חמושים בסמארטפון, פנקס יעדים חלומי וכסף של ההורים – הדור הצעיר יוצא לכבוש את העולם
הרבה ספקולציות כבר עסקו בדור ה-Z (גילאי 16-24). כולן ניסו לחזות ולנתח מה הם בעצם עושים, ומה יש להם לומר על העולם. חברת Booking.com, המובילה הדיגיטלית העולמית בחיבור בין מטיילים למגוון הרחב ביותר של מקומות אירוח ואפשרויות תחבורה נוחות, ערכה מחקר גלובלי בקרב כמעט 22,000 משיבים מ-29 מדינות, כדי לגלות פרטים חשובים על מטיילי דור ה-Z. המחקר חושף לא רק את התוכניות שלהם בנוגע לטיולים – אלא גם את האופן שבו התוכניות האלו קשורות לשאיפות שלהם בחיים.
כבר מחזיקים בפנקס יעדים לטיול עתידי
- מעל שני שלישים (69%) מבני דור ה-Z כבר ערכו לעצמם רשימת יעדים בעולם בהם ירצו לבקר, והמספר עולה ל-74% בקרב בנות דור ה-Z (לעומת 64% בקרב הבנים).
- כמעט שליש (32%) מבני דור ה-Z מתכננים 'לסמן וי' על לפחות חמישה טיולים גדולים ברשימת המשאלות שלהם בעשר השנים הבאות.
– להיות מעודכנים לגבי יעדים נהדרים: כמעט רבע (23%) טוענים שרשימת משאלות עוזרת להם להישאר מעודכנים לגבי מקומות מדהימים שהם לא שמעו עליהם קודם. - בהשראת האינסטגרם: 44% נחשפו באינטרנט לטיולים של משפיענים, וזה מה שנתן להם השראה לצאת להרפתקאות בעצמם.
ואולם, לפי המחקר של Booking.com, גם לספונטניות יש מקום בתהליך קבלת ההחלטות לאן ומתי לטייל.
- 22% חושבים שההעדפות שלהם משתנות לעיתים קרובות מדי, וזה ישפיע על יעדי הטיולים שלהם.
- 20% טוענים שהם נוטים לטייל באופן אימפולסיבי ולא מתכננים מראש.
טיולים לעומת מטרות לחיים
בני דור ה-Z גדלו בעולם שחווה תנודות פיננסיות וכלכליות גלובליות רבות במהלך עשר השנים האחרונות, ובהתאם לכך, כדאי להבין את עמדתם בנושאים פיננסיים (בעיקר כיצד הם מתכננים להוציא את כספם בחמש השנים הקרובות), כדי להבין נקודת המבט הכללית שלהם על החיים.
60% מבני דור ה-Z חושבים שתמיד ראוי להשקיע בטיולים. ובכל הנוגע לסדרי עדיפויות, "טיולים ולראות עולם" נמצאים בראש הרשימה עבור דור זה, בבואם לחשוב על הוצאות כספיות (65%). חיסכון ל'השקעה הגדולה ביותר בחיים' (דיור) דורג צמוד והגיע למקום השני ברשימה. נתון מעניין הראה שבעלות חומרית נוספת, דורגה במקום הנמוך ביותר.
"עם התבגרות הדור הראשון של הילידים הדיגיטליים, מרגש לראות את המחקר הזה – שחושף שמטיילי דור ה-Z משתייכים לדור נחוש, ובשל הרצון שלהם לחקור ולגלות, הם כבר מיפו רבות מתוכניות הטיולים שלהם לעתיד," אמר ראם פאפאטלה, סגן נשיא חוויות גלובליות ב-Booking.com. "הזיקה והנוחות שהם מרגישים כלפי עולם הטכנולוגיה, עולים בקנה אחד עם השאיפה שלנו ללמוד ולספק חוויית טיול מחוברת ונוחה אפילו יותר. אנחנו רוצים להעצים אנשים בני כל הגילים להפיק את המירב מכל הרפתקה, כאשר המכשיר הנייד מתפקד כמשאב עוצמתי, ולא כחפץ בו אנו תלויים – משהו שבני דור ה-Z באמת מעריכים".
לאן הם מטיילים?
לטייל – נמצא במיקום גבוה ברשימת סדר העדיפויות של דור ה-Z, כך עלה בקרב 65% המשיבים כאשר נשאלו על מה הם מתכננים להוציא את הכסף שלהם בחמש השנים הקרובות. 60% ענו שלטייל חשוב להם יותר מאשר חיסכון לקניית הבית או הנכס הראשון שלהם. עם זאת, הם לוקחים בחשבון גם את ההשפעות הסביבתיות – 63% מגלים שהם ישקלו להימנע מיעד מסוים, אם יידעו שהוא מושפע מתיירות-יתר.
כיוון שבני דור ה-Z כבר מיפו את רשימת המשאלות שלהם, הם יודעים בדיוק אילו טיולים וחוויות הם רוצים לחוות: ביקור בפלא טבעי (49%), טיול לפארק שעשועים (38%), חופשה שבה הם יתרמו בחזרה לקהילה המקומית (44%) וטיולים רגליים (21%).
החוויות שהכי מושכות את דור ה-Z הן: אטרקציות (67%), אירועים חד-פעמיים (59%), טיולי אקסטרים (56%), טרקים למקומות מרוחקים (52%) והתנדבות במהלך הטיול (37%).
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=98170