על פי נתוני יורוקונטרול. בממוצע, נרשמו 32,495 טיסות ביום כשהיום העמוס ביותר, 7 ביולי, הגיע ל-34,637 טיסות. איזה אזורים חוו עלייה גדולה יותר בתנועה?
יורוקונטרול (Eurocontrol) הארגון האירופאי לבטיחות אווירית, שתפקידו ליצור מערכת אחידה של בקרה אווירית לאירופה וממנה, פרסם דו"ח ממנו עולה כי במהלך חודשי הקיץ המרכזיים (יוני-אוגוסט 2023), מספר הטיסות ברשת בקרת התנועה האווירית גדל ב-7% לעומת הנתון של 2022, והגיע ל-93% מהרמה שלפני המגפה. מספר אזורים, בעיקר הציר הדרום-מזרחי מקרואטיה לטורקיה, חוו עלייה גדולה יותר בתנועה האווירית – הרבה יותר מ-10% בהשוואה ל- 2022. בממוצע, היו 32,495 טיסות ביום כשהיום העמוס ביותר, 7 ביולי, הגיע ל-34,637 טיסות.
עיכובים בניהול תעבורה אווירית (ATFM) לטיסה היו דומים לקיץ הקודם עם 3.8 דקות לטיסה (3.7 ביוני-אוגוסט 2022). העיכובים שנגרמו ממזג האוויר עלו משמעותית מ-1.0 דקות/טיסה ל-1.6 דקות/טיסה. ללא אלמנט מזג האוויר, עיכובי ATFM לטיסה ירדו ב-18% מ-2.7 דקות לטיסה ל-2.3 דקות לטיסה.
עיכובי ATFM הם חלק קטן מסך העיכובים שחוו הנוסעים. אחוז הטיסות שהגיעו תוך 15 דקות מזמן ההגעה המתוכנן שלהן היה טוב יותר במהלך חודשי הליבה של קיץ 2023 מאשר באותם חודשים ב-2022, ועלה מ-63.9% ל-66.0%. עם זאת, רמת הדייקנות הייתה גרועה בהרבה מאשר ב-2019, אז 72.9% מהטיסות הגיעו בזמן, תוך 15 דקות מלוח הזמנים.
מנהל הרשת של EUROCONTROL התכונן רבות לקיץ 2023, בשיתוף פעולה הדוק עם כל השותפים התפעוליים (חברות תעופה, נמלי תעופה, ספקי שירותי ניווט אווירי וצבא). עבודה זו הייתה גורם מרכזי בהבטחה שעיכובי ATFM לא יגדלו באופן משמעותי.
במהלך החודשים הקרובים, EUROCONTROL תעבוד עם שותפים אלה ברמת הרשת על מנת לתכנן לקיץ 2024 ולטפל בארבע סוגיות מפתח התורמות לעיכובים הכוללים: השפעת מזג האוויר; גמישות מוגברת מכל בעלי העניין התפעוליים; תזמון ריאלי / יציאות ראשונות בזמן; ואספקה על קיבולת מוסכמת. המטרה היא להבטיח שבשנים הבאות, חווית הנוסע הכוללת תשתפר.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=145852