חברת הלואו-קוסט ההודית, שב-2022 הייתה השנייה בגודלה בהודו לפי נתח שוק מקומי, נמצאת כעת עם חוב של 65 מיליארד דולר וסיכון לפירוק
חברת הלאו קוסט ההודית Go First החלה לפעול ב-2005 באמצעות מטוסי איירבוס 320A כחברת GoAir והייתה רווחית עד 2019. בעקבות מגפת הקורונה ספגה הפסדים כבדים, מותגה מחדש וניסתה הנפקה ראשונה לציבור, כדי לגייס 36 מיליארד דולר, אך נכשלה.
לפי דיווח באתר סימפלי פליינג, בשנת 2022 כבר נחשבה לשנייה בגודלה בהודו לפי נתח שוק מקומי והפעילה כ-330 טיסות יומיות לכ-36 יעדים. מאוחר יותר יצרה חברת התעופה הפסד כספי של 218 מיליון דולר עבור שנת הכספים 2022. במאי 2023, שנה וחצי לאחר מכן, הגישה בקשה לפשיטת רגל ונאלצה לקרקע את הצי שלה שכלל 54 מטוסי איירבוס A320neos. הנהלת החברה התכוונה להפעיל מחדש את טיסותיה ביוני 2023 אך לצערה אף משקיע לא הביע עניין לרכישתה.
ביום שישי (ה-15 בדצמבר) הודיעה החברה שוב על דחיית חידוש הטיסות עד לחודש פברואר 2024 ומה שלדעת אנליסטים לא מבשרת טובות, כשלחברה כבר חוב כספי של 65 מיליארד דולר. ככל ש-Go First תישאר מקורקעת זמן רב יותר, כך יהיה לחברת התעופה קשה יותר להתחיל לטוס שוב ואם היא תיכנס לפירוק, היא מסתכנת באובדן המטוסים, הסלוטים והרישיונות שלה.
לפי חברת התעופה, הנושא העיקרי שהוביל לפשיטת רגל הוא האפקט המדורג של החזרת מנועי פראט אנד ויטני שצוידו כמחצית ממטוסי ה-A320neo של חברת התעופה, מה שגרם ל-Go First לקרקע 50% מהצי שלה עד ספטמבר 2022. Go First הטילה את האשמה על פראט אנד ויטני, בטענה שספק המנועים לא סיפק לחברת התעופה מנועים חלופיים וסייע בניהול המשבר. Go First עדיין מחפשת מוצא וטרם הודיעה כי תתחיל הליכי פירוק באופן רשמי, אך נראה שזה עניין של זמן.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=150002