דרישת שר התחבורה ישראל כץ מרשות שדות התעופה. עם התקדמות ותאוצת הבנייה בנמל התעופה רמון ומתוך כוונה לפתוח את הנמל בעונת החורף הבאה הוצג היום לרש"ת מחקר על ידי חברה בינלאומית על ההזדמנויות והתוכניות השיווקיות לפיתוח נתיבי טיסה
השר כ"ץ הורה לרשות שדות התעופה (רש"ת) ליישם תוכנית לפיתוח 70 קווי תעופה בינלאומיים לנמל התעופה על שם אילן ואסף רמון שבתמנע, ופיתוח הפוטנציאל הקיים של קווי תעופה חדשים, במטרה לממש את היכולת הטמונה בנמל התעופה החדש הסמוך לאילת. יכולת שהוצגה היום בפני בכירים ברשות שדות התעופה.
עם התקדמות ותאוצת הבנייה בנמל התעופה החדש רמון ומתוך כוונה לפתוח את הנמל בעונת החורף הבאה הוצג היום לרש"ת על ידי חברה בינלאומית מחקר על ההזדמנויות והתוכניות השיווקיות לפיתוח נתיבי טיסה עבור נמל התעופה החדש.
פתיחת נמל רמון צפויה בחורף 2017 – 2018
בניית נמל התעופה רמון מתנהלת היום בקצב משביע רצון. אם לא יהיו שיבושים של הרגע האחרון, אמור הנמל להפתח תפעולית-מסחרית, לאחר הרצות ניסיוניות, בעונת החורף 2017 – 2018, המתחילה בחודש אוקטובר השנה.
בעבודת הכנה לקראת פתיחת הנמל הדרומי החדש, התקיימו דיונים ומגעים בין הרשות לבין חברות תעופה בינלאומיות וישראליות ובוצעה סקירה של שווקים מרכזיים באירופה ובמזרח הרחוק. בתוך כך נעשתה הערכה של שווקים בינלאומיים מתחרים ובמקביל התקיימו פגישות עם בעלי עניין מרכזיים בנוגע לפיתוח נתיבי טיסה לנמל התעופה רמון.
צוות השיווק של רש"ת, העוסק בפיתוח קווי התעופה לנמל רמון בתמנע שהחל את עבודתו לפני כשנה וחצי, ניהל עד כה מגעים עם חברות התעופה בעלות פוטנציאל לתפעול קווים לנמל התעופה רמון. במסגרת מגעים אלו התקיימו פגישות עם חברת ריינאייר, שהגישה לרש"ת בקשה לאפשר לה להקים ברמון בסיס פעילות אשר במסגרתו ישהו בו בין 8- 10 מטוסים, בהתאם לנפח הפעילות המתוכנן.
מעוניינות להגדיל את נפח הפעילות
עוד מתברר, כי חברות התעופה המרכזיות, ויז אייר וריינאייר, שהחלו להפעיל השנה טיסות לעובדה, הודיעו לרש"ת שבכוונתם להגדיל את נפח הטיסות ליעדים חדשים מעובדה ולאחר מכן מרמון שבתמנע. חברות תעופה נוספות רואות הזדמנויות עבור שירותים עצמאיים בעונת החורף הן: Transavia (אמסטרדם), “SAS” (שטוקהולם, קופנהגן), "Air Baltic” (ריגה) ו-Turkish Airlines” (איסטנבול).
השנה צפויות להתקיים שתי ועידות סלוטים בינלאומיות אחת באפריל-מאי לקראת עונת הקיץ והשנייה לקראת עונת החורף 2017 – 2018. בוועידות אלו נחתמים הסכמי סלוטים לנמלי התעופה השונים. ברש"ת, לאור הפעילות השיווקית מקווים, שבתאום עם רשות התעופה האזרחית יחתמו גם סלוטים בשלב ראשון לנמל עובדה (בקיץ) ובשלב השני גם לנמל עובדה.
נמל התעופה רמון אמור לשרת גם את הטסים לדרום המדינה – לאילת, ים המלח, מצדה. עתה מנהלת רש"ת מגעים עם חברות תעופה בינלאומיות כדי שנמל רמון יהווה עבורם נמל מאסף (Hub) לטיסות המשך בעיקר למזרח הרחוק. המגעים בעניין זה בעיצומן, כמו גם המגעים ליישם את הפוטנציאל הכלכלי של נמל רמון לטיסות מטען לאירופה.
נוסעים בינואר לאילת ועובדה
בחודש ינואר טסו בטיסות פנים ארציות לאילת 101,149 נוסעים, ירידה של 0.53% בהשוואה ל-101,689 נוסעים שטסו לאילת בינואר 2016. בטיסות הבינלאומיות, בעיקר לנמל עובדה טסו בינואר 25,004 נוסעים, גידול של 29.38% בהשוואה ל-19,325 נוסעים שטסו בינואר 2016.
"אלטרנטיבה עסקית טובה"
שר התחבורה ישראל כץ: "ביטול האגרות לחברות התעופה הטסות לעובדה ובהמשך לנמל רמון, במשך שלוש השנים הראשונות של הפעילות הינו תמריץ חשוב לחברות התעופה. אילת הינה יעד וגורם מרכזי המניע את השוק לנמל התעופה רמון, אך חברות התעופה רואות בטיסה לעובדה ובהמשך לנמל החדש רמון אלטרנטיבה עסקית טובה לטיסות לישראל".
לדבריו, "אנחנו ממשיכים לפתוח את נמלי התעופה בישראל ומנחיתים את המחירים, כדי שהמהפכה הצרכנית תגיע לכל בית ושהציבור הישראלי יהיה המרוויח העיקרי. לקראת פתיחת נמל התעופה רמון נביא יותר חברות תעופה ומטוסים הטסים לישראל וממנה והתחרות על הצרכן הישראלי תוריד את מחירי הטיסות בעשרות אחוזים".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=70654