אתר התיירות העולמי טריפאדוויזור (TripAdvisor ) ערך סקר בקרב 25 אלף משתתפים בנושא טיפים במהלך חופשה. מי הם הנדבנים, החסכנים ומקבלי הטיפים המובילים ?
מסקר שערך אתר התיירות העולמי טריפאדוויזור בקרב 25 אלף משתתפים, מהם 3,700 אמריקנים עולה כי 60% מהאמריקנים משאירים טיפים בחופשה לעומת ממוצע של 27% בשבע מדינות אחרות (ברזיל, צרפת, גרמניה, איטליה, רוסיה, ספרד ובריטניה).
רשימת נדבני הטיפים בחופשה (השיבו שהם "תמיד" משאירים תשר במהלך החופשה)
אמריקנים – 60%
גרמנים- 49%
ברזילאים – 33%
ספרדים – 30%
רוסים- 28%
בריטים – 26%
צרפתים- 15%
איטלקים – 11%
עוד עולה מהסקר כי כמעט רבע (23%) מהמשיבים האמריקנים מרגישים אי נוחות כאשר הם לא משאירים תשר ו-34% השאירו טיפ גם כאשר קיבלו שירות גרוע.
סיבות נוספות להשארת תשר בקרב אמריקנים:
56% -חושבים שמצפים מהם
54% – כאשר נותן השירות עומד בצפיות הבסיסיות
53% – כאשר נותן השירות מעניק יחס חם במיוחד
40% מהאמריקנים שלא נוהגים תמיד להשאיר טיפ במהלך החופשה מציינים כי לא ישאירו טיפ במידה והשירות לא עמד בצפיות (יותר ממחצית מתוך 40%) וכ-20% משוכנעים שהתשר כלול בחשבון.
רשימת מקבלי השירותים הנהנים מתשר ע"י האמריקנים:
97% – מלצרי מסעדות
81% – נהגי מוניות
79% – בלמן (Bellman ) / שוער
73% – שירות חדרים/ מדריכים
71% – ברמנים
69% – חדרניות
54% – צוות ספא
26% – קונסיירז'
22% – מגישי קפה בבר
9% – צוות בריכה
2%- צוות חדר כושר
אדיבות, ידידותיות ונימוסים הן התכונות החשובות ביותר המעודדות מתן תשר במלון או מסעדה.
איך מתנהגים אמריקנים במתן טיפים בחו"ל ? ( 26% לא יודעים מה מצפים מהם בנושא טיפים)
45% – משאירים טיפים בהתאם לנהוג במדינה.
17% – גובה הטיפ תלוי בשירות
13% – משאירים 20% טיפ מהחשבון
11%- משאירים 15% טיפ מהחשבון
5% – משאירים 10% טיפ מהחשבון
כמו כן, 33% סבורים שעדיף שהתשר ייכלל בחשבון.
19% סבורים שנושא הטיפים פוגע בחוויית החופשה
19% מתלוננים שנדרשו להשאיר טיפ ע"י נותני השירותים.
"סקר טריפאדוויזור מוכיח שמרבית האמריקנים מעניקים תשר בחופשה ללא קשר לאיכות השירות",אמר Brooke Ferencsik, מנהל תקשורת בטריפאדוויזור. "בעוד ידידותיות ונכונות לעזור הן התכונות החשבות ביותר בעידוד מתן טיפ".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=75512