דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » נחתם הסכם עם טייסי ישראייר המסדיר את מצבם במקרה של מיזוג עם אל על

נחתם הסכם עם טייסי ישראייר המסדיר את מצבם במקרה של מיזוג עם אל על

עוזי בכר 11 בנובמבר 2017 0:00

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי ומנכ"ל ישראייר אורי סירקיס חתמו על הסכם הבנות המסדיר את תנאי העסקת טייסי ישראייר בעת רכישה אפשרית ע"י סאן דור

נחתם הסכם עם טייסי ישראייר המסדיר את מצבם במקרה של מיזוג עם אל על 180120rad4872E@israir_2-73

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, בראשות אבי אדרי, הנהלת חברת ישראייר בראשות המנכ"ל אורי סירקיס וועד טייסי החברה חתמו הלילה על הסכם הבנות המסדיר את העסקתם של כ-50 הטייסים בישראייר, במקרה של רכישתה על ידי סאן דור, מקבוצת אל על.

מסמך הבנות זה הינו צעד נוסף ומשלים למסמך ההבנות שנחתם לפני כחודש בין הצדדים לעניין הסכם העבודה הקיבוצי של טייסי ישראייר.

ביטחון תעסוקתי לטייסים

ההסכם אליו הגיעו עתה הצדדים קובע כי במקרה של רכישת החברה יקוים ויישמר הסכם העבודה הקיבוצי בחברה, המבטיח את המשך העסקתם של כל טייסי החברה וקידומם המואץ על רקע תכנית ההצטיידות השאפתנית של ישראייר. כחלק מכך ההסכם כולל מנגנון המעניק ביטחון תעסוקתי לטייסים למשך שמונה שנים.

בנוסף לכך הוסכם כי ועד הטייסים של ישראייר יהיה זכאי למנות דירקטור, וכי בסכסוך עבודה טיסות ישראייר לא יבוצעו על ידי סאן דור או אל על.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר: "ההסכם עליו חתמנו מביא בשורה לעובדים במקרה של מכירת החברה, והוא שומר על מעמדם ועל מכלול זכויותיהם. ההסכם מחזק את ביטחונם התעסוקתי של הטייסים ומשקף את האמון שעליו מושתתת מערכת יחסי העבודה בישראייר".

"לשמר את אופיה היחודי של ישראייר"

מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, ציין: "מסמך העקרונות משלב בתבונה וברגישות את הצורך לשמר את אופייה הייחודי והגמישות התפעולית של ישראייר, בצד שמירה על טייסי החברה והבטחה כי קצב הצמיחה המואץ המבוסס על צי מטוסי האיירבוס ישמר ואף יגדל".

הודעת אל על לבורסה בפברואר השנה

בחודש פברואר השנה פירסמה אל על הודעה לבורסה, שבה נאמר בין השאר, כי "המשא ומתן בין הצדדים נמשך אך טרם התגבש והושלם. בהנחה שיתגבש המשא ומתן ובהנחה שייחתם הסכם מחייב בין הצדדים ובכפוף לקבלת כל האישורים הנדרשים על פי דין ולהתקיימות יתר התנאים המתלים שיסוכמו בהסכם, להלן פירוט ההסכמות המתגבשות:

"אי.די. בי תיירות תעביר לסאן דור את כל החזקותיה (100%) בישראייר בתמורה להקצאת מניות בסאן דור, באופן שלאחר העסקה, ישראייר תהפוך לחברה בת בבעלות מלאה של סאן דור וסאן דור תוחזק במשותף על ידי החברה (כ- 75%) ואי די בי תיירות (כ- 25%).

"החברה ואי די בי תיירות יתקשרו בהסכם בעלי מניות ביניהן, במסגרתו, בין היתר, תינתן לחברה אופציית (CALL)  ולאי.די. בי תיירות תינתן אופציית (PUT) לרכישתן של  מניות אי. די. בי תיירות בסאן דור, כאמור 25%, על ידי החברה, במחיר ובתנאים שייקבעו בהסכם בעלי המניות. ייחתם הסכם שירותים בין החברה לסאן דור וישראייר המגדיר את השירותים שהחברה תעניק לסאן דור וישראייר והתמורה בגינם.

סאן דור, צילום: סיון פרג'

לאחר החתימה על מסמכי העסקה וטרם השלמתה ובכפוף לקבלת האישורים הנדרשים על פי דין לרבות אישור רשות ההגבלים העסקיים, תמכור ישראייר את המטוסים שבבעלותה ("המטוסים"), בדרך של עסקתSale and Lease back . התמורה הצפויה בגין מכירת המטוסים מוערכת בסך של 70 מיליון דולר ארה"ב וצפויה לשמש בחלקה לפרעון התחייבויות של ישראייר, לרבות לבעלי מניותיה".

עוד הובהר אז, כי נכון לאותו הזמן, "לא נחתם בין הצדדים כל מזכר הבנות ו/או הסכם מחייב והמו"מ טרם הסתיים ולפיכך מבנה ו/או תנאי העסקה, לרבות התנאים המתגבשים לעיל, עשויים להשתנות. כמו כן אין כל וודאות כי העסקה תתגבש וכי ייחתם הסכם מחייב בין הצדדים, וככל שייחתם הסכם מחייב, אין כל וודאות שיתקבלו כל האישורים הנדרשים ובכלל זה אישור רשות ההגבלים העסקיים, להשלמת העסקה. החברה תעדכן עם חתימת הסכם מחייב או לחלופין אם יוחלט להפסיק את המו"מ".

סוגי האופציות

אופציות מסוג CALL (או אופציות רכש) מאפשרות לבעל האופציה לרכוש מניות במחיר נקוב שהוא ידוע מראש. לעומת זאת, אופציות מסוג PUT  (או אופציות מכר) מאפשרות לבעל האופציה למכור ניירות ערך במחיר ידוע מראש, בעתיד.

אופציות מסוג CALL הן רווחיות במיוחד ככל שהשוק עולה (כלומר, כאשר מחיר המניה נקבע כשהמניה היתה זולה, וככל שהזמן עובר המנייה מתייקרת ומחירה עולה – אולם המחיר באופציות קבוע ומובטח), ואופציות PUT רווחיות כאשר השוק נמצא בירידה.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=70308

אולי יעניין אתכם גם

  • "מועדון החמש" מגיע לגן לאומי קיסריה בחוה"מ פסח"מועדון החמש" מגיע לגן לאומי קיסריה בחוה"מ פסח
  • סיורי סליחות באתר המורשת הלאומי עין קשתותסיורי סליחות באתר המורשת הלאומי עין קשתות
  • ברזיליה, היעד החדש של אייר פראנסברזיליה, היעד החדש של אייר פראנס
  • ועדת הכלכלה אישרה לפטור את מורי הדרך מאגרת רישיון לשנת 2022ועדת הכלכלה אישרה לפטור את מורי הדרך מאגרת רישיון לשנת 2022
  • סוכנים, דברו סטארט-אפיתסוכנים, דברו סטארט-אפית
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version