בטיסה הראשונה היו כ-60 נוסעים, ויצאה מהאנוי לטוקיו נריטה ב-18 בספטמבר במטוס מסוג בואינג 787-10. בשלב זה הטיסות הן בכיוון אחד בלבד
וייטנאם איירליינס חידשה טיסותיה הבינלאומיות מאז חודש מרץ. ב -18 בספטמבר מטוס מסוג בואינג 787-10 של וייטנאם איירליינס המריא בשעות הבוקר המוקדמות מנמל התעופה הבינלאומי נוי באי (HAN) בהאנוי, לנמל התעופה הבינלאומי נריטה (NRT) בטוקיו. הטיסה ארכה כחמש שעות .
במטוס היו 60 נוסעים, רובם סטודנטים בינלאומיים, אנשים המתגוררים ביפן וכאלה העובדים ביפן. שימש גם חזרה לאזרחים יפנים והובלת מטען חיוני. הכניסה ליפן הייתה רק לנוסעים שהציגו בדיקת PCR שלילית לקורונה, 72 שעות ממועד ההמראה. בחודש מרץ 2020, וייטנאם איירליינס הפסיקה להפעיל טיסות בינלאומיות מסחריות לאחר שהממשלה אסרה על הגעה נוסעים בינלאומיים. מאז, חברת התעופה הייתה עסוקה בהפעלת טיסות חילוץ וטיסות מטען בלבד.
חברת וייטנאם איירליינס נוקטת באמצעי זהירות בריאותיים מהמחמירים בעולם וחייבה בציוד מגן אישי כגון מסכות, משקפי מגן וחליפות מגן לגוף. בנוסף, קיימה ריחוק חברתי בתוך המטוס כדי לסייע בהפחתת אפשרות הדבקה. בשלב זה חברת וייטנאם איירליינס לא מחזירה נוסעים. טיסות אלו פועלות בכיוון אחד בלבד. הצוות שחוזר לוייטנאם צריך לעבור בדיקות קורונה ובידוד על פי ההנחיות. לאחר מכן מרססים את המטוס עצמו כדי לעקר את תא הנוסעים ותא הטייס מנגיפים בכלל וקורונה בפרט.
חברת וייטנאם איירליינס תבצע שתי טיסות נוספות מהאנוי לטוקיו ב -25 בספטמבר וב -30 בספטמבר. תהיה גם טיסה נוספת מהו צ'י מין סיטי לטוקיו ב -30 בספטמבר. כל הטיסות תתבצענה במטוסים רחבי גוף מסוג דרימליינר 787. ברגע שהממשלות יאפשרו זאת, וייטנאם איירליינס מתכננת להציע טיסות מיפן לווייטנאם בשעות אחר הצהריים. וייטנאם שמרה ולא אפשרה לטיסות בינלאומיות לנחות בתחומה למעט טיסות מטען וחילוץ עם הקפדה של בידוד לנוסעים המגיעים.
בעתיד הקרוב חברת התעופה מתכננת להוסיף את דרום קוריאה, סין, טייוואן, לאוס וקמבודיה למפת המסלולים הנוכחית שלה. טיסות בינלאומיות ארוכות טווח ליעדים כמו סידני, לונדון ואחרים נותרו מחוץ לתוכנית בעתיד הנראה לעין.
עד כה מספר החולים בוייטנאם עומד על 1068, 35 מתים ו-1033 מחלימים. התנהלות נכונה אפשרה להם להמשיך בשגרת חיים נורמלית בתוך המדינה.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=110224