Booking.com: מחקר עולמי חדש מצביע על שינוי תודעתי בקרב מטיילים, עם עלייה ברצון לטייל באופן אחראי, להשקיע בקהילות המקומיות ולשמור על הסביבה

דו"ח חדש שפרסמה חברת Booking.com מצביע על שינוי תפיסתי משמעותי בקרב מטיילים ברחבי העולם: יותר ממחציתם (53%) מודעים כיום להשפעות החברתיות והסביבתיות של בחירותיהם התיירותיות. מדובר בעלייה ניכרת לעומת שנים קודמות, ונראה כי המטיילים של 2025 מבקשים להשאיר אחריהם חותם חיובי — לא רק חוויות.
המחקר, שהתבסס על נתונים מ-32,000 משתתפים ב-34 מדינות, מתמקד לראשונה גם בנקודת המבט של תושבים מקומיים באזורים תיירותיים. 57% מהנשאלים טוענים כי לתיירות יש השפעה חיובית במקום מגוריהם, אך לצד זאת מדווחים על אתגרים הולכים וגוברים כמו עומסי תנועה (38%), השלכת פסולת (35%), צפיפות (30%) ועלייה ביוקר המחיה (29%).
עם זאת, הפתרון לא נראה בעיני רובם בצמצום כמות התיירים – רק 16% תומכים בכך. במקום זאת, הם מעדיפים השקעה ממשית בתשתיות קהילתיות: תחבורה ציבורית, ניהול פסולת, ושימור סביבתי זוכים לתמיכה רחבה.
המחקר גם מצביע על כך שהרגלים "ירוקים" נעשו לחלק בלתי נפרד מהחוויה התיירותית. 93% מהמטיילים מדווחים שהם רוצים לבצע בחירות מקיימות יותר, ו-84% רואים בכך ערך משמעותי. דפוסי התנהגות כמו כיבוי מזגן כשלא נמצאים בחדר, תכנון נסיעות לעונות פחות עמוסות ובחירה ביעדים פחות מוכרים – הופכים יותר ויותר לנורמה.
73% מהנשאלים אף הצהירו כי הם מעוניינים שהכסף שהם מוציאים במהלך הטיול יחזור לקהילה המקומית, ו-77% מחפשים חוויות אותנטיות שמייצגות את התרבות המקומית.
לדברי דניאל ד'סילבה (Danielle D’Silva), מנהלת קיימות ב-Booking.com, העתיד טמון בשילוב של תשתיות חכמות, חינוך תיירים ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות, כמו בינה מלאכותית, כדי לאפשר חיבורים עמוקים יותר עם קהילות מקומיות. "אנחנו רוצים להקל על מטיילים להרגיש שהבחירות שלהם – קטנות כגדולות – תורמות באמת למקום שהם מבקרים בו", היא אומרת.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=172806