אלכס קרוז, יו"ר ומנכ"ל בריטיש איירווייס: "לא ככה רצינו או ציפינו שנצטרך להיפרד מצי מטוסי ה- 747 המדהימים שלנו. זו החלטה שוברת לב שיש לקבל"
יום שישי, 17 ביולי 2020 ייזכר כיום היסטורי בחברת בריטיש איירווייס. חברת התעופה הבריטית הודיעה על החלטתה להיפרד מצי מטוסי הבואינג 747-400. המטוס האיקוני המכונה "מלכת השמיים" ("The Queen of the Skies").
לאחר כמעט חמישה עשורים של שירות ומיליוני מיילים שבצעו ברחבי הגלובוס, 31 מטוסי הבואינג 747-400 של חברת התעופה יפרשו באופן מיידי כתוצאה מההשפעה ההרסנית שיש למגיפת Covid-19 על חברת התעופה ותעשיית התעופה שלא צפויים להתאוששות לרמות של 2019 עד שנת 2023/24.
רק לפני שנה, בריטיש איירווייס עיטרה שלושה מטוסי ג'מבו בצבעי מורשת לציון מאה שנה לחברה. מטוס ה- BOAC הציג מופע ראווה כשהוא מלווה במפגן אווירי לשמחתם של הצופים .
המטוסים "זוללי" הדלק הוצאו אט אט על ידי בריטיש איירווייס כשהם הגיעו לסוף חייהם כדי לעזור לעמוד בהתחייבות החברה להיפרד מכולם. חברת התעופה השקיעה רבות במטוסים חדשים ומודרניים ארוכי טווח, כולל ששה A350s ושלושים ושניים 787s, שהם חסכוניים ב -25% בצריכת דלק בהשוואה למטוסי ה-747.
אלכס קרוז (Alex Cruz), יו"ר ומנכ"ל בריטיש איירווייס, אמר: "לא ככה רצינו או ציפינו שנצטרך להיפרד מצי מטוסי ה- 747 המדהימים שלנו. זו החלטה שוברת לב שיש לקבל. כל כך הרבה אנשים, כולל אלפים רבים של עמיתינו בעבר ובהווה, בילו אינספור שעות במטוסים הנהדרים האלה – הם היו במרכז כל כך הרבה זיכרונות, כולל הטיסה הראשונה שלי לטווח ארוך. יהיה להם תמיד מקום מיוחד בלבנו ושל בריטיש איירווייס."
"התחייבנו להפוך את הצי שלנו לידידותי יותר לסביבה תוך כדי צמצום גודל החברה המשקף את השפעתו של נגיף Covid-19 על התעופה. כואב ככל שיהיה, זה הדבר ההגיוני ביותר שאנו מציעים. פרישת מטוס הג'מבו תורגש אצל אנשים רבים ברחבי בריטניה, כמו גם על ידי כולנו בבריטיש איירווייס. זה למרבה הצער עוד צעד קשה אך הכרחי כשאנחנו נערכים לעתיד שונה מאוד, סיכם אלכס קרוז "
BOAC הפעילה את ה -747 הראשון שלה בטיסה מלונדון לניו יורק ב- 14 באפריל 1971, וביולי 1989 הצטרף לצי מטוס הבואינג 747-400 הראשון שלה, סוג המטוס שחברת התעופה הפעילה עד היום. חובבי מטוסים צפו מהגדרות המקיפים את נמל התעופה של הית'רו בהמראתם של מטוסי הבואינג 747-400 המרהיבים במהירות של 289 קמ"ש ושהגיעו למהירות שיוט של כ- 909 קמ"ש.
המטוס האחרון שהצטרף היה באפריל 1999, בתקופה שזה היה המטוס המסחרי הגדול בעולם, ונשאר כך עד שהאיירבוס A380 טס לראשונה בשנת 2007. בשלב מסוים בריטיש איירווייס הפעילה 57 מטוסי 747-400. המטוס המקורי כלל 27 מושבים במחלקה ראשונה ו- 292 מושבים במחלקת תיירים. בתחילה, הסיפון העליון, הכיל טרקלין ישיבה והיה ידוע כ'מועדון השמיים '. המטוס הכיל גם את מושב המיטה הראשון בעולם בשנת 1999.
מטוסי הבואינג 747-400 של ימינו יכולים להכיל עד 345 מושבים בארבע מחלקות: ראשונה, קלאב וורלד (עסקים), וורלד טרוול פלוס (פרימיום אקונומי) וורלד טרוול (תיירים). בריטיש איירווייס שדרגה לאחרונה את פנים מספר מטוסי ה -747 שלה שצפויים היו להישאר בשירות עוד מספר שנים . מטוסי הג'מבו של חברת התעופה מקורקעים במקומות שונים בבריטניה וכעת הם צפויים לטוס לגבוה של 35,000 רגל רק כשיצאו למסעותיהם הסופיים.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=108537