הוועדה לביקורת המדינה סיירה היום בנתב"ג. ח"כ גפני :"ההתייעלות של נתב"ג מרשימה ביותר גם בהיבטי הפיתוח הטכנולוגי שעובר נתב"ג ובשירות אותו חווים הנוסעים והתיירים העוברים בנתב"ג"
הוועדה לביקורת המדינה סיירה היום (א') בנתב"ג וקבלה סקירה מקיפה מיו"ר הרשות עובדיה עלי שציין כי שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג נועד בראש ובראשונה להגברת הבטיחות והפרדה בין מטוסים ממריאים לנוחתים, הגדלת קיבולת המטוסים בנתב"ג וחלוקת רעש באופן מאוזן יותר בין ישובי הסביבה. עוד ציין עובדיה עלי כי :" רשות שדות התעופה מבצעת את הפרויקטים לפיתוח התעופה במדינת ישראל בהסתמכות על מקורותיה הפנימיים של רש"ת ".
מנהל נתב"ג שמואל זכאי ציין כי רש"ת סיימה את המהפך הבטיחותי החשוב ביותר ב 60 השנים האחרונות בתעופה הישראלית . שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג הינו פרויקט תשתיות מהמורכבים שידעה מדינת ישראל המשפר דרמתית את בטיחות התעופה תוך הגדלת קיבולת המטוסים ואפשרות נחיתות והמראות מטוסים בו זמנית בנתב"ג אשר יאפשר גם את פיזור ארגז הרעש בין הישובים סובב נתב"ג באופן הגון יותר.
יו"ר הוועדה אמנון כהן ציין כי :"הוועדה התרשמה מקצב הפיתוח של נתב"ג וציין כי רש"ת פועלת להכפלת כמות הטיסות תוך שמירה מרבית על בטיחות ובטחון הטיסות והנוסעים".
ח"כ גפני ציין כי :"ההתייעלות של נתב"ג מרשימה ביותר גם בהיבטי הפיתוח הטכנולוגי שעובר נתב"ג ובשירות אותו חווים הנוסעים והתיירים העוברים בנתב"ג".
במסגרת פרויקט המסלולים הוארך מסלול הנחיתות 21 בקילומטר דרומה תוך הרחבתו כדי לאפשר נחיתות לכל סוגי המטוסים בהתאם לעומס ומזג אוויר ובכדי להגדיל הבטיחות , היעילות התפעולית והקיבולת . כל המסלולים בנתב"ג שודרגו , נסללו מסלולי הסעה חדשים ונסללו מסלולי יציאות מהירים , בוצעו שטחי RESA (אזור בטיחות קצה מסלול) הורחבו וחוזקו מסלולים בהתאם לקטגוריה הגבוהה ביותר למטוסים רכבי גוף ובוצעו שינויים העומדים בסטנדרטים בינלאומיים מובילים של בטיחות שדות תעופה .
במהלך הפרויקט הוכנסו בכל המסלולים מערכות תאורה מתקדמות בסטנדרטים המתקדמים ביותר שודרגו והורחבו תחנות הכוח בשטח האווירי בסטנדרטים תואמים למערכות המורכבות במסלולים. נוספו מערכות בקרה למסלולים שחוברו למגדל הפיקוח, נוספו מערכות ניווט מתקדמות למטוסים, נסללו כבישים עוקפים שיתאימו למנח המסלולים החדש פורקו ונבנו מחדש מתקנים כדוגמת מצ"ק (מחלקת ציוד קרקע), נסללו 22 ק"מ מסלולים , בוצעו מעל 2 מליון מ"ק עבודות עפר ו 2 מליון מ"ק מצעים, מעל 1.5 מליון טון אספלט, 1,000,000 מטר כבלי תאורת מסלולים , 50,000 מטר קווי מתח גבוהה, 10,000 גופי תאורה. במסגרת הפרוייקט כאמור שודרגו כל המסלולים בנתב"ג הורחבו וחוזקו בהתאם לקטגוריה הגבוהה ביותר למטוסים רכבי גוף (מסוג האיירבס 380).
ובמספרים: נסללו 22 ק"מ מסלולים .בוצעו מעל 2 מליון מ"ק עבודות עפר ו 2 מליון מ"ק מצעים, מעל 1.5 מליון טון אספלט, 1,000,000 מטר כבלי תאורת מסלולים , 50,000 מטר קווי מתח גבוהה, 10,000 גופי תאורה.
מנכ"ל רש"ת יעקב גנות ציין כי :"מרבית הפרויקטים ובניהם הקמת מגדל הפיקוח ושינוי מערך המסלולים בנתב"ג צפויים להסתיים עד תחילת שנת 2015. בין הפרויקטים שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג בהשקעה של כמיליארד ₪, הקמת מגדל פיקוח חדש בהשקעה של 100 מיליון ₪, בניית סימולטורים לאימון פקחים בנתב"ג, הטמעת מערכות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם, ועוד."
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=75585