יזכה הסטארט-אפ הטוב ביותר לתיירות לצד הפרויקטים המשבשים ביותר, המבוססים על מודלים עסקיים חדשים
תחרות הסטארט-אפ השנייה בנושא תיירות שיזמו ארגון התיירות העולמי UNWTO ו-Globalia – קבוצת תיירות מובילה בספרד ובאמריקה הלטינית – תתקיים בינואר 2020. בינואר החולף, בו התקיימה התחרות לראשונה, זכתה במקום הראשון האפליקציה הישראלית להחזרי המס ריפנדאיט. .
תחרות הסטארט-אפ הראשונה, שמשכה אליה 3,000 יוזמות מרחבי העולם, חוזרת כדי לזהות רעיונות וגופים מחדשים, שיובילו את השינוי בתעשיה. לדברי מזכ"ל ארגון התיירות העולמי, זוראב פולוליקשווילי, "בתחרות זו אנו בוחנים קרקע חדשה בתיירות, בחדשנות, ביזמות ובפיתוח בר-קיימא. הצלחנו לקבץ את בעלי העניין הרלוונטיים ביותר להתקדמות בסקטור שלנו ואת הרלוונטיות שלו בקנה מידה עולמי". מנכ"ל גלובליה, חאבייר הידאלגו, שהצטרף אליו להודעה, הדגיש את המאמץ המשותף בתחרות שנייה זו, עם תמיכה של שותפים הכוללים את החברות טלפוניקה, אמדאוס, אינטו ודסטריטו דיגיטל ולנסיה.
ההצעות מרחבי העולם יחלו להגיע מה-13 בספטמבר לוואקאלואה (Wakalua), מרכז החדשנות לתיירות של גלובליה. "ווקאלואה תאפשר לנו לחזות עתיד בהיר, בר-קיימא ורווחי. זה יעזור לנו לקדם כלכלה מעגלית ולטפח פיתוח חברתי. גלובליה יודעת שתיירות העתיד לא תהיה זהה לתיירות של אתמול: עליה להיות טובה יותר לכוכב הלכת שלנו, לילדים שלנו ולסביבה. דרך תחרות זו נשיג את המטרות הללו באמצעות טכנולוגיה וחדשנות", אמר מנכ"ל גלובליה הידאלגו.
השותפים החדשים בתחרות הסטארט-אפ יעסקו באופן פעיל בקידום חמש הקטגוריות של הפרויקט, בנוסף לבחירת הפתרונות הטובים ביותר והפרויקטים המשבשים ביותר המבוססים על מודלים עסקיים חדשים:
ניידות חכמה – בשיתוף עם טלפוניקה, קטגוריה זו מיועדת לפרויקטים המשפרים את איכות הנסיעה ומאפשרים ניידות של משתמשים בכל סוג של הובלה. המטרה כאן היא להפחית בעלויות כלכליות, סביבתיות ובזמן.
יעדים חכמים – קטגוריה זו, הנתמכת על ידי Distrito Digital Valencia, מיועדת לרעיונות המשפרים את הקיימות והרווחיות של יעד מנקודת מבט כלכלית, סביבתית וחברתית-תרבותית, כאשר הטכנולוגיה מוכיחה קידום חדשנות ונגישות בעולם יותר ויותר גלובלי.
Deep Tech, חשיבה מחודשת על לוקליזציה ומיקום גיאוגרפי – קטגוריה זו הוענקה בשותפות עם אמדאוס, ומיועדת לרעיונות המספקים ערך ייחודי לתיירים ולחברות נסיעות באמצעות מערכות מקומיות. הקטגוריה תתמקד ברעיונות לשימוש בנתונים שהושגו באמצעות בינה מלאכותית (AI) וטכנולוגיית לוקליזציה כדי להקל על המטיילים. ניתן להשתמש ברעיונות אלה לזיהוי יעדי תיירות, לחבר אותם לשדות תעופה סמוכים, למקד נתונים על לוקליזציה של תמונה, טקסט או וידאו, אופטימיזציה של מסלולים עירוניים, ניתוח ביקורות על מיקומים ועוד.
אירוח משבש – בשיתוף עם Intu, קטגוריה זו מכוונת לזהות חברות חדשות או מבוססות מהעולם כדי לעזור לגלובליה להעניק לאורחי העתיד חוויה מהשורה הראשונה בכל דרך.
פיתוח כפרי – גלובליה תעשה מאמץ מיוחד לספק פתרונות ליערות, לחקלאות ולתיירות הכפרית, במטרה לחזק את העברת הידע והחדשנות ולשפר את הכדאיות והתחרותיות. קטגוריה זו מחפשת גם חברות העובדות בניהול סיכונים, רווחת בעלי חיים ושיקום, שימור ושיפור מערכות אקולוגיות, תוך התמקדות מתמדת בקידום המעבר לעבר כלכלה נטולת פליטות פחמן.
יתרה מזאת, UNWTO יעניק פרס קיימות מיוחד כדי לספק נראות לפרויקטים המחויבים לתיירות יעילה יותר.
תחרות שנתית זו הינה פרויקט מרכזי מבית Wakalua, אשר ידריך את הסטארט-אפים המנצחים, יחבר אותם עם חברות מובילות בענף ויתמוך בהם בזמן שהם משדרגים את רעיונותיהם. כדי להשיג זאת, UNWTO וגלובליה זוכים בתמיכת חברת הייעוץ לחדשנות Barrabes.
בתחרות הסטארט-אפ הראשונה שהתקיימה בינואר 2019 גם היא במסגרת FITUR, הגיעו לחצי הגמר בבודפשט ולגמר במדריד 20 סטארט-אפים מ-12 מדינות, כש-4 מהפיינליסטים הם ישראלים. כאמור, Refundit הישראלית (שמייסדיה הם היזמים אורי לוין, יזם, מייסד ולשעבר נשיא waze, וזיו תירוש ממייסדי חברת Stockton) .הייתה הזוכה וגלובליה, כשותפה פיננסית, השקיעה גם ב-Freebird יחד עם Portugal Ventures, הקימה מיזם משותף עם Tripscience והשיקה פיילוט עם Pruvo – אף היא חברה ישראלית.
המועד להגשת ההצעות לתחרות השנייה יסתיים ב-15 בנובמבר. הזוכים יוכרזו ב-21 בינואר 2020 במהלך אירוע גאלה שייערך במהלך יריד התיירות הבינלאומי במדריד.
למידע נוסף וחומרי רישום, בקרו באתר.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=99650