Easyway, מפתח צ׳טבוט התיירות Eve הצטרף לרשת הקמעונאית הגדולה באירופה
הסטארטאפ הישראלי Easyway, הצטרף לאקסלרטור המלונאות והאירוח של Metro, הרשת הקמעונאית הגדולה ביותר באירופה ומהגדולות בעולם. החברה ויזמיה, שנבחרו לתוכנית ה- METRO Hospitality Acceleratorמתוך מעל 400 מועמדים מרחבי העולם, יהנו מאירוח למשך שלושה חודשים בברלין, להשקעה אפשרית בגובה של עד 120 אלף יורו והנחיה צמודה של מנטורים מובילים, מתוך כ-200 מומחים ואנשי הייטק מובילים בתחומם בזירה הגלובלית, מ-Metro ומשותפתה למיזם, חברת Techstars.
Easyway השתתפה במרץ האחרון בכנס החדשנות במלונאות של התאחדות המלונות שהתקיים בתל אביב.
Easyway יצרה את העוזרת הווירטואלית Eve, צ'טבוט מבוסס בינה מלאכותית (AI) הנותנת למטיילים המלצות מותאמות אישית בסמארטפון באמצעות אפליקציות מסרים קיימות. Eve מסייעת לתיירים ומטיילים, הן במהלך שהייתם בתוך המלון וגם בזמן טיוליהם בעיר.
על ידי למידת העדפות המשתמשים, Eve הופכת את האינטראקציה עם המלון לאוטומטית ומספקת המלצות מותאמות אישית לחוויית טיול מושלמת, זאת באמצעות שיחה באפליקציית ההודעות המועדפת על המטייל. חברות נוספות בתוכנית של Metro בסבב הנוכחי, בו לוקחות חלק 10 חברות, מגיעות מתחומי הפינטק, בינה עסקית, רובוטיקה, ניתוח ערוצי מדיה חברתית ושירותי רשת.
״התוכנית נותנת למשתתפים בה גישה פתוחה למעל 500 מסעדות ובתי מלון ברחבי אירופה, שם הם יוכלו לבדוק בתנאי ׳שטח׳ את הפתרון שלהם, לקבל פידבק שוטף ולהבין כיצד ניתן להמשיך ולפתח את המוצר כך שיתאים במדוייק לצרכי תעשיית האירוח״, אומרת סילביה דודק (Sylvia Dudek) מנהלת התכנית. ״מעבר לכך אנו מציעים להם גישה למעל 21 מיליון לקוחות ולרשת קשרים עניפה ביותר שיש לנו״. לדבריה, השותפות בין הגופים לא נגמרת לאחר שהתוכנית מסתיימת. ״חלק חשוב מהפעילות שלנו קורה דווקא אחרי סיום התוכנית ומטרתה לדחוף קדימה ולחבר את החברות הצעירות ללקוחות חדשים״. עוד ציינה כי העובדה שכל הפעילות מתבצעת בצמוד לצוותים המתמחים בתחום ההשקעות, משמעותה גם גישה לרשת רחבה של משקיעים פרטיים, איינג'לים וקרנות הון סיכון. ״הסטארטאפים בתוכניות שלנו גייסו עד היום מעל 50 מיליון דולר״, היא אומרת.
הרשת הקמעונאית הרביעית בגודלה בעולם
קבוצת Metro היא הרשת הקמעונאית הרביעית בגודלה בעולם והגדולה ביותר באירופה. היא מובילה עסקים ב-35 מדינות באירופה ובאסיה בהיקפים של קרוב ל-40 מיליארד יורו. לדברי דודק, החיבור לחדשנות של הסטארטאפים שבתוכנית מאפשרת ל-Metro עצמה שינוי פרספקטיבה שבסופו של דבר תבוא לידי ביטוי בענף האירוח כולו.
״האתגר הגדול ביותר שלנו הוא ללמוד כיצד ניתן לחדש בתעשיית המלונאות תוך שימוש בכלים העכשוויים ביותר״, אומר רועי פרידמן, מנכ״ל Easyway. ״אנו מאמינים שהתוכנית תסייע לנו להבין את השטח טוב יותר ולהיות יזמים טובים יותר… אנו מחכים בקוצר רוח לפגישות המתוכננות עם המנטורים המאוד מנוסים ובהחלט פתוחים לקבל מהם מהידע והנסיון שלהם״.
במהלך פברואר 2019 יוצגו המיזמים החדשים והמודלים העסקיים החדשים שפותחו במסגרת התוכנית בשורה של ׳demo days׳, בפני משקיעים פרטיים ונציגי קרנות הון סיכון בברלין.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=90113