דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » "לחייב חברות התעופה הישראליות לתת שירות טלפוני חינם לביטול עסקה"

"לחייב חברות התעופה הישראליות לתת שירות טלפוני חינם לביטול עסקה"

מערכת האתר 29 ביוני 2022 13:00

ח"כ אתי עטייה: "ההצעה תטיב עם צרכנים רבים, בעיקר אזרחים ותיקים, שנגרמת להם עוגמת נפש רבה, וקיוותה כי בעתיד אפשר יהיה להרחיב ולהחיל את ההצעה גם על חברות התעופה הזרות"

"לחייב חברות התעופה הישראליות לתת שירות טלפוני חינם לביטול עסקה" מרכז טלפוני של חברת תעופה. צילום freepik

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הבוקר (ד') לקריאה ראשונה שתי הצעות, האחת של ח"כ לימור מגן תלם והשנייה של ח"כ אתי עטייה, לתקן את חוק הגנת הצרכן ולחייב את חברות התעופה הישראליות לתת שירות טלפוני חינם לביטול עסקה ומענה אנושי תוך 6 דקות.

ח"כ לימור מגן תלם, שמילאה את מקומו של היו"ר, אמרה כי מדובר בהצעת חוק שתחיל את החובה לתת שירות טלפוני חינם לביטול עסקה והחובה למענה אנושי תוך 6 דקות גם על חברות התעופה הישראליות. היא סיפרה כי כיושבת ראש ועדת המשנה לבחינת כשלים בצרכנות קיבלה תלונות רבות על חברות התעופה, וגילתה כי כשצרכנים מבקשים לבטל עסקה אין להם לאן לפנות.

ח"כ אתי עטייה הוסיפה כי ההצעה תטיב עם צרכנים רבים, בעיקר אזרחים ותיקים, שנגרמת להם עוגמת נפש רבה, וקיוותה כי בעתיד אפשר יהיה להרחיב ולהחיל את ההצעה גם על חברות התעופה הזרות.

היועץ המשפטי של הוועדה, עו"ד איתי עצמון, הסביר עוד כי החובה תחול רק במקרים בהם העסקה נעשתה ישירות עם חברת התעופה, ולא במקרים בהם הכרטיס נרכש באמצעות סוכני נסיעות או אתרי אינטרנט. הוא הוסיף כי ההצעה תיכנס לתוקף 9 חודשים לאחר אישורה הסופי במליאה ופרסומה ברשומות, על מנת לתת לחברות התעופה זמן היערכות, ואמר כי בעת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית יבחנו שאלות נוספות בהן האם להחיל את ההצעה גם על חברות התעופה הזרות.

נציגת הרשות להגנת הצרכן, עו"ד אילנה מזרחי, ביקשה להבהיר כי הוראות חוק הגנת הצרכן חלות על כל עוסק שמכוון את פעילותו לצרכן הישראלי, גם אם מדובר בעוסק זר. נציגת משרד המשפטים, עו"ד הילה דוידוביץ בלומנטל, התייחסה לדברי עו"ד מזרחי ואמרה כי הדבר לא מעוגן בחקיקה והנושא נבחן.

נציג חברת אל על, שלמה עם שלום, אמר כי החברה מגייסת עוד 150 נציגי שירות לקוחות ומתכוונת עד ספטמבר להוריד את זמן ההמתנה בשירות הטלפוני ל-6 עד 8 דקות. "אנחנו חושבים שהתפקיד שלנו זה לתת שירות ללקוחות, שהם הדבר הכי חשוב לחברה, אבל כדי שההצעה תשיג את יעודה צריך להרחיב אותה. הוא הסביר כי מי שקונה כרטיסי טיסה ישירות מאל על הם רק 20-30 אחוז מהטסים בחברה ואולי 5% מהעוברים בנתב"ג.

עם שלום הוסיף כי יש ערוצים נוספים להתקשרות עם החברה שניתן להגיש בהם בקשה לביטול עסקה. ח"כ מגן תלם השיבה כי הגיעו אליה מספר רב של תלונות מצד צרכנים על היעדר מענה במייל, בווצאפ ובדרכי התקשרות נוספים. כאמור, בתום הדיון אושרה ההצעה לקריאה ראשונה.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=126499

אולי יעניין אתכם גם

  • הממשלה אישרה סיוע נוסף לחברות התעופה הישראליותהממשלה אישרה סיוע נוסף לחברות התעופה הישראליות
  • גובש המתווה לסיוע נוסף לחברות התעופה הישראליותגובש המתווה לסיוע נוסף לחברות התעופה הישראליות
  • חברות התעופה הישראליות לא התאוששו ברבעון השלישי של השנהחברות התעופה הישראליות לא התאוששו ברבעון השלישי של השנה
  • חברות התעופה מתגברות טיסות ליעדי המדינות הצהובותחברות התעופה מתגברות טיסות ליעדי המדינות הצהובות
  • משרד האוצר יעמיד תכנית סיוע כלכלי לחברות התעופה הישראליותמשרד האוצר יעמיד תכנית סיוע כלכלי לחברות התעופה הישראליות
תגיות:
חברות התעופה הישראליות
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version