חברת הלואו קוסט האיטלקית Windjet פשטה רגל והותירה שוב נוסעים זועמים בנמלי התעופה ללא מענה ראוי. מי הבאה בתור ?
תחושת הדה ז'ה וו חוזרת שוב ולא בפעם הראשונה, לאחרונה. אחרי מאלב, ספנאייר וחברות תעופה נוספות הגיע תורה של חברת הלאו קוסט האיטלקית Windjet לפשוט רגל ולהותיר ביום שבת, 11.08.12 כ-3000 נוסעים זועמים בנמלי התעופה של איטליה ללא מענה.
רשות התעופה האיטלקית ENAC פועלת כדי לסייע ל-300 אלף הנוסעים שהזמינו טיסות בחברת התעופה עד אוקטובר. בין הנוסעים גם אלפי ישראלים שעלולים לעמוד בפני שוקת שבורה. רשות תעופה האיטלקית הקימה מרכז חירום כדי לאפשר לחברות תעופה אחרות: אליטליה, מרידיאנה ובלו פנורמה לטפל בנוסעים שנותרו ללא מענה, בעלות כספית נמוכה.
אליטליה ומרידיאנה הרימו את הכפפה והן פועלות כבר להוסיף טיסות פנימיות באיטליה.
180 נוסעים ישראלים נותרו ברומא לאחר שטיסתם בוטלה. הטיסה הייתה אמורה לצאת לישראל בחצות. כמו כן ,180 נוסעים ישראלים נוספים לא טסו אמש בטיסה שהייתה אמורה להמריא לרומא.התחזיות של מומחים בשוק התעופה פסימיות וחברת הלאו קוסט האיטלקית Windjet כפי הנראה לא תהיה גם האחרונה ברשימה.
מהתאחדות סוכני הנסיעות נמסר שהפתרון נמצא בידי משרד התחבורה, שאמור להחזיק ערבות כספית של כל חברת שכר הטסה לישראל. ההתאחדות הביעה בעבר את עמדתה, כי על המדינה לבחון את איתנותן הפיננסית של חברות תעופה המעוניינות לפעול בישראל. כפי שהמדינה דואגת לבטיחות הטיסה, כך עליה לוודא שחברות תעופה המבקשות לטוס לישראל לא יתרסקו כלכלית עם כספי אזרחי המדינה בידיהן.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=79301