חמשת נמלי התעופה המובילים באירופה קיבלו בברכה 174.6 מיליון נוסעים במחצית הראשונה של השנה – עלייה של +8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ו-+2% מעל לרמות טרום-מגפת הקורונה
מועצת שדות התעופה הבינלאומית אירופה (ACI Europe) המייצגת למעלה מ-500 נמלי תעופה ברחבי אירופה, פרסמה את דו"ח התעבורה האווירית לחודש יוני, הרבעון השני (Q2) והמחצית הראשונה (H1) של 2024.
תנועת הנוסעים ברחבי רשת נמלי התעופה האירופית גדלה ב-9%+ ברבעון הראשון בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ו-+8% ברבעון השני. התעבורה הבינלאומית המשיכה להיות מנוע הצמיחה העיקרי במחצית הראשונה (+10.3%), והתרחבה ביותר מפי שניים מהתנועה המקומית (+4.2%). זה העלה את כמות הנוסעים של מחצית השנה ב-+0.4% מעל לרמות 2019 וסוף סוף מאשר התאוששות מלאה ממגפת הקורונה עבור תעשיית נמלי התעופה באירופה.
אוליבייה ינקובק (Olivier Jankovec), מנכ"ל ACI EUROPE, אמר: "כאשר תנועת הנוסעים הכוללת הגיעה סוף סוף לרמות של 2019 במשך תקופה שלמה של 6 חודשים, ניתן לומר שהתעשייה שלנו התאוששה ממגפת הקורונה. אך מעבר לנתוני הכותרת הללו, רק 53% מנמלי התעופה אכן התאוששו במלואו. זה משקף שינויים מבניים הן בביקוש והן בהיצע, כמו גם בדינמיות של שווקי התעופה בחלקים ממזרח אירופה ומרכז אסיה יחד עם ההשפעה הגיאופוליטית המתמשכת על שווקים ספציפיים, לטוב ולרע בהתאם למיקומם".
"אנחנו לקראת הקיץ הטוב ביותר שלנו אי פעם מבחינת תעבורת נוסעים, למרות התקלה הטכנית העולמית חסרת התקדים מוקדם יותר החודש בשילוב עם מחסור אספקת מטוסים. כל העיכובים גובים מחיר מהתנועה בנמלי התעופה. מה שיבוא אחר כך יהיה תלוי במידה רבה בשאלה אם הביקוש יישאר גמיש ומתמשך כשיגיע הסתיו", הוסיף אוליבייה.
ביוני, ביצועי תנועת הנוסעים הטובים ביותר בשוק האיחוד האירופי, בהשוואה לטרום המגיפה (יוני 2019) הגיעו מנמלי תעופה המסתמכים בעיקר על פנאי: פולין (+24.5%), יוון (+23.9%), מלטה (+19.1%), לוקסמבורג (+16.9%), פורטוגל (+14.2%) וקרואטיה (+13.6%). לעומת זאת, נמלי התעופה בפינלנד (-26.4%), סלובניה (-21.5%), בולגריה (-20.5%) ושבדיה (-19.4%) נותרו הרחוקים ביותר מהתאוששות מלאה.
מבין השווקים הגדולים ביותר באיחוד האירופי, נמלי התעופה באיטליה (+13.1%) וספרד (+8%) הציגו את התוצאות הטובות ביותר, ואחריהם בבריטניה (-1.1%), צרפת (-4%) וגרמניה (-17% ). נמלי התעופה בשוק הגדול של טורקיה (+9.2%) עמדו גם הם הרבה מעל הרמות שלפני המגפה – בעוד בישראל (-33.4%) המשיכו לדווח על אובדן תנועה עקב חוסר יציבות ביטחונית באזור.
חמשת נמלי התעופה המובילים באירופה קיבלו בברכה סך הכל 174.6 מיליון נוסעים במחצית הראשונה – עלייה של +8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ו-+2% מעל לרמות טרום-מגפת הקורונה (H1 2019).
לונדון הית'רו נותר נמל התעופה העמוס ביותר באירופה עם 8 מיליון נוסעים במחצית הראשונה (+7.4% לעומת H1 2023 | +2.8% לעומת H1 2019), ואחריו איסטנבול שטיפל ב-38.1 מיליון נוסעים (+6.9% לעומת %H1 2023 | +18.1 לעומת H1 2019). פריז שארל דה גול עם 2 מיליון נוסעים (+4.4% לעומת H1 2023 | -8.7% לעומת H1 2019), אמסטרדם סכיפהול עם 31.8 מיליון נוסעים (+11% לעומת H1 2023 | -7.9% לעומת H1 2019) ומדריד עם 31.7 מיליון נוסעים (+11.3% לעומת H1 2023 | +8.3% לעומת H1 2019).
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=160484