בואינג ממוצבת היטב למתן מענה לביקוש במזרח התיכון", הוסיף טינסת'. "המטוסים של בואינג מספקים לחברות התעופה באזור את היכולת לשרת את הרשתות הצומחות, את הנוחות והגמישות של חוויית מותג יוקרתי וחיסכון משמעותי בעלויות התפעול ומעניקים יתרונות לא רק לחברות עצמן אלא גם לציבור הנוסעים".
התחזית הגלובלית של בואינג קובעת כי ב-20 השנים הבאות יהיה בעולם ביקוש ל-35,280 מטוסים חדשים המוערכים בכ-4.8 טריליון דולר. מטוסים חדשים אלה יחליפו מטוסים ישנים ויעילים פחות, ויעודדו צמיחה בשווקים המתעוררים וחדשנות במודלים של עסקי התעופה. על מנת לענות על הביקוש הגדל למטוסים חדשים הגדילה בואינג את קצב הייצור של משפחות המטוסים המבוקשים ביותר – 737, 777 ו-787.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=76720