לחברה יש כבר תוכנית מימון מעודכנת ומקווה לצאת מהבקשה לפשיטת רגל (Chapter 11) ברבעון הראשון של 2025
ספיריט איירליינס (Spirit Airlines) הגישה זה עתה בקשה להגנה על פשיטת רגל (Chapter 11), לאחר שנים של הפסדים, בתוספת ניסיון השתלטות כושל של JetBlue. החדשות הטובות שהנוסעים ירוויחו מהמצב, כשלחברה יש כבר תוכנית מימון מעודכנת ומקווה לצאת מהליך ה- Chapter 11 כבר ברבעון הראשון של 2025.
נראה שהבעיות של ספיריט איירליינס הן לא רק החוב העצום, אלא גם חוסר הרווחיות של החברה מתחילת מגפת הקורונה. איך החברה מתכננת לחזור לרווחיות? ספיריט שיתפה כמה פרטים מהתוכנית שלה:
*שינוי המודל העסקי על ידי ביטול עמלות שינוי כרטיסי הטיסה והצגת תעריפים חדשים, יותר דומה למה שמציעות חברות התעופה הוותיקות. מעבר לכך, ספיריט איירליינס מתכננת מספר שינויים גדולים:
*Wi-Fi חינם לכל החברים בתוכנית Free Spirit program – נוסעי מחלקת תיירים מקבלים גלישת אינטרנט חינם ונוסעי הפרימיום מקבלים סטרימינג בחינם.
*מים וחטיפים קטנים בחינם לכל הנוסעים עם פרטים נוספים זמינים לרכישה.
*עדכון פנים תא הנוסעים, כולל תאי איחסון גדולים יותר.
*הגדלת המרווח בין השורות ובדיקת אפשרות לחסום את המושב האמצעי במחלקות הפרימיום.
*שינוי ברשת הנתיבים שלה, חלק מזה יכלול הסכמי קוד שר עם חברות תעופה אחרות. ביטול קווים לא רווחיים והגדלת מושבים ביעדים עם פוטנציאל לריווחיות.
*הגדלת כמות הטיסות ביעדים ללא תדירות יומית, במטרה להנמיך סיכונים.
*הגדלת מספר הטיסות העונתיות המספקות רווחיות וחזרה באותו היום לנמל התעופה ממנו התחילה הטיסה במטרה להגביל בעיות תפעוליות.
מומחי תעופה מפקפקים שהתוכנית שהוצגה תוביל את חברת התעופה לעלות על דרך המלך. לדוגמה, JetBlue היא חברת תעופה עם חווית נוסעים נהדרת, שהנוסעים נהנים לטוס בה, ושיש לה נוכחות חזקה בכמה נמלי תעופה מרכזיים. ובכל זאת, חברת התעופה נאבקת בהשגת הרווחיות. מיזוג מחודש של ספיריט עם Frontier יכול להוביל לדברים טובים.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=166056