המטוס החדיש והמתקדם בעולם ישמש זרז להשקת יעדים חדשים וחווית טיסה משודרגת
קתאי פסיפיק, חברת התעופה הלאומית של הונג קונג קיבלה בברכה את מטוס האיירבוס A350-1000 הראשון מתוך 20 שהוזמנו מיצרנית המטוסים איירבוס. המטוס הנחשב למתקדם בעולם עשה את דרכו מטולוז שבצרפת לנמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג באמצעות תערובת דלק ביולוגי.
8 מטוסים מסוג זה יועברו השנה לחברת התעופה קתאי פסיפיק והשאר עד שנת 2021. המטוס יחל את דרכו בטיסות ליעדים אזוריים וב-15 לספטמבר יופעל בקו החדש לוושינגטון די.סי – קו התעופה הארוך של חברת התעופה קתאי פסיפיק, מרחק טיסה של 13120 ק"מ. המטוס החדיש יופעל גם בקווים למדריד, אמסטרדם, מנצ'סטר, ציריך ותל אביב.
" יש ברשותנו את אחד הציים הצעירים בשמים לטיסות ארוכות טווח ועם הגעתו של מטוס האיירבוס A350-1000 הצי רק ילך ויהיה צעיר יותר". אמר פול לו, סמנכ”ל מסחר וקשרי לקוחות בחברת קתאי פסיפיק . " הגעתו של המטוס החדש באה בעקבות ההצלחה המרשימה של מטוס האיירבוס A350-900 שאפשר לנו להרחיב את רשת קווי התעופה בזמן חסר תקדים, לספק ללקוחותינו מגוון רחב יותר של אפשרויות ולחזק את הונג קונג כרכזת (HUB) תעופה בינלאומית הגדולה באסיה".
" מטוס האיירבוס A350-1000 דומה מאוד ל- A350-900 במונחים של מצוינות מבצעית. טווח טיסה ארוך במיוחד, חיסכון בדלק, מנועים שקטים וקבינת נוסעים נוחה ומעוצבת", סיכם פול לו.
בתוך שנתיים בלבד, השיקה קתאי פסיפיק טיסות ישירות למגוון רחב של יעדים באמצעות צי מטוסי האיירבוס A350 הכולל את ברצלונה, בריסל, קרייסטצ'רץ (ניו זילנד), קופנהגן, לונדון גטוויק, תל אביב ודבלין. קייפטאון יהיה יעד נוסף של חברת התעופה החל מחודש נובמבר.
מטוס האיירבוס A350-1000 מופעל ע"י טכנולוגיה עדכנית של מנועי רולס רויס טרנט XWB-97 וניחן בקיבולת מטען גדולה במיוחד, מאפיין חשוב עבור חברת קתאי פסיפיק, אחת מחברות התעופה הגדולות בעולם בתחום המטענים.
אריק שולץ, מנהל מסחרי באיירבוס ציין: " אנו גאים לספק את מטוס האיירבוס A350-1000 ללקוחה חשובה כמו קתאי פסיפיק. יתרונות המטוס ניכרים בעלויות הדלק לצד נוחות הנוסעים. השילוב של מטוס רחב הגוף המתקדם בעולם עם השירות הידוע של קתאי פסיפיק יחזק את מעמדה בשוק התעופה העולמי כמובילה בעולם".
נוחות ברמות הגבוהות ביותר
הגרסה הגדולה ביותר במשפחת A350 מטוס האיירבוס A350-1000s של קתאי פסיפיק ישרת 334 נוסעים ( 54 יותר בהשוואה ל-900 ) בתצורת 3 מחלקות: עסקים, פרימיום אקונומי ותיירים.
נוחות הנוסעים הייתה בראש מעייננו כאשר תוכנן המטוס החדש, מציינים בחברת התעופה. מושב חדש במחלקת תיירים עם מסך טלוויזיה אישי מתקדם, מערכת בידור מהטובים בשוק התעופה, תאורת LED אישית ורמת הרעשים בקבינה מופחתת בכ-50%. בנוסף לאינטרנט אלחוטי לאורך כל הטיסה. לחץ האוויר הגבוה בקבינות הנוסעים מספק יותר חמצן מה שמקטין את אפקט היעפת (ג'ט לג) ומשפר את חווית הטיסה.
"עתיד ירוק" יותר בחברת קתאי פסיפיק
קתאי נמצאת בחוד החנית במלחמה לצמצום השפעת פליטת גזי החממה. 22 מטוסי האיירבוס A350-900 בצי החברה יחד עם 20 מטוסי האיירבוס A350-1000s שיגיעו בעתיד יופעלו באמצעות תערובת של דלק סילוני חלופי ויקטינו יחד את פליטת הגזים בשיעור של כ-80% .
קתאי פסיפיק היא גם חברת התעופה הראשונה בעולם המשקיעה בטכנולוגיית דלק ביולוגי. בשנת 2014 הפכה למשקיעה פעילה בחברת Fulcrum BioEnergy Inc המתמחה בהפיכת פסולת עירונית לדלק סילוני. בשנת 2020 תפיק חברת Fulcrum למעלה מ-10 מיליון גלוני דלק סילוני עבור חברות תעופה, כולל קתאי פסיפיק כמובן.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=86268