עם סטרטאפ מבוסס AR לחוויה טכנולוגית למטיילים, אפליקציה מותאמת אישית למטייל ופלטפורמה להזמנת חדרי מלון הפוכה
דגש מיוחד יושם השנה במסגרת תערוכת התיירות הבינלאומית השנתיתIMTM 2020- International Mediterranean Tourism Market – שתתקיים בין ה-11-12 בפברואר ב"אקספו" תל אביב על תחום הטכנולגיה והדיגיטל.
בתערוכה יתפרש מתחם טכנולוגיה העוסק בעולם התיירות ובו יציג משרד התיירות את האקסלרטור (המאיץ) החדש ששמו "תורבו", המסייע ליזמים ולרשויות מקומיות לפיתוח של מיזמים תיירותיים וטכנולוגים. זאת לצד מגוון כנסי דיגיטל וחדשנות לאורך התערוכה. מבין הטכנולוגיות, יוצגו סטרטאפ מבוסס AR לחוויה טכנולוגית עבור המטיילים, אפליקציה המספקת למטיילים תוכנית טיול מקיפה ומותאמת אישית, פלטפורמה להזמנת חדרי מלון לפי שעה, סטרטאפ שעוזר למשתמשים להתייעץ באינטרנט עם חבריהם ובני משפחתם לפני ביצוע ההזמנה ועוד.
עולם התיירות ממשיך להתפתח עם מקומות אירוח מגוונים וקווי טיסות חדשים, אך בעיקר הוא מתפתח בתחום הטכנולוגי והדיגיטלי.
בין הסטרטאפים שיוצגו במתחם הטכנולוגי:
- Totem Time– סטרטאפ המציע חווית אורחים מבוססת AR עבור אתרי נופש ותעשיות אחרות, אשר ממנף את החוויה בהן עבור התיירים. מדובר באפליקציה המתמקדת במשפחות ואורחי דור Z, שיכולים להנות ממשחקי בריחה, משחקי למידה ומשימות איטרקטיביות דיגיטליות דרך הסמארטפון במסגרת מיקום החופשה בו הם נמצאים, למשל: מוזיאונים, פארקים, בתי מלון קניונים ועוד.
- Bridgify – אפליקציה המספקת למטיילים תוכנית טיול מקיפה ומותאמת אישית במהירות ובנוחות עבור כל יעד בעולם. מטרתה של Bridgify היא לעזור לסוכנויות נסיעות מקוונות ורשתות בתי מלון לספק ללקוחותיהם לטייל בעולם מנקודת מבט של מקומי. למעשה, האפליקציה משתמשת באלגוריתמים מתקדמים כדי להכיר את המטייל, ובכך מדרגת עבורו בצורה נכונה את החוויות שהוא יכול לחוות ביעד שאותו הוא בוחר. האפליקציה יוצרת התאמה בין אירועים שונים לבין המטיילים, כאשר באמצעות התאמה זו יוצרים רצף אירועים הגיוני מבחינה גיאוגרפית וכרונולוגית. את המידע מנגישים עבור המטייל, כאשר תוכנית הטיול מתאימה לפרופיל שלו.
- AS YOU STAY – פלטפורמה להזמנת חדרי מלון בתשלום לפי שעה. הסטרטאפ מציע מודל חכם וחדשני שמאפשר ללקוח לבחור את הזמן המדויק של שהייתו ולקבל אותו במחיר תחרותי והוגן. AYS מסייעת למלונות להשתמש במלאי החדרים הלא-מנוצל שלהם, ליצור הכנסות נוספות, ולקבל מידע על מגמות, העדפות ודפוסי הרכישה של בסיס הלקוחות שלהם.
- Gamitee – הוא סטארטאפ שמטרתו לעזור לאתרי טיולים ולמשתמשים שלהם להזמין טיולים. רוב החלטות הרכישה הן למעשה החלטות קבוצתיות, בעוד שאתרי ההזמנות המקוונים לא מציעים לקבוצה את הכלים הבסיסיים הדרושים להם בכדי להחליט. למעשה, הסטרטאפ מציע להוסיף לאתרים המקוונים פלטפורמת גלישה שיתופית ייחודית, שעוזרת למשתמשים להתייעץ באינטרנט עם חבריהם ובני משפחתם לפני ביצוע ההזמנה. כאשר המשתמשים מגיעים לאתר, הם יכולים ללחוץ על כפתור, לבנות רשימת ציפיות, להזמין את חבריהם ולדון באפשרויות ולהמשיך לביצוע הרכישה.
