מטוס התובלה החדש של יצרנית המטוסים איירבוס יושק ב- 2018 ויכנס לשימוש בשנת 2019. יאפשר לשאת משקל גדול ב-30% בהשוואה לקודמו (2 כנפיים של מטוס מסוג A350XWB). אורכו 63.1 מטר, גובהו 18.9 והמרחק בין שתי קצוות הכנפיים 60.3 מטר

החלקים הגדולים ממנו בנוי מטוס התובלה החדש BelugaXL של יצרנית המטוסים איירבוס, הגיעו השבוע למסוף בנייתו בטולוז, שבצרפת. 5 לילות נסיעה נדרשו להעביר את המגה חלקים מהעיר Berantevilla הממוקמת בצפון מזרח ספרד.
יחד עם חלקים נוספים, שנבנו באזורים אחרים ביבשת אירופה יבנה המטוס הראשון מתוך 5 , שיתגברו את מערך התובלה של חלקי המטוס ממפעל אחד למישנהו.
תוכנית הבנייה הושקה בנובמבר 2014 במטרה להתמודד עם הדרישה ההולכת וגוברת להגדלת קיבולת הנשיאה, כאשר המטוס הראשון יושק ב-2018 ויכנס לשימוש בשנת 2019.
יאפשר לשאת משקל גדול ב-30% בהשוואה לקודמו (2 כנפיים של מטוס מסוג A350XWB בהשוואה לאחד בלבד בבלוגה הקיים כיום). אורכו יהיה 63.1 מטר, גובהו 18.9 והמרחק בין שתי קצוות הכנפיים 60.3 מטר.