מציינים ביורוקונטרול, ומוסיפים התנועה האווירית תחזור לממדיה טרום עידן הקורונה רק ב- 2026. השנה היא צפויה להגיע ל-51% בהשוואה לרמתה ב-2019
יורוקונטרול (Eurocontrol), הארגון האירופאי לבטיחות אווירית שתפקידו ליצור מערכת אחידה של בקרת אווירית לאירופה וממנה, מציין על פי התחזיות כי החיסונים עשויים 'לעשות הבדל זניח' בתעבורה האווירית בשנת 2021. התנועה האווירית של אירופה לא תחזור לרמות טרום קורונה עד שנת 2026.
הארגון צופה כי התנועה האווירית תחזור ל- 92% מרמות 2019 עד 2024, אך עשויה להתאושש רק מעט יותר ממחצית (51%) מרמת 2019. בשנה שעברה התנועה הגיעה ל -44% מרמות 2019 והתנועה בשנת 2021 עשויה להיות טובה יותר באופן שולי מאשר אם לא הייתה התקדמות בחיסונים.
האופטימי ביותר מבין שלושת התרחישים של יורוקונטרול צופה התאוששות לרמות התנועה בשנת 2019 עד שנת 2024 וההתאוששות הפסימית ביותר רק בשנת 2029. התרחיש האופטימי יותר מניח שחיסונים יהיו "זמינים באופן נרחב" בקיץ הקרוב ומספר הטיסות השנה יגיע ל- 73% מרמות 2019. אך יורוקונטרול תיאר זאת כ"פחות מציאותית".
התחזית הפחות אופטימית מניחה כי מתן החיסונים לא תושלם בכל מגזרי האוכלוסייה והמדינות בזמן הקרוב. כידוע מדינת ישראל ואחריה איחוד האמירויות מובילות בחיסון האוכלוסייה בעוד אירופה מתנהלת באיטיות בשל מחויבות מדינות האיחוד האירופי לקו אחיד הבולם את ההתקדמות המהירה ומצב התחלואה שזינק לאחרונה.
ביורוקונטרול מוסיפים ומדגישים כי תצטרך להיות תמיכה משמעותית בתעשייה כולה על ידי הממשלות כדי לעזור בהפעלת הטיסות ובפעילות הרחבה יותר, במיוחד בשדות תעופה. בנוסף, לטענת הארגון יש לנקוט בקו ברור יותר בנושא הסלוטים בנמלי התעופה כדי לתכנן את פעילותן של חברות התעופה.
יורוקונטרול דיווחה כי תנועת האוויר האירופית בשנת 2020 הסתיימה ב -55% בהשוואה לשנת 2019, כאשר מחצית מהמטוסים באירופה (51%) היו עדיין מקורקעים בסוף חודש דצמבר 2020. מאז נקודת הפעילות הנמוכה ביותר, באפריל 2020, ההתאוששות במספר הנוסעים הייתה חלשה משמעותית מזו של הטיסות.
ישראל חתמה על הסכם שיתוף פעולה מלא עם ארגון יורוקונטרול לפני 5 שנים מה שהביא לצמצום משמעותי בעיכובי הטיסות מישראל ליבשת אירופה וממנה.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=113301