החברה צופה כי כתוצאה מהמעבר להפעלת צי מטוסים אחד – איירבוס A320, היא תוכל לשפר את תוצאת ה- EBITDA, ותקטין את הוצאות הפחת ברמה שנתית
ישראייר השלימה את עסקת המכירה של שני מטוסי ה ATR קבלה בתמורה 13 מיליון דולר במזומן. החברה צפויה לרשום רווח חד פעמי של כ 2 מליון דולר בגין סגירת צי מטוסי ה ATR ומכירת המטוסים.
טרם עסקת המכירה, הסדירה החברה עם הבנק הישראלי שהעמיד הלוואה, לרכישת המטוסים, והפקידה פקדון משועבד בסך 4 מליון דולר הנושא ריבית שנתית של כ- 6.7 אחוזים כנגד שחרור השיעבוד על מטוסי ה- ATR . החברה צופה כי כתוצאה מהמעבר להפעלת צי מטוסים אחד – איירבוס A320, היא תוכל לשפר את תרומת ה EBITDA השנתית, ותקטין את הוצאות הפחת ברמה שנתית.
עתה, מפעילה החברה בקו שבין בן גוריון לאילת רק מטוסי איירבס, המקצרים בכ- 15 אחוזים את זמן הטיסה לאילת, משפרים את חווית הטיסה של הלקוחות באופן ניכר, ומאפשרים להעמיד יותר מושבים למכירה בשעות השיא. לצורך כך, קלטה ישראייר מטוס איירבוס שישי, הפועל בשורותיה בחודשים האחרונים.
מכירת מטוסי ה ATR הינה אבן דרך נוספת במימוש החזון והתוכנית האסטרטגית של החברה, הפועלת להגדלת צי מטוסיה ולהרחבת פעילות החברה בקפריסין יוון וצ׳כיה. לראשונה מאז הקמתה, בשנת 1996, חדלה ישראייר להפעיל מטוסי טורבו פרופ בנתיב הפנים ארצי. עתה, מפעילה ישראייר בנתיב, רק מטוסים מדגם אירבס 320 בעלי כ 178 מושבים.
מהלך זה מקצר את זמן הטיסה בכ 15 אחוזים, משפר את חווית הנוסע, מייעל את הוצאות התפעול ומגדיל את פוטנציאל ההכנסות בשעות שיא. מטוסי ה ATR שמשו את החברה נאמנה, והטיסו מעל 100 אלף נוסעים בכל שנה בנתיב הפנים ארצי. מטוסים אלו, הותאמו לסדרת הטיסות, אותן הפעילה החברה משדה דב, ועם סגירת השדה במחצית שנת 2019, פחתה משמעותית, הכדאיות בהפעלתם.
במהלך משבר הקורונה, קיבלה ישראייר, בניגוד לחברות אחרות, החלטה שלא להשבית את צי המטוסים, והפעילה באמצעות מטוסי ה ATR טיסות יומיות לאילת , טיסות חילוץ לאירופה, טיסות מסחריות לאירופה, טיסות מטען והטסות רפואיות. במהלך פעילותה בעת משבר הקורונה, רשמה ישראייר, שני שיאי הטסה במטוסי ה ATR, כשהפעילה טיסה מסחרית לקייב שבאוקראינה וטיסת מטען לצרפת.
כל טייסי הצי, עוברים בימים אלו, הסבה להטסת מטוסי איירבוס A320, וישתלבו בהטסת ששת מטוסי האיירבוס, אותם פעילה ישראייר. בכוונת החברה לקלוט עד סוף שנת 2023 מטוס איירבוס שביעי. עם מכירת המטוסים וקבלת התמורה במזומן, רשמה ישראייר ירידה ניכרת בהיקף החוב הפיננסי נטו שלה, שעמד בשיא הקורונה על כ- 75 מיליון דולר וכיום חזר לסביבת חוב פיננסי נטו, אותו רשמה החברה ערב משבר הקורונה בשנת 2019.
בקופת החברה מזומנים, שיאפשרו לה לשלם במזומן, על עסקת רכישת חברת התעופה הצ’כית סמרטווינג. ישראייר דיווחה זה מכבר כי היא מנהלת מו״מ לרכישת סמרטווינג, וסיכויי ההשלמה של מו״מ זה עומדים על כ 50 אחוזים.
ישראייר מבקשת להודות ללקוחותיה הנאמנים על מעל שני עשורים של שירות באמצעות מטוסי טורבו פרופ, ומתחייבת להמשיך ולספק חווית טיסה ושירות טובים יותר בקו לאילת. החברה מבקשת להודות לעובדיה המסורים, אנשי התחזוקה וצוותי האוויר והקרקע על ימים ולילות בעבודה, בהטסה ובמסירות אין קץ.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=136100