מהפיכת הצרכנות הגיעה גם לענף התיירות – יוצאים ליותר חופשות ומחפשים לחסוך בעלויות, מדווחים מלאומי קארד. ההוצאה השנתית הממוצעת ללקוח על מוצרי תיירות ב-2016 עמדה על 6,447 שקל (לעומת 6,322 שקל ב- 2015), עלייה של 2%
על פי נתוני לאומי קארדPay-Back, חל ב-2016 גידול של 14% במחזורי הקניות בענף התיירות, בהשוואה ל-2015. כמות העסקאות בהזמנת כרטיסי טיסה ובהזמנת מלונות בשנת 2016 גדלה ב- 10.7% בהשוואה ל-2015. עוד התברר, כי לקוחות שמזמינים 3 – 4 חודשים לפני החופשה – יכולים לחסוך כ- 30% מעלויות החופשה.
עלות הזמנה ממוצעת ב-2016 עמדה על 1,322 שקל, לעומת 1,385 בשנה שקדמה לה, קיטון של 4.5% – נתון ממנו ניתן להסיק כי הצרכן הישראלי מחפש אלטרנטיבות זולות יותר ומשווה מחירים. לעומת זאת, ההוצאה השנתית הממוצעת ללקוח על מוצרי תיירות ב-2016 עמדה על 6,447 שקל (לעומת 6,322 שקל ב- 2015), עלייה של 2%.
Booking בראש הרשימה
אתר Booking נהנה מקצב גידול של 193% בכמות ההזמנות ב-2016 לעומת 2015. אחריו ברשימת אתרי התיירות הבינלאומיים – אתר Airbnb עם גידול של 68%, hotels.com קפץ ב- 48% ואקספדיה הוותיק גדל ב- 42%.
הדוד סם הכי פופולארי
ארה"ב מככבת במקום הראשון עם 12% מכלל הלקוחות הנופשים בחו"ל ב-2016. אחריה, גרמניה ואיטליה עם 8% כל אחת, אנגליה תופסת 7% מעוגת התפלגות הלקוחות. ספרד וצרפת עם 6% כל אחת, הולנד עם 5% ויוון עם 4%. טורקיה, שוויץ, תאילנד, צ'כיה והפדרציה הרוסית חולקות נתח זהה של 3% כל אחת.
היעדים הצומחים
מנתוני לאומי קארד עולה כי, אחוזי הזמנת החופשות ביעדים שאינם אירופה הקלאסית עולים בהתמדה, ויעדים כגון: טנזניה, מקדוניה ומונטנגרו נוסקים. טנזניה מככבת בראש רשימת היעדים הצומחים ב-2016 (לעומת השנה הקודמת) עם גידול של 156%, אחריה- מקדוניה עם גידול של 147% ומונטנגרו עם גידול דומה (145%). לטביה נהנית מגידול של 98%, קפריסין צמחה ב- 57%, גאורגיה ב-56%, פולין 55%, אוקראינה עם 49% והפדרציה הרוסית צמחה ב- 45%.
מסקר עדכני שערכה לאומי קארד באמצעות מכון הסקרים 'מדגם' (מרץ 2017) מתבררים נתונים מעניינים נוספים אודות הרגלי קניית מוצרי תיירות לחו"ל בקרב הישראלים:
האינטרנט הוא המדיום – 79% מהנוסעים לחו"ל הזמינו חופשה באינטרנט לפחות פעם אחת.
84% מהנשאלים נסעו לחו"ל בחמש השנים האחרונות. בקרב בעלי הכנסה נמוכה הנתון יורד ל-50%.
42% מהנשאלים נוהגים להזמין את החופשה שלהם באמצעות אתרי הבית של המלונות וחברות התעופה. 28% נאמנים לסוכני הנסיעות שלהם. 27% מהנשאלים מזמינים באתר Booking, 18% מזמינים באתרי קופונים.
64% מהנוסעים לחו"ל, תמיד מבצעים השוואת מחירים לפני הזמנת חופשה.
25% מהנוסעים לחו"ל, הוציאו בממוצע בין 5,000 ל-10,000 שקל בשנה על חופשות בחו"ל. 20% מהנוסעים לחו"ל הוציאו יותר מ-20,000 שקל.
33% מהנוסעים לחו"ל לא משלמים בתשלומים על החופשה, שליש משלמים עד שלושה תשלומים בלבד.
תארוז לי כל אחד בנפרד – 48% מהנוסעים לחו"ל מעדיפים להזמין כל פריט בחופשה בנפרד ולא חבילה כוללת. בכך, הם בונים לעצמם את החבילה המושלמת ובמקרים רבים חוסכים עשרות אחוזים ממחיר החופשה.
חופשת החלומות – יעדי החופשה עליהם חולמים הישראלים הם: ארה"ב, אוסטרליה, ניו זילנד תאילנד ויפן
התייר הישראלי והעיר הגדולה – 44% מהנוסעים לחו"ל מעדיפים טיול אורבני, רק 34% מעדיפים טיולי טבע ו-13% אוהבים חופשות בטן-גב.
לשאלה עם מי אתה מעדיף לצאת לחופשה בחו"ל השיבו 73% מהנשאלים כי היו רוצים לנסוע עם בן זוגם, 37% עם חברים ו-33% עם משפחה. 7.3% מהנשאלים מעדיפים לנסוע לבד.
ורדית גונדטר, סמנכ"ל לקוחות פרטיים ושיווק בלאומי קארד: "עולם האונליין שינה לגמרי את האופן בו אנו צורכים תיירות ופתח הזדמנויות רבות ומגוונות לטובת צרכן התיירות הישראלי, אשר מיטיב לנצל אותם לטובתו ובכך לחסוך עשרות אחוזים בהוצאות הנופש שלו. לאומי קארד לקחה על עצמה לתת מענה לצרכן הישראלי המזמין חופשות באונליין באמצעות שירות Pay-Back, המאפשר לקבל החזרים על הזמנת חופשות באתרי תיירות מובילים ובכך לחסוך מאות שקלים בשנה".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=70300