הסטארט-אפים זכו במענקי מימון באירוע Booster Lab בתל אביב, כאשר הזוכים במקום הראשון בפרס של 25,000 יורו הם Bitemojo ו-AccesibleGo . השבוע גם יתקיים כנס החדשנות של התאחדות המלונות
Booking.com, אחת מחברות המסחר האלקטרוני הגדולות בעולם ומובילה בתחום הטכנולוגיה הדיגיטלית, הכריזה על הסטארט-אפים בתחום התיירות אשר זכו במענקי מימון, במסגרת תכנית Booster Lab השניה שנערכה בשבוע שעבר בתל אביב.
הסטארט-אפים הישראלים Bitemojo ו-AccesibleGo זכו במענקים הגבוהים ביותר בתחרות בסך 25,000 יורו, כאשר Questo מרומניה ו-Knowers, שגם הוא מישראל, קיבלו 20,000 יורו ו-15,000 יורו בהתאמה.
bitemojo היא אפליקציה אשר מציעה חוויות קולינריות עצמאיות מחוץ למיינסטרים, שהן גמישות, אישיות וזמינות באמצעות הסמארטפון בלבד. accessibleGO היא פלטפורמת תיירות לאנשים עם מוגבלות, המציעה אפשרות לקחת חלק בקהילה בה ניתן להזמין בתי מלון נגישים ולראות סקירות רלוונטיות, כמו גם, הפלגות, תחבורה ואטרקציות נגישות ברחבי העולם.
תחרות הסטארט-אפים נערכה לאחר תכנית בת שלושה ימים, שבה השתתפו 9 סטארט-אפים מתחום התיירות בשלביהם המוקדמים בסדרה של סדנאות מעשיות ומפגשי מנטורינג של אחד על אחד עם מומחי Booking.com. בתום שלושת הימים הללו הציגו החברות את התכניות העסקיות שלהן בפני שלושה שופטים מנוסים, על מנת לנסות לזכות במענקים מטעם Booking.com, כאשר ארבעה סטארט-אפים אכן זכו במימון. כל הסטארט-אפים ימשיכו לקבל הדרכה וליווי מצוות Booking.com.
"ההשתתפות בתכנית Booster Lab של Booking.com הייתה חוויה מדהימה, בעיקר הודות לחונכים ולמנטורים המצוינים שסיפקו תובנות מעולות, טיפים יעילים והרבה עזרה לאורך כל הדרך", אמר מיכאל וייס, מייסד שותף ב-Bitemojo. "זה דבר שונה לחלוטין להיפגש ולקבל עצות מהאנשים שמתפעלים ומנהלים את אחד המותגים המכובדים והגדולים ביותר בתחומי הטכנולוגיה והתיירות כיום. זהו למעשה פרס לכשעצמו עבור כל סטארט-אפ בתחום התיירות".
ואילו מריאן גיבלס, מנהלת גלובלית לאחריות תאגידית בבוקינג, אמר כי היה זה תענוג להתחבר לכל אחד מתשעת הסטארט-אפים בשלב מוקדם כל כך במסע שלהם. "ראינו כמה רעיונות חדשניים וחלוציים באמת בימים האחרונים ואנו מצפים לראות את כל אחת מהחברות הללו מתרחבות וצומחות בתעשייה הזו, במיוחד בזמן שאנחנו עובדים יחד על מטרה משותפת ליצירת רושם חיובי ובר קיימא בתעשיית התיירות העולמית".
לאחר שהושקה התכנית לראשונה ב-2017 בברצלונה, נבחרה ישראל להיות בין הראשונות לארח את תכנית Booster Lab, כשהאירוע בת"א הוא האירוע השני של תכנית זו, שמציעה סדרה של תכניות סוף שבוע קצרות ואזוריות אשר מתוכננות להתקיים ברחבי העולם לאורך שנת 2018. התכניות נועדו להעניק לסטרטאפים בשלבים מוקדמים הפועלים בתחום התיירות, תובנות, כלים וכישורים הנדרשים לצמיחתם והגדלת השפעתם בתחום.
אירועי ה-Booster Lab הם חלק מתוכנית המחויבות Booking Cares של Booking.com, יחד עם Booking Booster – תכנית האצה בת שלושה שבועות לסטרטאפים בצמיחה (Scale-ups) בתחום התיירות בת הקיימא, וקרן המימון החדשה Booking Care Fund, תכנית מלגות עבור גורמים ללא מטרות רווח.
תכנית Booster Lab השנייה שנערכה בשבוע שעבר בתל אביב. צילום יחצ
כנס חדשנות של התאחדות המלונות
Bitemojo היא גם אחת המשתתפות באירוע של כנס החדשנות שמארגנת התאחדות המלונות ותתקיים השבוע ביום רביעי ה-14 בחודש במלון שרתון בתל אביב. המיזמים המשתתפים הם:
Provo
פיתחה אלגוריתם ייחודי המאפשר לבעלי מלונות להעביר אליהם לקוחות שהזמינו באמצעות OTA ולהפוך אותם ללקוחות ישירים.
Vigo smart net
הופכים כל טלוויזיה בחדר לפלטפורמה חכמה ושיווקית (שיתוף פעולה חדש וייחודי בארץ ביחד עם סלקום
.Hotels B.I
מספקת מוצרים לייעול והגדלת תשואה במלונות. בין המוצרים:
1. אנליטיקה – ניתור ובקרה של פעילות המלון. ניתוחי תשואה לפי קבוצות markets, וערוצי מכירה, השוואה מול תקציב ותחזית.
2. מועדון לקוחות – ניהול מועדון לקוחות ומחירים אישיים בהתאם לסוג לקוח.
Check in
מספקת לשוק המלונאות והאירוח פלטפורמה טכנולוגית חדשנית לניהול חוויית האירוח, הכוללת מערכת
ניהול אורחים, ואפליקציה אשר נותנת מענה מידי לכל צרכי האורח: מצ‘ק אין דיגיטלי, פתיחה ונעילת החדר,
בקרת אקלים, ועד להזמנת שירותים.
Bravo a.i
מערכת ניהול מבוססת בינה מלאכותית ויוצרת תיאור מדוייק של העבודה במלון, מבוסס ממשק שפה טבעית ויכולת אופטימזציה המאפשרת איתור מיידי של צווארי בקבוק ושיפור מתמיד בביצועים.
EZ hotel
כל שרותי המלון בטאבלט בתוך חדרי האירוח. המערכת כוללת מערכת ניהול ושרות לאורחים, ניהול צוות העובדים במלון, הזמנת אטרקציות, שרותי מלון ומסעדות. ניהול צוות העובדים, ושרות מקיף למלון ולאורח מרגע הזמנת השרות ועד קבלתו בפועל.
Easy Way
יצרה את Eve, עוזרת אישית מבוססת בינה מלאכותית, המשמשת כחבר מקומי בעיר. על בסיס המידע שנצבר במערכות בעקבות האינטרקציה של האורח עם הפלטפורמה, נוצר פורטפוליו של האורח שמאפשר מלון להכיר את אורחיו באופן טוב יותר (בדגש על העדפות, בעיות וכו') – ערך שמאפשר למלון לשפר את שירותיו לתייר בטווח הארוך.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=81749