יצרנית המטוסים איירבוס סיפקה לאיזי ג'ט את המטוס הראשון מדגם A320neo המונע במנוע LEAP-1A, מטוס האיירבוס ממשפחת ה-320A ה-300 במספר שמצטרף לצי המטוסים של איזי ג'ט
חברת איירבוס סיפקה לאיזי ג'ט את המטוס הראשון מדגם A320neo המונע במנוע LEAP-1A. זהו גם מטוס האיירבוס ממשפחת ה-320A ה-300 במספר שמצטרף לצי המטוסים של איזי ג'ט. המטוס נמסר בטקס חגיגי שנערך אתמול בטולוז, במעמד מנכ"לית איזי ג'ט קרולין מקול, נשיא הצי המסחרי ומנכ"ל התפעול של איירבוס פבריס ברג'ייה והמנכ"ל הבינלאומי של חברת CFM, גאייל מיהיו.
לציון האירוע החשוב, עוצב סמל מיוחד עם מוטיב ה- A320neo על גוף המטוס. בהשוואה לדגמים קודמים, ה-NEO טומן בחובו יתרונות סביבתיים ומבצעיים רבים ובהם חיסכון של עד 15 אחוזים בשריפת דלק ובפליטות של דו תחמוצת הפחמן ורמת רעש מופחתת עד כדי 50 אחוזים בהמראה ובנחיתה.
המטוס מצויד במנוע מדגם LEAP-1A חדיש של חברת CFM והוא מכיל 186 מושבים. מטוס ה-A320neo הראשון של חברת איזי ג'ט ישובץ בשדה התעופה לוטון שבלונדון ויתחיל לפעול בטיסות מסחריות לאמסטרדם, מדריד ואדינבורו ב-16 ביוני.
מנכ"לית איזי ג'ט, קרולין מקול:
"דגם ה-A320neo מהווה שדרוג משמעותי בכל הנוגע ליעילות צי המטוסים שלנו ויאפשר חיסכון בעלות למושב של עד כ-7 אחוזים בהשוואה לדגם הנוכחי, 320A, אשר בעצמו חסכוני בעד 8 אחוזים בהשוואה לדגם 319A. יתרון זה יאפשר לחברת איזי ג'ט להמשיך להציע לנוסעינו ברחבי אירופה את המחירים הנמוכים המוכרים שלנו לטיסות למטרות עסקים ופנאי.
"אנו שואפים להפחית כמה שניתן את פליטות הפחמן והרעש לסביבה. על ידי שימוש במטוסי איירבוס חדישים והטסתם באופן יעיל, הצלחנו להפחית עד כה את פליטות הפחמן של הטיסות שלנו בשליש, מאז שנת 2000.
"עם הוספת דגמי ה-A320neo ובעתיד, ה-A321neo, לצי מטוסינו, כאשר באמתחתנו שיפורים בתחום היעילות, איזי ג'ט הציבה לעצמה יעד חדש וקפדני יותר בהפחתת פליטות הפחמן לסך של 72 גרם בשנת 2022. זוהי הפחתה של 10 אחוזים בהשוואה לרמת הפליטות כיום ושיפור של 38 אחוזים מאז שנת 2000.
"מאז שקיבלנו את המטוס הראשון שלנו ממשפחת ה-320A בשנת 2003, איזי ג'ט צמחה והפכה למפעילת צי מטוסי ה-320A הגדולה באירופה, עם 300 מטוסים.
"עם 130 מטוסי NEO שכבר הזמנו, אנחנו למעשה הלקוח הגדול ביותר באירופה של דגם המטוס המהפכני".
פבריס ברג'ייה, מנהל התפעול ונשיא החטיבה המסחרית של איירבוס:
"איזי ג'ט קיבלה את מטוס האיירבוס הראשון שלה בשנת 2003 ה- A319ceo.
14 שנה מאוחר יותר, איזי ג'ט מקבלת לידיה מטוס בעל מעבר יחיד, מהדור החדש, מדגם A320neo, הראשון מתוך 130, שהוא גם המטוס ה-300 שלה. הצמיחה של איזי ג'ט ממשיכה להיות סיפור הצלחה ראוי לציון ואיירבוס מתכבדת להיות חלק ממנו – כשהיא מעבירה לחברה מטוס חדש מדי שבועיים במשך 14 השנים האחרונות".
גאייל מיהיו, מנכ"ל CFM :
"מסירתו של מטוס ה-A320neo הראשון, המונע במנוע LEAP-1A, לאיזי ג'ט מסמל את הקשר החזק בין איזי ג'ט, איירבוס ו-CFM. איזי ג'ט הינה אחת מחברות הלואו קוסט המובילות באירופה, המטיסה ברחבי היבשת 269 מטוסי איירבוס מצוידים במנועים של CFM.
"איירבוס העניקה לנו את ההזדמנות להכניס לשוק את מנוע ה-LEAP המהפכני, המציע ביצועים משופרים באמצעות יעילות גדולה יותר בצריכת הדלק ופעולה ידידותית יותר לסביבה. מטוס ה-A320neo המונע במנוע LEAP-1A נבחר עד כה על ידי למעלה מ-100 מפעילים מסביב לעולם.
עם למעלה מ-5,000 הזמנות מ-92 לקוחות מאז השקתו בשנת 2010, משפחת ה-A320neo מחזיקה כיום כ-60 אחוזים מהשוק".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=70079