IATA עדכן את משרדי הנסיעות על נסיונות לחייבם במרמה דרך תשלום חשבוניות של הארגון
התאחדות משרדי הנסיעות הפיצה לחבריה מכתב של מנכ"ל IATA ישראל, קובי זוסמן, זאת לאחר שלדברי מנכ"לית ההתאחדות, חני סובול, נעשו נסיונות הונאה לחייב את משרדי הנסיעות בסכומי כסף שונים במרמה, דרך בקשות לתשלום של חשבוניות יאט"א. "במידת הצורך, גם אנחנו בהתאחדות עומדים לרשותכם לבירורים", מציינת סובול בהודעה לסוכנים..
במכתבו כותב זוסמן לסוכנים כי לאחרונה קיבלה IATA ישראל לא מעט פניות מסוכנים וחברות תעופה בחשד שישנם ניסיונות לחייב סכומי כסף שונים במרמה, דרך בקשות לתשלום של חשבוניות מ-IATA.
לדבריו כיום, חשבוניות IATA לתשלום בגין שירותים ש-IATA מספקת כגון דמי שימוש חודשיים במערכת ההפצה BSP, דמי חבר שנתיים של IATA, תשלום עבור דוחות מיוחדים, תשלומים בגין שינויים בסטטוס רישוי, שינוי בעלות, שינוי שם וכדומה, חיובים אלה מחוייבים אך ורק דרך מערכת ה-BSP והחשבונית נשלחת אף היא דרך ה-BSP בלבד.
"במידה ותקבלו איזושהי דרישת תשלום מיאט"א שתישלח אליכם למייל המשרד או למייל האישי, או בדואר, נא לא לשלם, ולפנות באופן מיידי לכתובת המייל של IATA security [email protected] – זאת על מנת לבדוק את אמיתות החשבונית. מידע על הונאות מסוג זה ועוד ניתן למצוא באתר הבית של IATA בקישור: webpage", כותב זוסמן.
להקפיד על סיומת המייל
כמו כן, בכל שאלה או בחשד להונאה, יש לשלוח מייל באנגלית ליאט"א, לכתובת [email protected] ולדווח שם על מיילים חשודים בצירוף המייל המקורי וכל מסמך שצורף לו.
זוסמן מציין כי כל מייל מ-IATA מסתיים ב-iata.org. "סיומת שונה של כתובת מייל היא אינדיקציה ראשונה למרמה. כמובן שגם אם תופיע סיומת מסוג זה, וישנו חשד שזוהי הונאה, או שקיבלת חיוב שאינכם יודעים מה הוא, או שאינכם מצפים לו – נא פנו אלינו מיידית לבירור".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=87090