עם השלמת עסקאות המכירה וחכירה מחדש של שני מטוסי 787-8 כאמור, יעמוד היקף הרכישה של שבעה מטוסים, מנועים חליפיים וחלקי חילוף, במסגרת עסקת ההצטיידות, על סך של כ-1.025 מיליארד דולר
שני מטוסי בואינג 787-8 אשר נרכשו על ידי אל על מבואינג, יימכרו לחברה זרה עם מסירתם מבואינג ויוחכרו בחזרה ממנה על ידי החברה. לאל על זכות לבטל את עסקאות המכירה והחכירה מחדש בהתקיים תנאים מסוימים, כפי שנקבעו בהסכם ובכפוף להודעה מראש למחכיר. בגין עסקאות המכירה וחכירה מחדש, לא צפויה לחברה השלכה חשבונאית מהותית. כך מסרה החברה בהודעה לבורסה.
מימוש הסכמי הבנות
הליך זה בוצע בהמשך לנאמר בעסקת ההצטיידות של אל על, בדבר רכישה וחכירה של מטוסים מדגם בואינג 787 דרימליינר, שבמסגרתה נחתמו מזכרי הבנות עם החברה הזרה למכירה וחכירה מחדש (Sale & Lease Back) לשניים ממטוסי 787-8 החדשים אשר נרכשו, כאמור, על ידי אל על מבואינג. החודש חתמה אל על עם אותה החברה הזרה על הסכמי מימוש העסקאות.
עם השלמת עסקאות המכירה וחכירה מחדש של שני מטוסי 787-8 כאמור, יעמוד היקף הרכישה של שבעה מטוסים, מנועים חליפיים וחלקי חילוף, במסגרת עסקת ההצטיידות, על סך של כ-1.025 מיליארד דולר.
חכירת מטוסים נוספת
כמו כן ציינה אל על בהודעתה, כי החודש נחתם הסכם חכירה יבשה של מטוס בואינג מדגם 787-9 מאותה חברה זרה, שוב בהמשך למזכר ההבנות שנחתם בעבר. בנוסף לעסקת ההצטיידות, חתמה אל על החודש על הסכם לחכירה יבשה של מטוס 787-9 נוסף.
יצוין כי, החכירה של ארבעת המטוסים הנ"ל הינה לתקופות של 12 שנים כאשר ביחס לחלק מהמטוסים לחברה קיימת אפשרות יציאה מוקדמת לאחר 10 שנים, בכפוף למתן הודעה מוקדמת ותשלום דמי יציאה, על פי התנאים הקבועים בהסכם.
בהודעת אל על לבורסה נמסר, כי ההוצאה השנתית הצפויה בגין דמי החכירה אינה מהותית ביחס להיקף ההוצאות השנתי של החברה. שני מטוסי הבואינג מדגם 787-9 צפויים להימסר לחברה בחודשים פברואר ואוקטובר 2018, ושני מטוסי הבואינג מדגם 787-8 צפויים להימסר לחברה בחודשים דצמבר 2019 ואוגוסט 2020.
בסך הכל צפויה אל על להצטייד, בשישה עשר מטוסים רחבי גוף חדשים מדגם בואינג 787 (עם אופציות למטוסים נוספים), מתוכם תשעה מטוסים חכורים (5 מטוסי 787-9 ו-4 מטוסי 787-8) ושבעה מטוסים בבעלות (4 מטוסי 787-9 ו-3 מטוסי 787-8).
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=71524