התכנית כוללת 280 פרוייקטים. השנה ייכנס נתב"ג לקטגוריית השדות הגדולים בעולם
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אישר את תקציב הפיתוח של רשות שדות התעופה בסך 5.9 מיליארד שקל. התכנית כוללת 280 פרוייקטי תשתיות בטיחות ביטחון ושירות. השר אמר כי "אנחנו נערכים לכך שנמל התעופה בן גוריון יהיה ערוך לקלוט 40 מיליון נוסעים בשנה. רפורמת ה'שמיים הפתוחים' מוצלחת והביאה עימה תחרות, הורדת מחירים וגידול משמעותי בטיסות ועל כן אנחנו חייבים לייצר תשתיות מתקדמות שיכילו את הנוסעים שיעברו בשערי נתב"ג".
עוד אמר כי הצעד הבא המתחייב הוא האצת בניית הטרמינל בבן גוריון ופיתוח מיידי של תשתיות קרקעיות והתאמתן. השר הוסיף: "בשעות לפני שחתמתי על תוכנית הפיתוח, טסתי דרך הנמל הבינלאומי החדש רמון שמהווה אלטרנטיבה לטיסות בינלאומיות לנוסעים הבוחרים לטוס בעלויות הנמוכות באופן משמעותי ממחירי הטיסות בבן גוריון". השר אף ציין: "אנו נמצאים בשלבים מתקדמים לקראת החלטה סופית על מיקום השדה המשלים לנתב"ג ונביא זאת לממשלה בהקדם על מנת לזרז את ההקמה של שדה תעופה בין לאומי נוסף במדינת ישראל".
רשות שדות התעופה (רש"ת), נמצאת בעיצומם של הליכי תכנון בניית הטרמינל בנתב"ג במגמה להאיץ את סיום התכנון ולצאת למכרז לביצוע. תקציב הפיתוח, שאושר מתקציבה הפנימי של רשות שדות התעופה, יעמוד כאמור על 5.9 מיליארד שקל מתקציבה הפנימי של הרשות בהרחבת התשתיות של נמל התעופה בן גוריון השער הראשי למדינת ישראל. מתחילת השנה גדלה תנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג ב-6%.
הפרויקטים הכלולים בתקציב הפיתוח מונים את הגדלת המבנה היבשתי של טרמינל 3, זרוע חמישית ותשתיות תומכות – 2.2 מיליארד שקל, מערכות בידוק טכנולוגיות – 0.6 מיליארד שקל, השלמת טרמינל 1 לגידול בתנועת הנוסעים – 0.18 מיליארד שקל, החלפת מערכות בטיחות מכ"מ וניווט – 0.26 מיליארד שקל, רחבות חניה למטוסים בנתב"ג – 0.4 מיליארד שקל, מרכז אנרגיה – 0.15 מיליארד שקל, חניונים בנתב"ג – 0.12 מיליארד שקל, מפעלי מזון – 0.1 מיליארד שקל, תכנית ERP – 0.15 (מחשוב) מיליארד שקל, קליטת הפעילות הפ"א משדה דב לחיפה – 0.13 מיליארד שקל ופרויקטים נוספים בהיקף כולל של כ- 1.6 מיליארד שקלים בתחומי הביטחון, הבטיחות, השרות והתפעול והגדלת הקיבולת בכלל מתקני הרשות לגידול בתנועת הנוסעים.
מחלף חב"ד שיקצר את הדרך לנתב"ג – עדיין בתכנון
לפי נתוני הרשות, כעשרה מיליון (9.98) נוסעים עברו בארבעת חודשי השיא (עד אחרי חגי תשרי) בנמל התעופה בן גוריון. תכניות הבינוי – אותן השלימה רשות שדות התעופה לקראת העונה העמוסה ביותר אי פעם לטווח הביניים – נותנות מענה מיידי לביקושי הטיסות מנתב"ג.
הרחבת טרמינל 3 בנתב"ג תיעשה ב-58,000 מ"ר נוספים במבנה של ארבע קומות, הוספת מערכת HBS חדשה, הוספת מערכת מיון חדשה נפרדת, הוספת 86 דלפקי צ'ק אין נוספים, הרחבת ה"דיוטי פרי" הקיים, הוספת 4 מסועים לכבודת נוסעים נכנסים, הרחבת אולם בקורת גבולות ומתחם הבידוק לכבודת היד ובניית הזרוע החמישית בנתב"ג, הרחבת מערך החניונים, תכנון מחלף חב"ד ותכנון הקמת יב"ר (יחידת בקרת מטוסים מרכזית). הרחבת המבנה הקרקעי של טרמינל 3 כמו גם בניית הזרוע הן חלק מתכנית התמ"א המקורית של נתב"ג.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=101532