האקסלטור (המאיץ) החדש של משרד התיירות "תורבו"
"תורבו" מאיץ התיירות החדש של משרד התיירות הוא למעשה חממה עסקית שפועלת בכל חלקי הארץ, מסייעת ליזמים ולרשויות מקומיות בייעוץ ובמכלול הפעולות הנדרשות להקמה ולפיתוח של מיזמים תיירותיים. המשרד יציג מיזמים פרטיים שמקבלים סיוע במסגרת המאיץ וכן סיוע בתכנון ובביצוע תשתיות ציבוריות תיירותיות. אחד המיזמים הנתמכים במאיץ הוא המיזם Jerusalem 360 של היזם יאיר מרק – מיזם טכנולוגי שבאמצעותו ניתן להצטרף לסיורים מודרכים בירושלים, בדגש על תיירות נוצרית ואתרים תיירותיים בעיר, דרך מסך המחשב וב-360 מעלות מבלי לצאת מהבית. מיזם מעניין נוסף שנתמך על ידי מאיץ משרד התיירות הוא המיזם הטכנולוגי להזמנת חדרי מלון של היזמים יוסי רון ודני ברקאי – UBIDME. מדובר באפליקציה לסמארטפון ובתוכנה לדסקטופ להזמנת חדרים בבית מלון, בשיטה בה האורח הוא זה שמציע את מחיר החדר לתאריכים מסוימים, ושולח את ההחלטה האם לקבל את הזמנתו למלון/מלונות אליהם פנה. המלון הראשון שיאשר את ההזמנה יזכה בה, כהזמנה ישירה לכל דבר. כל המיזמים המקבלים סיוע ממשרד התיירות צפויים לשפר ולשדרג את חוויית התיירים בישראל.
כנסי הדיגיטל שצפויים להתקיים לאורך התערוכה, ביום רביעי ה-12.2, באולם K:
10:00-11:00- כשתיירות ופייסבוק נפגשים:
קבוצת מנהלי הקהילות של פייסבוק בישראל חוגגת שנה לפעילות של אלף מנהלי קהילה במסגרת התוכנית Community Leadership Circles של פייסבוק העולמית. התוכנית פועלת ב-47 מדינות, ב-109 ערים שונות. בפאנל ישתתפו מנהלי קבוצות פייסבוק בולטים מתחום התיירות ונביא מקרי בוחן מוצלחים כיצד אפשר למנף תיירות דרך קהילות.
11:00-12:00- קידום יעדים במדיה הדיגיטלית: מקרי בוחן נבחרים מהעולם:
למטייל, אתר התיירות הישראלי, מארח נציגי מדינות מרחבי העולם, שיספרו כל אחד במצגת בת 8 דקות על קמפיין בולט או מהלך שיווקי בדיגיטל במטרה לקדם את היעד שלהם בצד האתגרים השונים העומדים בפני כל יעד.
12:00-13:00- חדשנות פתוחה בחברות & אומת הטרוולטק:
ההרצאה נועדה לחשוף מנהלים, בעלי חברות ובכירים בתאגידים לחשיבות של שיתוף פעולה עם חברות סטארט-אפ וגורמים חיצוניים נוספים, כמו אקדמיה וחברות אחרות, על מנת לאפשר לתאגידים להתעדכן בשינויים טכנולוגיים ולשמור על רלוונטיות.
אייל שמואלי, מו"ל I.T.N ומיזמי תערוכת IMTM: "ענף התיירות עבר טרנספורמציה טכנולוגית בשנים האחרונות. כל תייר כיום בעולם חשוף למגוון רחב של יעדים, דילים, אתרים ייחודים וחוויות שלא הונגשו לו בעבר, ולמעשה האדם הפרטי הפך להיות סוכן הנסיעות של עצמו. כיום כלי הדיגיטל מקנה כלים עבור האוכלוסייה בבניית הנסיעה או החופשה שמתאימה בדיוק לצרכים שלו, כאשר כלים אלה בשילוב הקהילות ברשתות החברתיות, תורמות להוזלת המחירים והגעה לידי עסקות אטרקטיביות. מנועי החיפוש הם ידידותיים עבור המשתמש, מתחדשים ומתעדכנים מעת לעת, ולמעשה הם מסמלים על עתידו של עולם התיירות".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=103603