קמפיין ויראלי ברשת בהובלת העיתונאי חיים הכט. מסע ההסברה יוצא הדופן של ראשי המגזר העסקי, בראשות שרגא ברוש, לשינוי המדיניות הכלכלית בישראל, ליצירת סביבה עסקית אפשרית ולהאצת הצמיחה
"צמיחה או צניחה" –הורדת רגולציות בבתי המלון כדי להוריד מחירים ולסייע לצמיחת התיירות. מסע ההסברה יוצא הדופן של ראשי המגזר העסקי, בראשות שרגא ברוש, יצא לדרך לשינוי המדיניות הכלכלית בישראל, ליצירת סביבה עסקית אפשרית ולהאצת הצמיחה. התיירות היא חלק ממסע ההסברה (נשיא ההתאחדות המלונות בישראל, אלי גונן, הוא חלק מפורום ראשי ארגוני המעסיקים).
חיים הכט, המוביל את מסע ההסברה, שואל בסרטון המצורף: איך זה שלילה במלון במדינת ישראל עולה כ"כ הרבה כסף??
את התשובה מספק השף פרץ מטבריה, שמסביר לשם ההדגמה למה פרלין בבית מלון הוא מוצר כ"כ יקר:
מיסי עירייה גבוהים, מע"מ גבוה, ארנונה גבוהה וכל שלל הרגולציות והבירוקרטיות …הן התשובה העיקרית למחיר הגבוה.
כדי להוזיל מחירים ולהפוך את התיירות לעסק תיירותי, צריך להוריד את כל הרגולציות העודפות, שקיימות בישראל לעומת אירופה ולשנות את סביבת העסקים גם בתיירות.
התאמת הרגולציות והמיסוי לרמה הנהוגה באירופה תוזיל את עלויות המלונות במעל 25% והמחירים יורדו בהתאם.
גם שר התיירות נרתם בחודשים האחרונים למשימה להורדת רגולציית יתר, לשם הורדת מחירים.
בכל מקרה, אצל חיים הכט – הדברים נראים פשוטים.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=71523