זה העיכוב השני, שהחל בשנה שעברה ונדחה לקיץ 2024 לאחר שהרשות הרגולטורית האירופית EASA העלתה חששות לגבי מיכל הדלק האחורי הנוסף ששולב בדגם
יצרנית המטוסים איירבוס אישרה כי תאריך הכניסה לשירות לדגם A321XLR נדחה לרבעון השלישי של 2024. תאריך הכניסה לשירות לדגם הספציפי התעכב מהתאריך הראשוני של 2023. התאריך הוסט לשנת 2024 לאחר שהרשות הרגולטורית האירופית EASA העלתה חששות לגבי מיכל הדלק האחורי הנוסף ששולב בדגם. הנושא לגבי הפוטנציאל להפחתת טווח 370 ק"מ – עקב התאמות עיצוב הנדרשות למיכל הדלק האחורי, נפתר כעת.
איירבוס הודיעה בעבר כי מטוס ה-A321XLR הראשון יכנס לקו הייצור הסופי שלו בדצמבר 2023. לקוח ההשקה של ה-A321XLR אמור היה להיות Aer Lingus השייך לקבוצת התעופה הבינלאומית (IAG).
חברות התעופה מעוניינות מאוד במטוסי הדור הבא של ה-A321XLR. איירבוס ציינה שקיבלה 550 הזמנות למטוסי ה-A321XLR מ-27 חברות תעופה וקבלת למעלה מ-6,100 הזמנות למשפחת ה-A321neo שלה.
ה-A321XLR, בסדרת המטוסים הפופולרית A320, הוא הגרסה החדשה ביותר של ה-A321 במטוסי צרי גוף. הדגם תוכנן כדי לעמוד בדרישות חברת התעופה עבור מטוס צר גוף המציע טווח ומטען מוגדלים. ה-A321XLR יספק טווח טיסה של עד 8.700 ק"מ תוך צריכת דלק נמוכה ב-30% בהשוואה למטוסים מהדור הקודם.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=152778