תגובת חברת התעופה להצגת מפת ישראל כ"שטחים פלסטיניים": "אנחנו מצטערים, לא היינו מודעים לבעיה והחלטנו לעבור לספק מפות חדש"
מאז תחילת מלחמת 'חרבות ברזל' חברות תעופה נאלצו להתמודד גם עם בעיות חדשות: לדוגמא, דלתא איירליינס אסרה על העובדים לענוד סיכות דגל, כדי למנוע מהם לענוד סיכות דגל פלסטין, בעוד יונייטד איירליינס נקטה בגישה הפוכה וממשיכה לאפשר זאת. JetBlue, חברת לואו קוסט אמריקנית, שבסיסה בנמל התעופה ג'ון פ. קנדי בניו יורק, נאלצה להתנצל ולהבטיח את הסרת מפה ממסכי מטוסיה בה מדינת ישראל הוצגה כ"שטחים פלסטיניים".
תגובת החברה:
" אנחנו מצטערים על המקרה ויכולים להבטיח שאף אחד בצוות JetBlue לא היה מעורב בתיוג של מפת האזור, לא היינו מודעים לבעיה. לאחר בדיקה מדוקדקת, החלטנו לעבור לספק מפות חדש. בעוד שאנחנו עובדים על ביצוע המעבר הזה, ביקשנו גם מהספק הנוכחי להתאים את המפה המשולבת שלנו כך שתתאים להנחיות המפה של הממשל האמריקני לאזור. אנחנו מבצעים את השינויים האלה מהר ככל שהטכנולוגיה מאפשרת".
נראה שהמפה השערורייתית הופיעה שם די הרבה זמן מכוון שהחברה לא טסה לישראל או לאזור וסביר להניח שאף אחד מהנוסעים לא חיפש את יעד הטיסה שלו על המפה. חברת תעופה צריכה לפעול לפי ההנחיות הרשמיות של הממשל האמריקני כדי למנוע מחלוקת. יחד עם זאת, החברה טיפלה בנושא בצורה טובה על ידי התנצלות והחלפת ספק המפות במהירות האפשרית.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=162481