ההכנסות ב- 2024 עלו בכ-37% והרווח הנקי השנתי הסתכם בכ-545 מיליון דולר, ביחס לכ-117 מיליון דולר ב- 2023. מנכ"לית אל על: " נמשיך לדבוק ביישום התוכנית האסטרטגית,על מנת להביא את אל על להצלחה גלובלית"

חברת אל על פרסמה היום (א') את התוצאות הכספיות לשנת 2024, מהן עולה כי:
ההכנסות השנתיות הסתכמו לכ-3.4 מיליארד דולר, גידול של כ-37% ביחס לשנת 2023.
ה-EBITDAR בשנת 2024 הסתכם בכ-1.1 מיליארד דולר, פי 2 ביחס לשנת 2023.
הרווח הנקי השנתי הסתכם לכ-545 מיליון דולר, פי 4.7 ביחס לשנת 2023.
ההון העצמי של החברה ליום 31 בדצמבר 2024 הסתכם לכ-527 מיליון דולר לעומת גירעון בהון העצמי בהיקף של כ-209 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר 2023. הגידול בהון והמעבר להון עצמי חיובי נובע מהרווח הנקי שנרשם במהלך השנה, גיוס הון בהיקף של כ-135 מיליון דולר ומימוש כתבי אופציה בהיקף של כ-58 מיליון דולר.
חוב פיננסי ברוטו ליום 31 בדצמבר 2024 הסתכם לכ-1,519 מיליון דולר. חוב פיננסי נטו ליום 31 בדצמבר 2024 הסתכם לכ-75 מיליון דולר.
דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "שנת 2024 הציבה בפנינו אתגרים לאומיים ועסקיים מורכבים, אך הוכחנו את יכולתנו להתמודד עמם בהצלחה. למרות האתגרים, הצלחנו לשמור על הגשר האווירי בין ישראל לעולם בתקופת מלחמה רב זירתית, לצד המשך מימוש התוכנית האסטרטגית. ההצלחות האלה לא היו מתאפשרות ללא הירתמות של כלל אנשי אל על המסורים, שלאורך כל התקופה פועלים לילות כימים כדי לאפשר את הרציפות התפקודית של החברה. אל על פעלה לאורך כל המלחמה במדיניות מחירים מוקפדת, תוך קביעת מחירי מקסימום וקיבוע מחירים אחידים למספר יעדים.
"פעולות אלה הוכיחו עצמן וניתן לראות שב-2024 ישנה עלייה ממותנת של 14% בלבד במחיר הממוצע לנוסע, ביחס לשנת 2023. מטרתנו להמשיך ולשמור על יציבות פיננסית ולהביא לצמיחת החברה בכל התחומים. נמשיך לדבוק ביישום התוכנית האסטרטגית, אותה אנו מעדכנים ומאריכים כיום, על מנת להביא את אל על להצלחה גלובלית בכל תחומי התיירות והתעופה, בדגש על השוק האירופאי והאמריקאי. אנו מברכים על חזרת החברות הזרות וממשיכים לבסס את מעמדה של אל על כחברת תעופה ישראלית חזקה ומובילה, התורמת לכלכלת המדינה ולחברה בישראל. נמשיך לפעול על מנת לאפשר לקהל נוסעינו לסמוך עלינו, שתמיד נהיה שם ברגע האמת״.
ינקלה שחר, סמנכ"ל כספים אל על: "אנו מסכמים רבעון נוסף ושנה נוספת של צמיחה, הנובעת בין היתר מעלייה בהיקפי הפעילות ומאחוזי התפוסה הגבוהים, לצד ניהול מוקפד של רשת הנתיבים ושימור תוכנית ההתייעלות. מתחילת שנת 2024 חיזקנו משמעותית את הפרופיל הפיננסי של החברה, שיפרנו את הנזילות והפחתנו דרמטית את יתרת החוב הפיננסי נטו, שעומד על כ-75 מיליון דולר בלבד. זו היא שנת שיא עבור אל על, שעומדת בפני מימוש תוכנית הצטיידות רחבת היקף, ועדיין תשמור על רמת חוב נמוכה כך שיחס חוב ל-EBITDA יהיה נמוך מ-3. אנו צופים כי החברה תחצה בשנת 2030 את רף 4 מיליארד דולר בהכנסות".
פירוט התוצאות לשנת 2024 ולרבעון הרביעי לשנת 2024:
הכנסות השנתיות של החברה הסתכמו לכ-3.4 מיליארד דולר, צמיחה של כ-37% ביחס לשנת 2023, וההכנסות ברבעון הסתכמו לכ-851 מיליון דולר, צמיחה של כ-26% לעומת כ-678 מיליון דולר ברבעון המקביל.
