תצבע מחדש מטוס בואינג 747, בעיצוב רטרו ששימש את החברה במהלך שנות ה-60 וה-70
חברת התעופה בריטיש איירווייס, מבצעת מחווה חגיגי לקראת ציון 100 שנים להיווסדה ותצבע מחדש מטוס בואינג 747, בעיצוב 'רטרו' ששימש את החברה במהלך שנות ה-60 וה-70 ושמה היהBritish Overseas Airways Corporation.
מטוס הבואינג 747, שנצבע ממש בימים אלו בבית המלאכה בדאבלין, ינחת ב-18 לפברואר בנמל התעופה לונדון הית'רו ויצטרף כבר למחרת לסבב הטיסות הבינלאומיות של החברה. מדובר ביום חג גם עבור הדגם הוותיק, עמו תציין החברה 50 שנה לקבלת מטוס הג'מבו הראשון שלה.
מטוס הרטרו יהיה הראשון מבין סדרה של מטוסים שיצבעו מחדש בעיצובים ישנים ופופולאריים, ויוצגו במהלך השנה הקרובה כחלק מחגיגות המאה של החברה. כל דגמי המטוסים החדשים אותם תקלוט החברה השנה וביניהם מטוסי האיירבוס A350, ימשיכו לשאת את העיצוב הנוכחי והמוכר של החברה.
אלכס קרוז, יו"ר ומנכ"ל בריטיש איירווייס אמר: "כל כך הרבה לקוחות מעלים חיוך כאשר הם נזכרים בעיצובים הישנים שעיטרו את מטוסינו לאורך השנים, הם בדרך כלל משתפים תמונות ומזכרות מכל קצוות העולם. זה בטוח ירגש אותם כאשר נציג מחדש את העיצוב הקלאסי, שהיה כל כך מזוהה איתנו בעבר." עוד הוסיף קרוז: "כל שלב בהיסטוריה המפוארת וארוכת השנים של החברה, הוביל למי שאנחנו כיום, חגיגות 100 השנים זו הזדמנות מצוינת עבורנו להתרפק על זיכרונות העבר והתרומה שלנו לעולם התעופה לאורך השנים."
עיצובו מחדש של דגם ה-747 לא נבחר במקרה, מטוס הג'מבו של בריטיש זכה לאותו העיטור כאשר הדגם נכנס לשירות החברה לפני כ-50 שנה.
העיצוב יישאר עד שנת 2023, עת יצא המטוס משירות החברה. עד שנה זו, בריטיש איירווייס תוציא משירות את רוב צי ה-747 שברשותה. את הדגם הוותיק יחליפו מטוסי העתיד החדשים והמתקדמים ביותר שקיימים היום, ביניהם 18 מטוסי איירבוס A350 ועוד 12 מטוסי בואינג דרימליינר 787, שיקלטו במהלך 4 השנים הקרובות. בנוסף, תקלוט החברה 26 מטוסים צרי גוף, כל זאת במסגרת תוכנית ההשקעה בשווי כספי של 6.5 מיליארד דולר.
10 שנים של מורשת אווירית:
- ב25 באוגוסט, 1919, יצאה לדרך הטיסה הסדירה הבינלאומית הראשונה של חברה בשם Aircraft Transport and Travel Limited -AT&T שחיברה בין הערים לונדון ופאריס, אותהAT&T היא לא אחרת מהגלגול הראשון של חברת בריטיש איירווייס.
- בשנת 1924, מספר חברות תעופת קטנות שהוקמו וביניהן AT&T, התאחדו תחת שם אחד שזכה לכינוי Imperial Airways Limited.
- שנה לאחר מכן, ב-1925 Imperial Airways כבר ביצעה טיסות סדירות ברחבי אירופה לפאריס, בריסל, קלן, באזל וציריך. במקביל הוקמו מספר חברות תעופה בריטיות נוספות שהחלו גם הן להציע טיסות בינלאומיות. בשנת 1935, התמזגו החברות לחברה אחת שנקראה British Airways Limited, חברה שהפכה למתחרה הגדולה ביותר של Imperial Airways על הקווים לאירופה.
- כעבור מספר שנים ב-1939, בעקבות ביקורת מצד הממשלה הבריטית, הולאמו שתי המתחרות ואוגדו לחברה אחת שנקראה British Overseas Airways Corporation . טיסות הפנים שקישרו בין כל מדינות הממלכה הבריטית וטיסות ברחבי אירופה, החלו להתבצע ב-1946 על ידי חברת בת שהוקמה ונקראה British European Airways. באותה השנה, חברת האםBOAC החלה לבצע טיסות טרנסאטלנטיות והפעילה קווים לניו יורק. במהלך עשר השנים הבאות ועד שנת 1957 השיקה החברה מספר קווים ליעדים מרוחקים ברחבי העולם וביניהם יפן, שיקגו והחוף המערבי של ארה"ב.
- במהלך 14 השנים שבין 1946 ועד 1960, שתי החברות היו המפעילות העיקריות של כלל הטיסות ברחבי בריטניה, וסיפקו את רוב שירותי התעופה הסדירים וטיסות המטען. בתקופה זו, הפכה החברה הבריטית לחלוצה בתחום התעופה המסחרית, כאשר הייתה הראשונה להכניס לשימוש מטוסי סילון, בשנת 1952 מטוס ה-Comet קיצר בחצי את משך הטיסה שבין לונדון ליוהנאסבורג.
- במרוצת השנים, חברות נוספת עברו לבעלות BAE עד שבשנת 1967, הממשל הבריטי המליץ לאחד את שתי החברות תחת דיריקטוריון אחד. שנתיים מאוחר יותר החל תהליך מיזוג שארך מספר שנים ובסופו מוזגו שתי החברות תחת השם המוכר כיום British airways.
- בשנת 1979, הודיעה ממשלת בריטניה על כוונתה למכור את מניות בריטיש איירווייס, עד שבשנת 1987 הופרטה החברה לחלוטין.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=92237