יריד התיירות ITB המתקיים בימים אלו בברלין הפך לזירת התגוששות בין חברות התעופה Eurowings ו- Condor. הראשונה השיקה באופן רשמי את מכירת הכרטיסים לטיסות שיחלו ב- 25 באוקטובר 2015, מנגד קונדור הגיבה:"אם תוקפים אותך, אתה בורח או תוקף בחזרה"
Eurowings , חברת לאו קוסט לטיסות קצרות וארוכות טווח, שהוקמה ע"י מיזם משותף של לופטהנזה וטורקיש איירליינס, הודיעה ביריד התיירות ITB המתקיים בברלין על פתיחה רשמית למכירת כרטיסי טיסה, לטיסות שיחלו ב-25 באוקטובר 2015.
הטיסות של Eurowings יופעלו מנמל התעופה קלן/בון באמצעות 3 מטוסי איירבוס A330-200 ובהמשך יורחב הצי לשבעה מטוסים נוספים. הטיסות הראשונות יצאו לאיים הקריביים, דובאי ותאילנד. מחיר השקה לטיסות ארוכות טווח לכוון: 99.99 אירו ( Basic), 149.99 אירו ( Smart) ו- 399.9 אירו ( Best).
תוכנית הפעלת חברת Eurowings מבוססת על הקונספט הקיים ג'רמן ווינגס (Germanwings) , חברה אזורית לטיסות מוזלות בבעלות קבוצת לופטהנזה. צוותי האוויר של חברת סאן אקספרס יעזרו בהפעלת החברה בתחילת הדרך. וינה נבחרה לבסיס החברה הראשון מחוץ לגרמניה והחל מחורף 2015/2016 יופעלו שני מטוסי איירבוס A320 בקווי התעופה של החברה באירופה.
"מחירים סבירים ורשת קווי תעופה אטרקטיבית, זו האסטרטגיה שלנו", אמר קארל אורליך גרנדט, מנכ"ל לופטהנזה בברלין."ההתמודדות תהיה במסלולים ארוכי טווח. הלקוחות שלנו מצפים לסטנדרטים גבוהים ובצדק. עם ג'רמן ווינגס הוכחנו שאפשר להעניק לנוסעים מחירים נמוכים עם איכות טובה ונמשיך להפעיל אסטרטגיה דומה גם בחברת Eurowings.
תעריפי כרטיסי הטיסה ב- Eurowings יהיו בקונספט דומה לזה הקיימים בג'רמן ווינס BEST, SMART , BASIC :
BEST– מושב נוח ומרווח גדול לרגליים, 2 מזוודות במשקל 23 ק"ג ותפריט אה לה קארט, עדיפות בצ'ק אין, כניסה לטרקלין וצבירת מיילים. בטיסות ארוכות טווח אפשרות ישיבה בשלושת השורות הראשונות במטוס.
SMART – מזוודה אחת במשקל 23 ק"ג, שתי ארוחות ומשקאות קלים במהלך הטיסה וצבירת מיילים.
BASIC– מחיר בסיסי עם אפשרות של תוספת עבור שירותים נוספים (כבודה, ארוחה ועוד).
חברת התעופה קונדור לא נשארה חייבת ונעמדה על הרגליים האחוריות: "נשיב תחרות קשה לחברת Eurowings, לנו ניסיון רחב בתחום. אם מישהו תוקף אותך או שאתה בורח או תוקף חזרה", אמר מנכ"ל החברה, Ralf Teckentrup ,ביריד התיירות ITB לכתב רויטרס.
בחברת קונדור מציינים שחברת לופטהנזה איבדה נתח שוק גדול באירופה לחברות הלאו קוסט ריינאייר ואיזי ג'ט וכעת היא מנסה להתחרות ישירות עם חברת התעופה קונדור על נוסעי הפנאי בקווי תעופה ארוכי טווח.
קונדור, חברה ב- BSP והיא חברת תעופה מהמובילות בעולם בתחום טיסות נופש ומקיימת טיסות סדירות ל-75 יעדים בכל היבשות, כולל יעדי תיירות כמו מקסיקו, קובה, מאוריציוס, לאס וגאס, האיים הקריביים וגם לבירות ולערים מרכזיות ממצרים ועד אלסקה.
קונדור, שסיסמתה "אנו אוהבים לטוס", הוקמה בשנת 1955, והיא מטיסה קרוב לשבעה מיליון נוסעים באמצעות צי המונה 42 מטוסי נוסעים מדגם בואינג B757- B767-300 ER ואיירבוס A320 החברה שייכת לסיטונאית התיירות תומאס קוק ומעסיקה 850 עובדים, מרכזה בפרנקפורט. קונדור מיוצגת בישראל ע"י חברת פיס אייר.