סקר שנערך ע"י חברת J.D. Power בקרב 3003 נוסעי קרוזים במהלך השנה האחרונה מדרג את חברות הקרוזים לפי שביעות רצון הנוסעים על פי פרמטרים שונים. מי מדורג ראשון בסולם 1000 הנקודות?
דו"ח שביעות רצון הנוסעים בתעשיית הקרוזים ל-2013 פורסם ע"י חברת J.D. Power (ספקית שירותי מידע שיווקי גלובלי). הדו"ח מצביע על העובדה שלמרות ששביעות הרצון בענף הקרוזים הוא מהגבוהים בתעשיית התיירות, כ-20% מהנוסעים (1 על כל 5 נוסעים) נתקלו בבעיה במהלך השייט.
דו"ח שביעות הרצון מסתמך על הפרמטרים הבאים לפי סדר החשיבות: שירות,תאים,מזון,עלייה וירידה מהאונייה, בידור, עלות, סיורי חוף.
שתי הסיבות העיקריות לבחירת חברת קרוזים הן, 53% מחיר ו-39% ניסיון העבר עם החברה. מחיר ממוצע לאדם הוא 1,628 דולר ו-2330 דולר ל-2 עד 4 אנשים.
הדו"ח מבוסס על סקר בקרב 3,003 לקוחות שחוו קרוז בשנה האחרונה. הדירוג הסופי בסולם 1000 נקודות:
דיסני קרוז ליין: זכתה בניקוד הגבוה 871 הודות לבידור ומזון.
רויאל קריביאן: זכתה במקום השני 838 הודות לשירות.
הולנד אמריקן ליין: זכתה במקום השלישי 835 גם היא הודות לשירות.
המדורגות הבאות: סלבריטי קרוזס 828
פרינסס קרוזס 826
נורוויג'ן קרוז ליין 818
קרינבל קרוז ליין 810
18% מכלל הנוסעים בקרוזים חוו בעיה אחת לפחות במהלך השייט.61% מאלו שלא חוו בעיה במהלך השייט או 55% מאלו שחוו בעיה אחת יחזרו לקרוז נוסף באותה אוניה.
נוסעים שחוו 2 או 3 בעיות במהלך הקרוז, הסבירות שיחזרו לאותה חברת קרוזים צונח ל-33% ו-28%.
68% מנוסעי הקרוזים ימליצו על חברת הקרוזים ששטו בה לאחרים. רמה גבוהה של שביעות רצון מתורגמת לנאמנות לקוחות ותמיכה.
"תעשיית הקרוזים צריכה להתמקד במתן מענה לצרכיהם של 20% מהנוסעים שנתקלו בבעיה במהלך השייט ולנסות לפתור אותן", אמר Ramez Faza, בכיר בחברת J.D. Power.
"חברות הקרוזים צריכות להיות רגישות לנושא המחיר ורמת השירות המוענקת לנוסע. במידה והנוסע מקבל תמורה עבור כספו אז גם רמת השירות עולה באופן אוטומטי על פי הקריטריונים שהוא מציב לעצמו ", הוסיף Ramez Faza.
הסיבות לבחירת חברת קרוזים: 28% בגלל אתר האינטרנט של חברת הקרוזים, 24% בגלל ניסיון העבר, 17% המלצות חברים או בני משפחה, 2.8% פרסומות.
ראוי לציין שהסקר נערך בקרב נוסעים לא ישראלים. נתונים בארץ על דרוג חברות הקרוזים בנושא שביעות רצון לא נמצאו עד סגירת הכתבה.