קתאי היא החברה הראשונה להפעיל מטוס זה בישראל; תשלב 20 מטוסי איירבוס A350-1000 בשנתיים הקרובות
"חנוכת המטוס החדיש גם בקו לתל אביב, מבטאת את מחוייבות החברה לקהל הישראלי והרצון להציע מוצרים חדשנים ומתקדמים, המציבים את ישראל על המפה הגלובלית של חדשנות וקידמה טכנולוגית בעולם התעופה". כך אמר הבוקר ג'ונתן ביילי, מנהל חברת קתאי פסיפיק בישראל. זאת לאחר שחברת התעופה, שבסיסה בהונג קונג ומפעילה טיסות ישירות בקו תל אביב-הונג קונג, חנכה בקו לתל אביב את המטוס החדיש ביותר בעולם איירבוס A350-1000 שיצטרף החל מהיום, ה-3 לאוקטובר, לקו. קתאי פסיפיק היא חברת התעופה השנייה בעולם המפעילה את המטוס המתקדם.
המטוס החדיש הגיע ממפעלי איירבוס בטולוז שבצרפת בחודש יוני האחרון והיעד הראשון אליו טס היה וושינגטון בזמן טיסה של 17 שעות, הטיסה הארוכה ביותר אי פעם מנמל התעופה של הונג קונג. המטוס נבחר לשרת את הקו לוושינגטון מכוון שהוא נחשב למטוס הטוב ביותר, היעיל והנוח בעולם. ג'ונתן הוסיף ואמר כי בחירת החברה להפעילו לתל אביב כיעד שני אחרי וושינגטון, מוכיחה את חשיבותה של ישראל כיעד עבור חברת התעופה.
קתאי, המדורגת בין חברות התעופה הטובות בעולם, מפעילה ממרץ 2017 טיסות ישירות בקו תל אביב-הונג קונג באמצעות מטוס האיירבוס A350 , עם טיסות המשך נוחות ל-75 יעדים באסיה והפסיפיק מתוכם 25 יעדים בסין, 6 יעדים באוסטרליה ו-6 יעדים ביפן. במרץ 2017 התחילה החברה עם 4 טיסות שבועיות, עברה ל-6 טיסות שבועיות וכעת לטיסה שבועית בחודשיים הקרובים.
ביילי ציין עוד, כי באמצעות הצטרפות המטוס החדש, תציע קתאי פסיפיק את חוויית הטיסה המשודרגת ביותר יחד עם המטוס החדיש ביותר שאי פעם נחת בישראל.
146 מטוסים ועוד 85 בהזמנה
קתאי פסיפיק רכשה 20 מטוסי איירבוס A350-1000, שמונה מהם יועברו כבר השנה והשאר צפויים להיכנס לפעילות עד 2021. בנוסף לקו תל אביב-הונג קונג, ישרתו מטוסים חדישים אלו גם את מדריד, אמסטרדם, מנצ'סטר וציריך החל מספטמבר וחודשי החורף. החברה מחזיקה בצי של 146 מטוסים ועוד 85 מטוסים בהזמנה, ונחשב לצי המטוסים מהצעירים שיש לחברות תעופה עם ממוצע של כ-5 שנים.
מדובר בתצורה הגדולה ביותר ממשפחת A350 של קתאי פסיפיק, שתכלול 334 נוסעים במחלקות השונות: תיירים, פרימיום אקונומי ועסקים. מדובר על הוספה של 54 מושבים לעומת ה-A350-900 המשמש גם בקו לתל אביב.
בתכנון המטוס הושם דגש על חוויית הנוסעים הכוללת, בין השאר, מושבים חדשים במחלקת התיירים, טלוויזיה אישית באיכות גבוהה, מערכת בידור חדשנית, WiFi המאפשר לנוסעים להישאר מחוברים לאורך הטיסה, תאורת LED ולחץ אוויר גבוה בתא הנוסעים המספק יותר חמצן ומפחית את תופעת הג'ט לג. בנוסף, בתכנון המטוס הושם דגש על הפחתה משמעותית של השפעה מרעש חיצוני.
"ברגע שמגדילים את הקיבולת, ניתן להציע מחירים טובים יותר. כבר בתחילת דרכנו בישראל הפחתנו את המחירים ב-35% בהשוואה למחירי הטיסה של אל על להונג קונג. תארו לעצמכם מה ניתן לעשות כעת עם מטוס גדול יותר", ציין ג'ונתן.
אכן, כעת המחיר להונג קונג במחלקת תיירים יעלה פחות מ-800 דולר בחברת תעופה ומטוס ברמת 5 כוכבים. בנוסף, טיסות המשך לפיליפינים ולסין יעלו פחות מ-1,000 דולר וליפן, המהווה את אחד היעדים הפופולריים לקהל הישראלי, תידרש תוספת של לא יותר מ-100 דולר.
"אנחנו מאוד קשובים לצרכים של הנוסעים הישראליים ולכן הטיסה שלנו מתל אביב יוצאת כעת בשעה 15:30 ולא בשעה 13:30 כבעבר, מה שמאפשר טיסות המשך מהונג קונג עם זמן המתנה מינימלי. זו גם הסיבה שהטיסה שלנו מהונג קונג לתל אביב יוצאת מאוחר וממתינה לנוסעים המגיעים מיעדים מחוץ לתחומי הונג קונג. כשהתחלנו לטוס, רק 25% מהנוסעים היו ישראלים והשאר היו יפנים, אוסטרלים, סינים ועוד. כעת כבר 50% מהנוסעים בקו הם ישראלים. נוצר אמון שגדל מיום ליום בין קהל הנוסעים הישראלים לחברת התעופה", סיכם ג'ונתן.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=88220