האם קרוב היום בו חברות התעופה יפסיקו לאבד מזוודות? למרות העלייה במספר הנוסעים בעולם ובפעילות חברות התעופה, בשנה האחרונה נרשמה צניחה של 70% במספר המזוודות האבודות לעומת 2007
שנת 2018, היא השנה בה נכנסה לתוקף החלטה 753 של IATA שמטרתה להגדיל את יכולות מעקב מזוודות ענף הנסיעות. בעוד שלא נראה בינתיים שינוי פתאומי, זוהי נקודת מפנה אמיתית לתעשייה בתחום המעקב עבור יותר מ-4.6 מיליארד מזוודות שהם מטיסים בשנה.
התחבורה האווירית ממשכה לצמוח בעולם ומספר המשתמשים בה הגיע ליותר מ-4 מיליארד נוסעים בשנת 2017. המספר הגדל של הנוסעים הוא חדשות טובות, אולם אלה גם יוצרים לחץ על התשתיות וההליכים הנדרשים מחברות התעופה, כולל ניהול הכבודה.
למרות הלחץ, שנת 2017 היתה שנה חיובית עם שיפורים בטיפול בכבודת הנוסעים. האם קרוב היום בו חברות התעופה יפסיקו לאבד מזוודות? למרות העלייה במספר הנוסעים בעולם ובפעילות חברות התעופה, בשנה האחרונה נרשמה צניחה של 70% במספר המזוודות שלא הגיעו ליעדן ל-5.57 מזוודות לכל אלף נוסעים – המספר הנמוך אי פעם מתוך 4.65 מיליארד מזוודות.
להעביר את האחריות על המזוודות לנוסעים עצמם
חברת SITA המספקת פתרונות טכנולוגיה לענף התעופה, פירסמה זו השנה ה-14 דו"ח עולמי בנושא ניהול כבודה. המטרה של התעשייה כולה היא לצמצם לאפס את מספר המזוודות האובדות באמצעות שורה של פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך שיוטמעו בשנתיים הקרובות. חלק מהם כולל סריקה דיגיטלית באמצעות אפליקציית מעקב אישית שתדווח את מיקומה של המזוודה בכל רגע נתון או הצבתן של מכונות אוטומטיות לשליחת כבודה על ידי הנוסעים עצמם בנמלי התעופה.
תופעת אבדן מזוודות היא נזק גדול לא רק לנוסעים. חברות התעופה נאלצות לשלם פיצויים גבוהים וברוב המקרים נרשמת פגיעה בתדמיתן. לפיכך, הפתרון הטבעי הוא להעביר את שרביט האחריות אל הנוסעים עצמם. "כ-10 חברות תעופה יציעו לנוסעים שלהן להדפיס באופן עצמי את תג המזוודה בבית", נכתב בדו"ח, "הנוסעים יכולים לצפות שזה יקרה בקרוב".
חברת תעופה אחת כבר הרימה את הכפפה: וירג'ין אוסטרליה החלה לאפשר לנוסעיה להפקיד את המזוודות שלהן במספר נקודות מחוץ לנמלי התעופה. עמדות כבודה של וירג'ין הוצבו בנמלי ים, אולמות כנסים ובמלונות, כדי לאפשר לנוסעים להפקיד בעצמם את המזוודות ולהתפנות לדבר החשוב בנמל התעופה. קניות.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=83622