מהדו"ח עולה כי הטיפול השגוי בכבודה ירד מ-7.6 לכל 1000 נוסעים ב-2022, ל-6.9 לכל 1000 נוסעים ב-2023 וזאת למרות שמספר הנוסעים גדל משמעותית
חברת SITA המובילה בתקשורת תעבורה אווירית ובמידע טכנולוגי פרסמה את דו"ח SITA Baggage IT Insights 2023 ממנו עולים נתונים מעודדים לגבי טיפול שגוי בכבודה. המספר ירד מ-7.6 לכל 1,000 נוסעים ב-2022, ל-6.9 לכל 1,000 נוסעים ב-2023, וזאת למרות שמספר הנוסעים עלה מעל רמות 2019 לראשונה מזה חמש שנים, וצמח ל-5.2 מיליארד.
נתונים מראים ששיעורי הטיפול השגוי ירדו כעת ב-63% בין 2007 ל-2023, מה שמביא לעלייה של 111% בתנועת הנוסעים במהלך התקופה. אסיה-פסיפיק -האזור עם המספרים הנמוכים ביותר ב-2023, רק 3 לכל 1,000 נוסעים, בהשוואה ל-5.8 בצפון אמריקה ו-10.6 באירופה.
הדו"ח עוקב אחר נתוני ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA), שפורסמו באתר IAS והמתמקד בהחלטה 753 המחייבת מעקב אחר כבודה בקבלה, טעינה, העברה והגעה. 44% מחברות התעופה יישמו במלואן את ההחלטה 753 ו-41% נוספים נמצאים בתהליך. שיעורי האימוץ המלאים של חברות התעופה נעות בין 88% בסין ובצפון אסיה, ל-60% ביבשת אמריקה, 40% באירופה ובאסיה-פסיפיק ו-27% באפריקה. ל-75% משדות התעופה שנסקרו יש את היכולת למעקב אחר מטען ברזולוציה 753. לעיון בכתבה המלאה.
דו"ח SITA Baggage IT Insights לשנת 2024 גם מראה ששני שלישים מחברות התעופה מציעות כעת שליחת כבודה עצמאית, בעוד 85% מנמלי התעופה מציעים שליחת כבודה בשירות עצמי. הדו"ח גם ציין כי 32% מהנוסעים מסתמכים על שמידע איסוף מטען יישלח ישירות לנייד שלהם.
דיוויד לבורל, מנכ"ל SITA, אמר: "שיפור הטיפול בכבודה ב-2023 , חדשות נהדרות לנוסעים ולתעשיית התעופה. זה מרשים במיוחד מכיוון שתנועת הנוסעים העולמית גדלה מאוד בשנת 2023 והיא אמורה להכפיל את עצמה עד 2040. אנו רואים בבירור מתוצאות SITA Baggage IT Insights שאוטומציה של כבודה היא הדרך קדימה, עם יותר שיתוף פעולה, יותר תקשורת עם נוסעים והשקעות בטכנולוגיות חדשות כגון AI וראייה ממוחשבת כדי להפוך את המסע לחלק יותר.
בנוסף, לאחרונה אתר IAS דיווח כי בנמל התעופה סכיפהול אמסטרדם קיימת האצת חידושים בטיפול בכבודה. לעיון בכתבה המלאה
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=158385