אוסטריאן, חוזרת להרוויח לאחר 6 שנים ורושמת רווח תפעולי של 25.1 מיליון יורו ב-2013. החברה מתכננת להפעיל מטוס בואינג 777 B לוושינגטון, טיסה יומית לשיקגו והשקת טיסה לניוארק
תוכנית הראורגניזציה המקיפה של חברת אוסטריאן איירליינס הניבה תוצאות חיוביות לאחר שש שנים. חברת התעופה האוסטרית מדווחת על רווח תפעולי של 25.1 מיליון יורו בשנת 2013 .
קיצוץ רחב בעלויות, גורם עומס גבוה יותר של נוסעים ושיווק מוצלח של טיסות בין יבשתיות הביאו את חברת התעופה אוסטריאן איירליינס למסלול ההצלחה.
"חברת התעופה אוסטריאן איירליינס שמה את המשבר מאחוריה, חזרנו למסלול, כעת החברה צריכה לעצב את עתידה במקביל לחידוש צי המטוסים לטווחים בינוניים וארוכים", אמר יאן אלברכט, מנכ"ל החברה.
כחלק מתוכנית ארגון מחדש, ההוצאות התפעוליות ירדו מ-2,265 מיליון יורו ל-2,173 מיליון יורו, בשיעור של 4.1% (92 מיליון יורו). במקביל, סך ההכנסות התפעוליות ירדו ב-2.7% ל- 2198 מיליון יורו בשנת 2013 לעומת 2259 מיליון יורו ב-2012. בהתאם לכך, נוצר רווח תפעולי של 25.1 מיליון יורו בשנת 2013
אוסטריאן איירליינס הטיסה כ-11.3 מיליון נוסעים, ירידה של 1.6% לעומת 2012 אך מנגד גורם עומס נוסעים השתפרה בשיעור של 1.1 נקודות ל-78.6%.
אוסטריאן איירליינס מחזיקה כיום בנתח שוק של 50% מכלל הטיסות היוצאות מנמל האם, וינה. אשתקד, הפעילה החברה 135,088 טיסות מנמל התעופה של וינה ב-73 מטוסים, כ-370 טיסות יומיות ברמת דיוק מהטובות בעולם, שעמדה על 88.5% .
השנה, החברה מתכננת הרחבת קווי התעופה ליעדים ארוכי טווח, לאחר שאוסטריאן קיבלה "אור ירוק" מדירקטוריון הקבוצה לרכוש מטוסים נוספים מדגם בואינג 777 . בעתיד מתכננת החברה להפעיל מטוסי בואינג 777 B לוושינגטון , להרחיב פעילותה לטיסה יומית לשיקגו ולהשיק טיסה לניוארק. הטיסה היומית לניו יורק JFK וטורונטו תמשיך במתכונת הרגילה גם ב-2014.
" 2014 תהיה מאתגרת עבורנו נוכח המצב הגלובלי המעורפל. עם זאת, שיפור מצבה הכלכלי של החברה יאפשר להתמודד עם כל הקשיים ויחזק את מעמדנו כחברה רווחית", הוסיף מנכ"ל החברה, יאן אלברכט.
חברת התעופה אוסטריאן איירליינס טסה ל-130 יעדים עם רשת קווי תעופה ענפה של 41 יעדים במרכז ומזרח אירופה.
https://www.youtube.com/watch?v=A2qRB6XaexE
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=75983