היצע המושבים המשוקללים ק"מ (ASK) בשנת 2024 עלה בכ-12% ביחס לשנה אשתקד, וברבעון הרביעי עלה בכ-9% ביחס לרבעון המקביל עם המשך מתיחת יכולות החברה במטרה לתגבר את לוח הטיסות ככל הניתן ולאפשר גשר אווירי בין ישראל לעולם. הרחבת כושר הייצור לאחר היציאה ממשבר הקורונה והוספתם של מטוסים חכורים בחכירה רטובה לפעילות בשירות החברה, אפשרו את העלייה המשמעותית ב-ASK.
ההכנסה למושב משוקלל ק"מ (RASK) בשנת 2024 עלתה בכ-24% ביחס לשנה אשתקד בעיקר בשל עליה ניכרת וחריגה בשיעור התפוסה (LF) אשר זינק לכ-94% לעומת כ-86% בשנת 2023, וכן מעלייה בהכנסה לנוסע לק"מ (RRPK) שעלתה בכ-14% בהשוואה ל-2023. ה-RASK ברבעון הרביעי עלה בכ-21% ביחס לרבעון המקביל, גם כאן בשל עליה ניכרת בשיעור התפוסה (LF) אשר זינק לכ-96% לעומת כ-84% ברבעון המקביל וכן מעלייה בהכנסה לנוסע לק"מ (RRPK) שעלתה בכ-6% לעומת רבעון מקביל. העלייה נובעת בין היתר משינוי תמהיל הכרטיסים, מעלייה בביקושים למחלקות יוקרה, משינוי בתמהיל היעדים ומהתמקדות ביעדים מרכזיים, זאת לצד אחוזי תפוסה חריגים וביקושים מוגברים לטיסות.
ה-EBITDAR השנתי הסתכם לכ-1.1 מיליארד דולר, פי 2 ביחס לשנת 2023, בעוד שברבעון הסתכם לכ-275 מיליון דולר, גידול של כ-71% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
סעיף המימון הושפע לחיוב כתוצאה מגידול בהכנסות ריבית מפקדונות על רקע העלייה המשמעותית בנזילות החברה ובהתאם לכך הוצאות המימון נטו של הקבוצה קטנו בשנת 2024 בהיקף של כ-47 מיליון דולר ביחס לאשתקד. הוצאות המימון נטו ברבעון הסתכמו לכ-28 מיליון דולר, לעומת כ-44 מיליון דולר ברבעון המקביל. הירידה נובעת בעיקר מגידול בהכנסות ריבית מפיקדונות על רקע העלייה המשמעותית ביתרות הנזילות של הקבוצה וירידה בהיקף החוב הפיננסי.
הרווח הנקי בשנת 2024 הסתכם לכ-545 מיליון דולר, ביחס לכ-117 מיליון דולר בשנת 2023, פי 4.7. הרווח הנקי ברבעון הסתכם לכ-130 מיליון דולר, ביחס לכ-40 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, פי 3.3. הגידול ברווח נובע מעלייה בהיצע המושבים המשוקללים ק"מ (ASK), מעלייה בשיעור התפוסה (LF), מעלייה בהכנסה למושב משוקלל ק"מ (RASK), מההתייעלות המשמעותית שעשתה החברה לאחר הקורונה, ממיקוד רשת הנתיבים של אל על והסטת המטוסים מהיעדים בהם הייתה ירידה ניכרת בביקוש לטובת יעדים מבוקשים מאוד, מעלייה בהכנסות המטען ומשיפור בהוצאות המימון של הקבוצה.
תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת בשנת 2024 הסתכם בכ-1.4 מיליארד דולר לעומת כ-453 מיליון דולר בשנת 2023. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ברבעון הרביעי הסתכם בכ-355 מיליון דולר לעומת כ-172 מיליון דולר ברבעון המקביל. הגידול נובע מעליה ברווחיות ושיפור בהון החוזר של החברה המושפע בעיקר ממכירה מראש של כרטיסי טיסה לעונות הביקוש.
בנוסף, נוכח האתגרים בשוק התעופה, אל על מעדכנת את התוכנית האסטרטגית ארוכת הטווח שלה, תוך הארכתה עד לשנת 2030. העדכון כולל את התאמת קצב הרחבת צי המטוסים בהתאם לקצב האספקה הצפוי, אופטימיזציה של רשת הנתיבים, פיתוח שירותי תיירות מקיפים והטמעתם במסע הלקוח, שירותי MRO (תחזוקה, תיקון ושיפוץ) לחברות אחרות ובחינת התרחבות גלובלית, מוצרים ושירותים חדשים כולל אשראי, ביטוח וקמעונאות ותזרים מזומנים חיובי לבחינת הזדמנויות השקעה.
היעדים הכמותיים העיקריים כפי שנקבעו בתוכנית האסטרטגית לשנת 2030:
- מחזור הכנסות של יותר מ-4 מיליארדי דולרים
- נתח שוק של 25% מנתב"ג שמגיע לכ-7.6 מיליוני נוסעים
- 8-10% מההכנסות מאנסילרי ומפעילות שאינה תעופתית
- מעל 4 מיליון חברי מועדון הנוסע המתמיד.