הנציבות האירופית אישרה את עסקת הרכישה של 41% ממניות איטה איירווייז על ידי לופטהנזה, שנחתמה ביולי, בכפוף לשורת הגבלות
הנציבות האירופית נתנה אור ירוק סופי למיזוג ITA Airways–Lufthansa על פי ההסכם שנחתם בחודש יולי השנה, לפיו לופטהנזה תרכוש 41% ממניות חברת ITA Airways.
חששות הנציבות התייחסו לשלושה תחומים ומוצגות הפתרונות שניתנו:
1.קווי תעופה קצרי טווח: ל- ITA Airways ו-Lufthansa יהיה מונופול על טיסות מסוימות בין רומא או מילאנו ונמלי תעופה במרכז אירופה – כולל רכזות הקבוצה בגרמניה ואוסטריה.
*איזי ג'ט תרחיב את רשת הטווחים הקצרים שלה באיטליה, ותפתח שני בסיסים חדשים בנמל התעופה לינטה במילאנו ובנמל התעופה פיומיצ'ינו ברומא, החל מעונת האביב הקרובה. 8 מטוסים יהיו בשני נמלי התעופה, מה שיהפוך את איטליה לשוק השני בגודלו של החברה עם יותר מ-21 מיליון לקוחות מידי שנה.
2.קווים ארוכי טווח: ל- ITA Airways ו-Lufthansa יהיה מונופול על טיסות למספר יעדים בצפון אמריקה.
*אייר פראנס-KLM וקבוצת IAG (המחזיקה בין היתר ב-British Airways, Aer Lingus ואיבריה), יפעלו כדי להקל על קשרים בין-יבשתיים מאיטליה.
3.נמל התעופה מילאנו לינטה: הסלוטים יקרי הערך בנמל התעופה המרכזי והצפוף של מילאנו, ייתפסו במידה רבה גם על ידי החברה החדשה והממוזגת.
*במקום זאת, שני הצדדים יוותרו על חלקם למתחרה.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=166556