חופשת הפסח מתחילה ביום חמישי ה-22 במרץ. ערב פסח חל ביום שישי ה-30 במרץ, שביעי של פסח הוא ביום שישי 6 באפריל ואסרו חג הוא למחרת בשבת 7 באפריל. בהתאם לכך יהיו תנודות הנוסעים בטרמינלים של נתב"ג
על פי הצפי של רשות שדות התעופה (רש"ת), חודש מרץ 2018 יסתיים ביותר ממיליון נוסעים, נכנסים ויוצאים, בשני הטרמינלים בנתב"ג. אין זה פלא איפוא שמי שמסתובב היום בשני הטרמינלים בנתב"ג, מקבל את הרושם כי מדובר בעונות חגים או הקיץ. ואין מדובר בהטייה: מספר תנועות הנוסעים הגדול הוא אמיתי – תולדה ישירה של מדיניות השמיים הפתוחים והפעילות השיווקית-מסחרית של משרד התיירות. כך, למשל, נכון להיום, באולם הנכנסים היה צפוף מאוד ליד מסועי המזוודות וכמעט לא היה מקום לעמוד לידם כדי לשלוף את המזוודות מהמסועים.
וכל זה עוד לפני היציאה לחופשת החג של התלמידים בפסח והיציאות המשפחתיות הגדולות לחו"ל, הבאות בעקבותיה. יציאת התלמידים לחופשות היא ביום ה' 22 במרץ. ליל הסדר חל ביום שישי ה-30 במרץ, שביעי של פסח חל ביום שישי ה-6 באפריל ואסרו חג – למחרת, בשבת ה-7 באפריל.
בהתאם לכך יהיו תנודות הנוסעים בטרמינלים של נתב"ג, כאשר תנועת שיא של נוסעים תהיה גם ביום ראשון ה-8 באפריל עם 95,571 נוסעים נכנסים ויוצאים וגם ביום שני ה-9 באפריל תהיה תנועת נוסעים גדולה של 82,428 נוסעים נכנסים ויוצאים.
מתברר שהגידול בתנועה בנתב"ג ממשיך לצמוח בקצב של 17% – 18% בחודש. בטרמינל 1 לבדו מתוכננות כ-260 טיסות בפסח. עד ליום רביעי ה-4 באפריל של חול המועד, יעברו בנתב"ג כחצי מיליון נוסעים נכנסים ויוצאים. מספר זה תופח אם מחשבים את החגים וחול המועד ביחד לכ-700- 800 אלף נוסעים.
פעילות רבה בקרב פרנסי התיירות
כשבוחנים את יחסי הציבור והפירסומים של חברות התיירות הקמעונאיות, חברות התעופה ומשרדי הנסיעות, כולל האתרים שלהן, חשים מיד את העובדה שהישראלים למדו לצאת לטיולים ונופשונים בחו"ל, לעיתים אפילו פעמים בשנה, פעם בחופשת פסח ופעם בחופשה הגדולה בקיץ. מעבר ליעדים הקלאסיים, יהיה מבחר לא קטן של יעדי נופש חדשים. חברות התעופה מרחיבות את פעילותן וחברות תעופה נוספות מצטרפות למעגל הפעילות בנתב"ג. בולטים מאוד הם הסלוטים (חלונות ההמראות והנחיתות) שקיבלה חברת אייר אינדיה, למרות שטרם קיבלה היתר לטוס מעל ערב הסעודית.
הגידול הצפוי השנה בתנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב"ג הוא ל-23 מיליון נוסעים והגידול הצפוי ב-2019 הוא ל-25 מליון נוסעים בשנה, מה שיצרף את נתב"ג לקטגורית נמלי התעופה הגדולים בעולם.
קווים מרובי חברות תעופה
התחרות העזה, המקבלת את ביטוייה במחירי הטיסות, היא בקווים בהם מספר חברות התעופה הינו גדול ביחס לשאר היעדים. כיום מנתב"ג 15 חברות תעופה לאיטליה וכמספר הזה ליוון, לגרמניה ולקפריסין 12 חברות לכל אחת, לצרפת ולרומניה 10 חברות לכל אחת, לאנגליה ולטורקיה 7 חברות לכל אחת מהמדינות.
רשות שדות התעופה נערכה מבעוד מועד לקראת הגידול בחודש מרץ בכל נקודות המגע עם קהל הנוסעים העצום. לקראת פסח תעבוד הזרוע הרביעית (זרוע E) החדשה במלוא תפוקתה ותשפר בכך את הטיפול בנוסעים היוצאים והנכנסים, זאת, לאחר שהעובדים יעברו הכשרה יסודים במערכות החדשיות שהוטמעו בזרוע זו. בהרחבת הטרמינל הושקעו כ-700 מיליון שקלים והיא כוללת בין השאר, תוספת של חנויות דיוטי פרי, אולם VIP, רחבות חנייה חדשות למטוסים, שרוולים מזכוכים משערי היציאה המתחברים למטוסים, מערכות טכנולוגיות חדישות עם קרני לייזר להנחיית המטוסים לנקודת החניה ועוד. אחד החידושים הבולטים הוא האפשרות להפעיל שני שרוולים המתחברים למטוסים גדולים, מה שלא היה קיים עד כה בנתב"ג. כך שעם כל החידושים, תאפשר שלוחה E הגדלת קיבולת לטרמינל 3 ב-1,800 נוסעים לשעה בשעות השיא, ותוספת של עשרות טיסות נכנסות ויוצאות נוספות ביממה.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=68580